Citat:
Ursprungligen postat av
_Challe_
Körde nyss uppdateringen igen och det verkar fungera än så länge.
Det som gjordes innan uppdateringen var sfc /scannow vilket hittade 4 problem som kunde repareras och så stängde jag av så att Windows update inte kan installera drivrutiner.
Börjar det strula ännu en gång så ger jag Driver booster en chans :P
För övrigt så har en Windows.old mapp skapats även denna gång och återställningspunkterna jag gjorde tidigare är borta.
Nu minns jag inte exakt vilken väg jag var tvungen att gå för att kunna använda denna återställnings punkt men den funkade sist iaf.
Känns lite segt att mappen tar 15gig när man har ganska begränsat med plats men vågar inte ta bort detta ännu hehe.
Passar på att gör en återställnings punkt nu med så att man kanske kan ta bort Windows.old nån gång i framtiden.
Ännu en gång, tackar för hjälpen.
Jaa du - så vitt jag ser så är det inte en ren installation utan en uppgradering. En del gör fel när de ska göra sin rena installation med externt media och väljer uppgradera inifrån Windows GUI`t som kommer upp istället för att skapa media för en annan dator vilket kan åstadkomma en ren install. De tror att bara för att de gör via mediat istället för att låta Windows göra det i datorn så blir det en ren en oavsett. Kan du ha gjort så?
Gå till inställningar - återställning, kolla där om du har kvar möjligheten att backa till tidigare Os.
Hursom - du ska inte få någon old när du gör en vanlig Windows uppdatering.
Rensa lite med Windows extended disc cleanup -
http://www.sevenforums.com/tutorials/76383-disk-cleanup-extended.html. Samma för W10 men alla poster bör inte användas i ditt fall.
Det finns en del annat du kan göra också för att återvinna utrymme.