Citat:
Ursprungligen postat av
U22
Hej. Jag har ett litet problem. Alltid när jag köper nya skor så börjar jag efter 1-2 veckor märka att något håller på att gå sönder. Det är alltid inne i skon det går sönder, och det är alltid ungefär på samma ställe - i sulan ungefär där hälen sitter. Det bildas något slags hål där som bara blir större och större. Och nej, jag har ingen annorlunda gångstil, men jag börjar bli trött på att köpa nya skor varje månad! Nån som vet vad det kan bero på?
Jo om ALLA dina skor går i sönder på samma ställe efter 1-2 veckor så har du en annorlunda gångstil
Tror du har samma problem som många bekanta till en själv att du förmodligen går lite "snett" tänk dig typ flipflop, så kanske hälen trampar mer på en halvan av "skohälen" så foten nästan går utanför på andra sidan. Massor av människor går så utan att tänka på det
De bästa tipset är att leta upp en butik som tex stadium, team sportia, intersport eller löplabbet. Där finns det sånna avstampsdynor som du ställer dig på så de gjuter liksom av ditt nedtryck med foten. Sen kan du skaffa tunna inlägg som inte stör dig (kan hända att du får gå upp 0.5-1 storlek i skor bara.
Hoppas det hjäper