2016-03-21, 16:59
Medlem
Hahaha jo hatet är rättfärdigat, det är inte en bra bild Iphone 5 full zooooom Finns intresse lägger jag givetvis upp en bättre/större om det går, tog ett par. Var mer för att bekräfta att det rörde sig om Vältstigen. Det va ganska tydligt att dom inte gillade att jag snoka, kom inte närmare. Tog bilen så det märkte att jag var där tyvärr. När det rör sig om eventuellt mord kanske det är viktigare att bevara brottsplats osv.
Citera
2016-03-21, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kurrre
Hahaha jo hatet är rättfärdigat, det är inte en bra bild Iphone 5 full zooooom Finns intresse lägger jag givetvis upp en bättre/större om det går, tog ett par. Var mer för att bekräfta att det rörde sig om Vältstigen. Det va ganska tydligt att dom inte gillade att jag snoka, kom inte närmare. Tog bilen så det märkte att jag var där tyvärr. När det rör sig om eventuellt mord kanske det är viktigare att bevara brottsplats osv.

Tack för bekräftelsen, oavsett vad folk tycker om bildkvalitén!
Citera
2016-03-21, 18:33
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Den döda kvinnan och misstänkte mannen är båda i 80-årsåldern.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/sto...ra-stockholm-2
Citera
2016-03-21, 18:37
Medlem
Bilden i Expressen är sannolikt tagen från (örtagårdsvägen) baksidan av kedjehusen. (se google maps) Där ser man utbygge, terrassdörr och markis av liknade komposition. Verkar stämma rätt bra.
Finns också två äldre personer (70+) skrivna på adressen.
Senast redigerad av B.R.Donut 2016-03-21 kl. 19:01.
Citera
2016-03-21, 19:14
Medlem
Det känns ju definitivt som att det lika gärna kan vara en fallolycka där hon dessutom har slagit i huvudet osv. Kan bli rätt blodigt
Citera
2016-03-21, 19:18
Medlem
Tomatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Praetori
Streetview bilderna är gamla i samtliga tjänster. Inte säkert att bilen i fråga då ägdes av den nuvarande ägaren. Samma sak med den förra BMWn som stod där, den plåten är idag reggad på en moped. Det gäller att vara väldigt försiktig eftersom det lätt kan handla om människor som inte har ett skvatt med ärendet att göra.
Jovisst. Men denna bilden är från juni 2014 eller juni 2015 med tanke på den blommande schersminbusken.
Så antingen är det förra ägaren som ägde BMW:n och sålde den 1,5 månader senare, eller så är det 79-åringens som han ägt i 10 månader.
Citera
2016-03-21, 20:11
Medlem
Svart.Karismas avatar
Hände detta under tiden rekryterare höll jobbsökarkonvent i Stockholmsmässan?
Citera
2016-03-21, 20:48
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
Bilden i Expressen är sannolikt tagen från (örtagårdsvägen) baksidan av kedjehusen. (se google maps) Där ser man utbygge, terrassdörr och markis av liknade komposition. Verkar stämma rätt bra.
Finns också två äldre personer (70+) skrivna på adressen.

Enligt Ratsit bara en, om adressen är Vältstigen 25.
Citera
2016-03-21, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psflax
Enligt Ratsit bara en, om adressen är Vältstigen 25.

27
Citera
2016-03-21, 22:46
Medlem
Bor i lägenheterna precis bakom radhusen där det hände. Hörde att det var en kvinna i runt 80 som hade dött, ihjälslagen av en man som hon känner. Inga säkra källor på det dock, har endast pratat med grannar.
Citera
2016-03-21, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fijiwater
Bor i lägenheterna precis bakom radhusen där det hände. Hörde att det var en kvinna i runt 80 som hade dött, ihjälslagen av en man som hon känner. Inga säkra källor på det dock, har endast pratat med grannar.

Polisen vet inte om det är mord ännu, men antar att grannarna redan har tolkat nyheterna med att han slagit ihjäl henne för att hon hade skador i ansiktet och på huvudet.
Citera
2016-03-21, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B.R.Donut
27

Alla här har skrivit 25?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto