2016-03-20, 00:36
Medlem
feldgraus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blizzardofausan
Mycket tjafs och lite ull... storstadsproblem. Ni kommer att få än mer problem när Östersunds FK kommer in och stjäl poäng kommande säsong. Storstadsklubbarna har aldrig sett laget spela och vet inte vad som driver dem, ni är lost.

Det är många allsvenska nykomlingar som kommer in med den mentaliteten. Det går extremt sällan bra. Varför skulle Östersund vara annorlunda?

/feldgrau
Citera
2016-03-20, 00:38
Avslutad
Citat:
Det var en match där ÖFK blev varse om att man måste vara på tårna i 90 minuter, helt klart en ögonöppnare men det var ju svenska mästarna man mötte Dessutom var tre av förra årets tongivand spelare borta då de rehabiliterar sig efter skador och operationern.

Vi är nu inne i en period av träningsmatcher där spel och resultat går upp och ner. ÖFK har en klar spelidé som man tränat på sedan 2012 och det kommer att ge resultat. Det jag försökte säga i mitt förra inlägg var att människor söder om Svenstavik inte har en aning om vad ÖFK gör, vad det är som driver spelar och ledare och det kommer att drabba etablerade fotbollsverige med en liten överraskning. See you by the end of the season!

Efter säsongen kommer folk söder om Svenstavik (vart nu fan det är) bry sig lika lite om ÖFK som innan och min förhoppning är att ÖFK försvinner lika snabbt som de kom.

Här nere spelar vi fotboll, håll er till hockey.
Citera
2016-03-20, 01:47
Medlem
ÖFK kommer från en superetta där de ex-allsvenska lagen var bottenlöst usla, fjolårsutmanaren föll tillbaka och den sedvanliga uppstickaren saknades. Således en tabelltopp bestående av kögängen från året innan. Ingen anledning till hybris. Östersund har bevisat nada så här långt.
Citera
2016-03-20, 07:16
Medlem
mishimas avatar
Östersund är snarast lite roliga och komiska. Kul att lokaltidningen är med på noterna.

De ska möta Everton i träningsmatch. Everton ska lufta reserverna och matchen spelas på Evertons träningsanläggning.
Citat:
I dag får spelarna beskedet om träningsmatchen som ger eko i Fotbollseuropa.
http://www.op.se/fotboll/allsvenskan/fotbollsbomben-ofk-moter-everton-i-genrepet

Gulligt liksom.

Första laget som kölhalar Östersund får medalj av mig.
Citera
2016-03-20, 09:12
Medlem
Shanklygatess avatar
Nykomlingar som kommer upp och ska sambalira sig kvar brukar få det rätt så tufft. Kommer ihåg när mitt Norrköping va uppe och vände när man försökte sig på det. Tror man klarar sig betydligt bättre om man likt Falkenberg krigar och sliter och inte har som förväntning att man kommer kunna föra spelet på samma sätt i AS som man gjorde i superettan.
Citera
2016-03-20, 09:42
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shanklygates
Nykomlingar som kommer upp och ska sambalira sig kvar brukar få det rätt så tufft. Kommer ihåg när mitt Norrköping va uppe och vände när man försökte sig på det. Tror man klarar sig betydligt bättre om man likt Falkenberg krigar och sliter och inte har som förväntning att man kommer kunna föra spelet på samma sätt i AS som man gjorde i superettan.

Lex Bajen ifjol också som efter Sundsvalss-förlusten på bortaplan började ta mer poäng med en mer cynisk hållning.

Visst, ÖFK är jättefina med sin spelidé, men jag skulle bli extremt förvånad om man hamnar över en 13.e plats i tabellen i år. Och ja, jag är extremt medveten om jag förmodligen kommer få käka upp detta efter premiäromgången
Senast redigerad av simonvp 2016-03-20 kl. 09:49.
Citera
2016-03-20, 12:43
Medlem
Maralagoys avatar
Östersund kan säkert öppna bra, det skulle inte förvåna mig. Med deras entusiasm och självförtroende kommer de säkert ta en del poäng de första omgångarna. Efter ett tag kommer dock den bristande defensiven att avslöjas (det har den redan gjorts till viss del inte minst matchen mot Norrköping som nämndes).

