Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-21, 16:10
Medlem
ziracorns avatar
Blir ju ännu mer svårbekripligt att Trumpen leder med +12 i Arizona, som är grannstat till TEXAS, där Cruz vann stort... ?! Trump tog Arkansas, men var totalt utklassad i Wyoming....? Little Marco tog Puerto Rico by a landslide, precis som Trump gjorde med Northern Marianas... Logik någon!?
2016-03-21, 16:11
Medlem
erroZs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Har du någon källa på att han skulle anse detta?

Nej, har du en källa på att han stödjer Israel för att han "ogillar" muslimer?
2016-03-21, 16:23
Avstängd
Dubbelpost
Senast redigerad av Xenonen 2016-03-21 kl. 16:28. Anledning: Dubbelpost
2016-03-21, 16:28
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av erroZ
Nej, har du en källa på att han stödjer Israel för att han "ogillar" muslimer?
Eftersom jag aldrig påstått att han sagt något sådant behöver jag inte ha någon källa. Däremot vidhåller jag att det är logiskt att en person som ser muslimer som problem i USA är mer benägen att se dem som problem även på andra håll som i Israel och att därför visa större förståelse för Israels politik. Det är inte konstigare än att du hittar många israelvänner ute på högerkanten i Sverige. "Sverige åt svenskarna, Israel åt judarna", typ.

Att du inte har en källa förvånar mig inte.
2016-03-21, 16:38
Medlem
Jumalautas avatar
Citat:
Eftersom jag aldrig påstått att han sagt något sådant behöver jag inte ha någon källa. Däremot vidhåller jag att det är logiskt att en person som ser muslimer som problem i USA är mer benägen att se dem som problem även på andra håll som i Israel och att därför visa större förståelse för Israels politik. Det är inte konstigare än att du hittar många israelvänner ute på högerkanten i Sverige. "Sverige åt svenskarna, Israel åt judarna", typ.

Att du inte har en källa förvånar mig inte.
Och Palestina åt palestinierna, typ!? Vet du vad du pratar om egentligen. Insatta ser nog Israel som ett stort problem i regionen utan att för den skull ha något till övers för araber i olika former.
2016-03-21, 16:40
Medlem
bludderbladders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Högform, han beter ju sig som en jävla idiot! Först så lägger han ned en massa tid på några protesterande. Sedan säger han att de har rätt att protestera. Efter ett ta så uppmanar han till att kasta ut dem. Det dröjer länge innan han kommer till vad han vill med USA. Först och främst så vill han bygga en mur emot Mexiko, som mexikanerna skall betala, sedan drar han någon fånig historia om en kvinna som tar hand om en orm. Återstoden är en massa lösa, ytterst allmänt hållna, löften, helt utan substans. Han talar aldrig om hur han skall åstadkomma saker. Folk skall helt enkelt bara lita på att han kan det. Och tro mig, det kan han inte: Å ena sidan säger han att han är för frihandel, å andra sidan så vill han införa 35% tull emot Mexiko. Den dumma idioten fattar inte att om USA inför tullar så kommer omvärlden att införa tullar emot varor ifrån USA!
Trump förstår nog, till skillnad från dig. Kina har redan tullar mot många USA tillverkade varor och håller dessutom sin valuta på en konstant undervärderad nivå, därav det enorma handelsunderskottet.
2016-03-21, 16:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jumalauta
Vet du vad du pratar om egentligen.
Jag trodde det här var en tråd om vad Trump anser och om han vet vad han pratar om. Hade du något att tillföra till diskussionen om vad han anser om Israel och Palestina?
2016-03-21, 17:02
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yegori
Märkligt. Bor många judar i New York och inflytandet är särskilt starkt där.
JUdar är av tradition demokrater...precis som negrer. Och på precis samma sätt har Trump vunnit stater med stor svart befolkning för dom har inte rösträtt i republikanska primärval.
Tråden har gått ner lite i kvalite. Tråden handlar om DT i stora drag och om hans försök att bli USAs president. Inte om nationalekonomi. Jag har läst ekonomisk historia men det här är inte tråden att försöka imponera med mina kunskaper eller min IQ.
Att bli president innebär att man blir styrelseordförande, man är den som skall ha helikopterperspektivet. Det innebär inte att DT själv skall mura eller utforma lagar.
Trump är den minst "expansiva" kandidaten på många år. Han vill inte föra krig överallt och anser inte att det är USAs sak att stå för andra länders försvar. Han säger sig vara judarnas bästa vän men naturligtvis får det konsekvenser om han tittar på Israel med det perspektivet. Det är väl orsaken att zionister hatar Trump, dom fattar att det blir andra bullar om Trump vinner även om han inte sagt det rakt ut.
Jag tror Trump har en bra chans att vinna presidentvalet i höst. Men jag är också orolig att det blir fullt krig mellan DT och judiska särintressen i valrörelsen. Och det kan bli en mycket svårare nöt än Hillary. Helt äckligt hur media anspelar på mordförsök av Trump. Man verkar försöka trigga varenda galning i landet (bl.a. har Beck antytt att han själv skulle sticka en kniv i Trump)
2016-03-21, 17:05
Medlem
Jag såg en inofficiell poll - som handlade om att 60% av USA hatar Trump, men att enbart 55% hatar Clinton - haha

Jag hade nog valt en militär strongman, en hök - än ett fruntimmer som lever på sin man meriter (hennes egna meriter inom Amerikanska UD är tydligen att föra konversationer med stater och säkerhetstjänster via sin privata POP3)

Var Fru Clinton inom UD när den "arabiska våren" startade? Om det är fallet så kommer det att bli världkrig om hon blir "Madam President"
2016-03-21, 17:22
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grobil
Jag såg en inofficiell poll - som handlade om att 60% av USA hatar Trump, men att enbart 55% hatar Clinton - haha

Jag hade nog valt en militär strongman, en hök - än ett fruntimmer som lever på sin man meriter (hennes egna meriter inom Amerikanska UD är tydligen att föra konversationer med stater och säkerhetstjänster via sin privata POP3)

Var Fru Clinton inom UD när den "arabiska våren" startade? Om det är fallet så kommer det att bli världkrig om hon blir "Madam President"

Vad är en "inofficiell poll"???
2016-03-21, 17:27
Medlem
Aegishjalmrs avatar
Citat:
Vilka Israels gränser var före 1967 är rätt klart, vilka de är efter 1967 är mer oklart så jag förstår fortfarande inte riktigt vad du försöker säga än mindre att du har belägg för att Trump säger det. Det normala i USA är att erkänna Israels gränser före 1967 officiellt samtidigt som man inofficiellt ger Israel stöd till bosättningar och folkfördrivning på ockuperad mark. Hur är Trumps position relativt denna, och vad är din källa för detta?

Går man till hans hemsida finner man den här snutten om hans inställning till Israel:
https://www.youtube.com/watch?v=o58F_lqi-Fs
Säger inte så mycket konkret.

Nedan har du en länk med en artikel från Israel. 1967 års gränser är vad man brukar tala om oavsett om du anser att de var oklara innan dess. Som du kan se så finns det stor oro i Israel vad gäller Trump.

http://www.haaretz.com/opinion/1.700565
2016-03-21, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Vad är en "inofficiell poll"???

En gubbe som sa det i en "sändning" i Expressen... Här får du en länk också till trots att de bär mig emot att länka till svensk media...tvi tvi..salt salt

http://www.expressen.se/geo/mats-larsson/darfor-star-valet-mellan-fru-pest-och-herr-kolera/
Senast redigerad av Grobil 2016-03-21 kl. 17:31.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in