Citat:
Ursprungligen postat av
yegori
Märkligt. Bor många judar i New York och inflytandet är särskilt starkt där.
JUdar är av tradition demokrater...precis som negrer. Och på precis samma sätt har Trump vunnit stater med stor svart befolkning för dom har inte rösträtt i republikanska primärval.
Tråden har gått ner lite i kvalite. Tråden handlar om DT i stora drag och om hans försök att bli USAs president. Inte om nationalekonomi. Jag har läst ekonomisk historia men det här är inte tråden att försöka imponera med mina kunskaper eller min IQ.
Att bli president innebär att man blir styrelseordförande, man är den som skall ha helikopterperspektivet. Det innebär inte att DT själv skall mura eller utforma lagar.
Trump är den minst "expansiva" kandidaten på många år. Han vill inte föra krig överallt och anser inte att det är USAs sak att stå för andra länders försvar. Han säger sig vara judarnas bästa vän men naturligtvis får det konsekvenser om han tittar på Israel med det perspektivet. Det är väl orsaken att zionister hatar Trump, dom fattar att det blir andra bullar om Trump vinner även om han inte sagt det rakt ut.
Jag tror Trump har en bra chans att vinna presidentvalet i höst. Men jag är också orolig att det blir fullt krig mellan DT och judiska särintressen i valrörelsen. Och det kan bli en mycket svårare nöt än Hillary. Helt äckligt hur media anspelar på mordförsök av Trump. Man verkar försöka trigga varenda galning i landet (bl.a. har Beck antytt att han själv skulle sticka en kniv i Trump)