Citat:
Ursprungligen postat av
Radiopsykologen
Jag är dock osäker på att det handlade främst om religiositeten på dessa två herrar, jag tror snarare att det handlade om vad lobbyister och luriga typer i bakgrunden ville.
Jag syftade inte på religion per se utan på ideologisk utopism som uttrycks med religiöst zeal. Denna typ av fanatism är värre hos sekulära idag, och har s.a.s. tagit religionens plats.
Citat:
Trump är den enda som på riktigt har en chans att göra planeten och främst europa till ett bättre ställe att bo på
Japp. Men om man ska vara lite cynisk så kan det bli så att USA är mycket starkare om 8 år, och därför kan göra mycket större skada runt om i världen.
Jämför med Churchill. Ett stort föredöme till man, precis som Trump. Men han var en historisk enskildhet, en sorts stor man som bara dyker upp en gång varje halvsekel. Och han satte inte någon ny standard som gjorde att han fick följare i den politiska toppen i samma stil, och det lär inte Trump få heller. Och i.o.m. att Churchill inte fick några följare i samma stil, hade vi troligen haft en bättre värld utan hans insatser.
Så kan det gå med Trump också. Det kan hända att det är så vi ser på detta om ett decennium. Men visst, just nu är jag så trött på skiten som pågår att jag är beredd att chansa.
Mannen är under alla omständigheter en stor inspiration.
Citat:
Trump2016 för fred!
Han kommer att vara värd Nobels fredspris. Precis som Putin borde ha fått det för sitt fredsskapande införlivande av Krim i Ryssland, som räddade regionen från en skriande militär instabilitet som kunde ha satt igång det tredje världskriget.