2016-03-23, 14:38
Medlem
U22s avatar
Hej. Jag har ett litet problem. Alltid när jag köper nya skor så börjar jag efter 1-2 veckor märka att något håller på att gå sönder. Det är alltid inne i skon det går sönder, och det är alltid ungefär på samma ställe - i sulan ungefär där hälen sitter. Det bildas något slags hål där som bara blir större och större. Och nej, jag har ingen annorlunda gångstil, men jag börjar bli trött på att köpa nya skor varje månad! Nån som vet vad det kan bero på?
Citera
2016-03-23, 14:44
Medlem
Har upplevt samma problem, men sen är jag ju tjock med så kan vara det. Vad väger du?
Citera
2016-03-23, 14:46
Medlem
TheGamers avatar
Plattfot?

Själv det, och mina skor blev alltid slitna vid häl, och blev en grop. Ställ dig barfota eller i strumpa, och kolla vid foten om du går plant eller har ett valv ( liknande i alla fall ) mellan häl och främre fotdynor ( eller vad det kallas ).

Jag har någon centimeter, men man ska ha mer. Detta gör att man behöver hålfotsinlägg ( eller liknande namn ) och är rätt dyra, men är lönt det.
Citera
2016-03-23, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U22
Hej. Jag har ett litet problem. Alltid när jag köper nya skor så börjar jag efter 1-2 veckor märka att något håller på att gå sönder. Det är alltid inne i skon det går sönder, och det är alltid ungefär på samma ställe - i sulan ungefär där hälen sitter. Det bildas något slags hål där som bara blir större och större. Och nej, jag har ingen annorlunda gångstil, men jag börjar bli trött på att köpa nya skor varje månad! Nån som vet vad det kan bero på?

Jo om ALLA dina skor går i sönder på samma ställe efter 1-2 veckor så har du en annorlunda gångstil
Tror du har samma problem som många bekanta till en själv att du förmodligen går lite "snett" tänk dig typ flipflop, så kanske hälen trampar mer på en halvan av "skohälen" så foten nästan går utanför på andra sidan. Massor av människor går så utan att tänka på det

De bästa tipset är att leta upp en butik som tex stadium, team sportia, intersport eller löplabbet. Där finns det sånna avstampsdynor som du ställer dig på så de gjuter liksom av ditt nedtryck med foten. Sen kan du skaffa tunna inlägg som inte stör dig (kan hända att du får gå upp 0.5-1 storlek i skor bara.

Hoppas det hjäper
Citera
2016-03-23, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Plattfot?

Själv det, och mina skor blev alltid slitna vid häl, och blev en grop. Ställ dig barfota eller i strumpa, och kolla vid foten om du går plant eller har ett valv ( liknande i alla fall ) mellan häl och främre fotdynor ( eller vad det kallas ).

Jag har någon centimeter, men man ska ha mer. Detta gör att man behöver hålfotsinlägg ( eller liknande namn ) och är rätt dyra, men är lönt det.

Jag har plattfot, ska testa hålfotsinlägg, tack.
Citera
2016-03-23, 14:55
Medlem
knullklassons avatar
Köper du dina skor på Scorett?
Citera
2016-03-23, 14:56
Medlem
ozznujens avatar
Knyt skorna ordentligt, så du slipper friktionen.
Citera
2016-03-23, 15:06
Medlem
RagingHippies avatar
Beror säkert på kraftig fetma och dålig självinsikt.
Citera
2016-03-23, 19:01
Medlem
U22s avatar
Nej, jag är inte fet. Lägg ner det snacket. Hjälper det bara med att knyta skorna?
Citera
2016-03-24, 01:41
Medlem
TheGamers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RagingHippie
Beror säkert på kraftig fetma och dålig självinsikt.

Begåvningsreserven uttalar sig. Du kanske ska sitta ner, hålla käften, och låta oss vuxna tala?

När jag "diagnostiserades" med plattfot fick jag berättat att många fotbollsspelare fick samma problem med åren ( och även jag var i min bästa, och aktivaste tid ), men de kanske också är feta och har ingen insikt?

Är påsklovet redan här tro?
Citera
2016-03-24, 08:06
Medlem
RagingHippies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheGamer
Begåvningsreserven uttalar sig. Du kanske ska sitta ner, hålla käften, och låta oss vuxna tala?

När jag "diagnostiserades" med plattfot fick jag berättat att många fotbollsspelare fick samma problem med åren ( och även jag var i min bästa, och aktivaste tid ), men de kanske också är feta och har ingen insikt?

Är påsklovet redan här tro?

Ja det är mycket möjligt om ni spelade korp-fotboll, tror knappast en "gamer" känner Zlatan eller någon annan fotbollsspelare värd att tala om.

Dina bästa år var troligtvis framför datorn.
Citera
2016-03-24, 11:31
Bannlyst
Går du på hälarna, stampar du ned med hög kraft för varje nytt steg du tar?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in