Nyckeln blir om man lyckas anpassa sig när käftsmällarna börjar komma. Speciellt på bortaplan måste Östersund kunna anpassa sin spelidé efter motståndaren. Om klubben har tillräckligt med insikt och kvalité för att klara av detta kan det gå vägen, annars åker de ur direkt.
Citera
2016-03-20, 20:35
Medlem
Småkikade lite på Häcken-Bajen @ Tele2 och slogs (igen) av hur hård planen verkar vara och hur långt bollen rullar. De ska ju finnas en planstandard för att bli godkänd, bland annat testas just bollstuds och hur långt bollen rullar, från en viss testramp om jag förstått det rätt.

Ni som har börjat ögna i diverse allsvenska biblar, finns det någon sådan sammanställning där? Jag antar att det är hyfsat offentliga uppgifter, det vore intressant att få det bekräftat om exempelvis har det snabbaste plasten, eller om de finns ngn som slår dem på fingrarna. Det kanske är sammanställt i något annat forum? Är det någon plastmatta som är "långsammare" eller har lägre studs än gräslagens planer (som säkert också är inom ett spann).
Citera
2016-03-20, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Småkikade lite på Häcken-Bajen @ Tele2 och slogs (igen) av hur hård planen verkar vara och hur långt bollen rullar. De ska ju finnas en planstandard för att bli godkänd, bland annat testas just bollstuds och hur långt bollen rullar, från en viss testramp om jag förstått det rätt.

Ni som har börjat ögna i diverse allsvenska biblar, finns det någon sådan sammanställning där? Jag antar att det är hyfsat offentliga uppgifter, det vore intressant att få det bekräftat om exempelvis har det snabbaste plasten, eller om de finns ngn som slår dem på fingrarna. Det kanske är sammanställt i något annat forum? Är det någon plastmatta som är "långsammare" eller har lägre studs än gräslagens planer (som säkert också är inom ett spann).
Vet bara att i samband med allt gnäll på mattan förra hösten så intervjuades nissarna som testade och godkände planerna. Där hävdades det att det inte var något att anmärka på. Minns inte om man gjorde någon typ av sammanställning dessvärre.
Citera
2016-03-20, 22:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Vet bara att i samband med allt gnäll på mattan förra hösten så intervjuades nissarna som testade och godkände planerna. Där hävdades det att det inte var något att anmärka på. Minns inte om man gjorde någon typ av sammanställning dessvärre.
Jag ifrågasätter inte att de allsvenska planerna håller sig inom de av FIFA-reglerade ståndarna. Men det finns spann, bollen ska inte rulla för långt och inte heller för kort. Min undran var mer hur nära gränserna de olika planerna ligger.
Citera
2016-03-20, 22:32
Medlem
[quote=Wikipedia
Test av konstgräs:

Bollränna: Från en ramp på en meter släpps bollen som sedan får rulla högst tio meter.

Bollstuds-test: När bollen släpps från en viss höjd får den rulla högst tio meter.

Stötupptagning-test: Tryckverkan och stötupptagning mäts av en maskin.

Bollkanon-test: Med olika bollvinkar mäts bl.a. hastighet.

Vridmotstånd-test: Ytskiktets rörlighet för att inte dobbar ska fastna.
.[/QUOTE]
Säg exempelvis att bollen från bollrännan rullar nio meter på Tele2, men 4 meter i Borås. Skillnad men bägge är godkända.
Citera
2016-03-21, 15:05
Bannlyst
Citat:
Mycket tjafs och lite ull... storstadsproblem. Ni kommer att få än mer problem när Östersunds FK kommer in och stjäl poäng kommande säsong. Storstadsklubbarna har aldrig sett laget spela och vet inte vad som driver dem, ni är lost.

ÖFK tippade näst sist bland twitter expertisen.

https://www.instagram.com/p/BDNcFpEh7o1/?taken-by=malmo_ff
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in