Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-20, 19:42
Medlem
godhetsapostelns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Och du tror inte att USA tjänar något på handeln med Mexiko?

Trump kan kanske sätta igång och riva upp internationella handelsavtal, men jag misstänker att det leder till impeachment och att han slängs ut. Kostnaden för USA blir helt enkelt för stor när andra länder tar över den handel USA avstår från.
Ditt pundhuvud. Varför skriva om ämnen man vet ingenting om? USA står fortfarande för 25% av all ekonomisk aktivitet. USA är landet man vill handla med. USA har ett gigantiskt handelsunderskott. Tjänar antagligen på minskad handel.
2016-03-20, 19:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Och du tror inte att USA tjänar något på handeln med Mexiko?

Trump kan kanske sätta igång och riva upp internationella handelsavtal, men jag misstänker att det leder till impeachment och att han slängs ut. Kostnaden för USA blir helt enkelt för stor när andra länder tar över den handel USA avstår från.

Hört talas om handelsunderskott?

Hursomhaver tror jag att Trump vet betydligt mer om affärer och trade än både du och jag, tillsammans.

Citat:
Ursprungligen postat av Cumbersnatch

Nej, med demagog menar jag demagog. Kanske var otydligt? Att vissa går runt och tycker att andra med avvikande åsikter "sover" är bara patetiskt. Såna där "vakna" människor som har genomskådat allt från sin dator i pojkrummet och längtar efter en ledare att samlas kring, men faller för just Trumps retorik och visar sig ha noll kritiskt tänkande när allt kommer omkring.

Jag tror nog genomsnittstrumparen är extremt mycket mer kritiskt tänkande än någon annan.
2016-03-20, 19:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Ditt pundhuvud. Varför skriva om ämnen man vet ingenting om?
Trumpsupportrar är alltid lika artiga. De tar väl efter sin profet kan jag tänka, eller också är det bara sådana som gillar att slänga förolämpningar kring sig som dras till Trump. Svårt att säga.
Citat:
USA står fortfarande för 25% av all ekonomisk aktivitet. USA är landet man vill handla med. USA har ett gigantiskt handelsunderskott. Tjänar antagligen på minskad handel.
USA står för 22%, strax under EU. Att USA skulle tjäna på minskad handel är det bara "pundhuvuden" som tror. Däremot finns säkert länder som förlorar mer än USA, men säg det till de amerikanska arbetare som blir arbetslösa när Trump drar in världen i en global recession.
2016-03-20, 20:04
Medlem
Citat:
Att du fortsätter i samma spår och alltså menade allvar med det du skrev är ju bara för mycket. Vad tror du händer med USA:s ställning internationellt om USA helt godtyckligt angriper Mexiko militärt?
Vad tror du händer med Trumps ställning i USA?

Folk är trötta på allt satans flummande och daltande, så jag tror att folk drar en lättnadens suck. Äntligen, angrips nu dessa satans knarkländer så att ordning skapas, kommer folk nog att säga och tycka. Skapas det protektorat kan dessutom invällare sändas tillbaka ock flyktingar, riktiga flyktingar, ges adekvar skydd i det egna landet.
2016-03-20, 20:10
Medlem
Gwahas avatar
Citat:
Att du fortsätter i samma spår och alltså menade allvar med det du skrev är ju bara för mycket.
Det är korkat av dig att förutse huruvida inlägg är allvarligt menade eller ej beroende på hur många svar du får.

Citat:
Vad tror du händer med USA:s ställning internationellt om USA helt godtyckligt angriper Mexiko militärt?
Vad har hänt med Kinas ställning internationellt? Vad har hänt med Vietnams ställning när de "godtyckligt" började ockupera öar från Filipinerna i Sydkinesiska havet i syfte att tillskansa sig naturresurser och fiskevatten?

Du får själv svara på din egen fråga.

Citat:
Vad tror du händer med Trumps ställning i USA?
Vem vet. Det kan gå åt olika håll beroende på situationen, men man får tänka på att hans supportrar inte bryr sig så mycket om alla hans skandaler. Om han lyckas ta kontrollen över medierna så kanske det slutar bra för honom. I Ryssland ser vi att Putins popularitet stärks av yttre konflikter.

Citat:
Trump kan prata hur mycket han vill, han kommer varken få en Mexikobetald mur eller kolonier i Mellanöstern och han vet om detta. Han säger det bara för att få idioter att rösta på honom.
Det är mycket möjligt att han inte genomför detta. Av det han sagt själv är att Mexico ska betala muren via importskatt på 35%. Jag ville bara hävda att det går att få Mexico att betala muren via en direktöverföring eller kolonisering.
2016-03-20, 20:21
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Jag får väl be om ursäkt om det var kränkande*. Hoppas att du kan svara ändå. Jag är nyfiken på vad du hittar för fel på Arpaio.

* - Jag anser att det svenska språket har användning för ett könlöst pronomen där könet inte är känt. Det är så jag använder det. "Han eller hon". Inte som nån sorts benämning för ett könlöst/flytande mellan- eller ickekön. Ett avpolitiserat och avkulturmarxistifierat "hen" skulle kunna hitta sin plats i svenskan.

Ditt inlägg formligen stinker av kulturmarxistiskt nyspråk: ...hen... kränkande...

Men jag håller för näsan och svarar ändå:

Det räcker att lyssna på honom i fem minuter. Joe Arpaio står för en ondsint och hämndlysten lynchmobbsmentalitet. Detta fenomen är vanligast hos Demokraterna - med t.ex. Hillary som satt och jublade som en äcklig gris åt att man torterat ihjäl Kaddafi (man körde t.ex. en kniv upp i anus på honom) - även om denna mentalitet finns även hos Republikaner. Det finns ett klipp på Arpaio tidigare i tråden där hela hans inställning, i varje liten sak, är att man ska missbruka sin maktposition till att göra övergrepp på folk i en försvarslös ställning, dvs fångar på ett fängelse. Man ska ge dem för lite mat, mat som blivit dålig, möglig skinka, osv. Han har också infört rosa underkläder i fängelserna, och mer i samma stil.

En rättsstat måste ha både rättstrygghet och rättssäkerhet för att vara en rättsstat. Man skapar inte ett rättsstat genom att barbariskt lyncha landets ledare ā la Hillary. Arpaio gör tack och lov mindre skada än Hillary, eftersom han har mindre makt. Båda har dock en kriminell mentalitet, och borde själva sitta bakom lås och bom.
2016-03-20, 20:22
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1

https://www.youtube.com/watch?v=iJWN0v5LPcM

Han säger i slutet att han kommer att presentera vilken typ av deal han vill se mellan Israel och Palestina under talet för Aipac imorgon. Spännande! Det talet sänds på Right Side Broadcasting klockan 21:00 imorgon kväll.

Akilleshälen till vilken som helst blivande presidentkandidat i USA.

Ack, så jag hade önskat att han hade hållit sig väck ifrån detta getingbo.., och istället fokuserat på "hemmaplan", dvs USA.

För det blir aldrig fred där..
2016-03-20, 20:26
Avslutad
USA som land har en kriminell identitet.
2016-03-20, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Akilleshälen till vilken som helst blivande presidentkandidat i USA.

Ack, så jag hade önskat att han hade hållit sig väck ifrån detta getingbo.., och istället fokuserat på "hemmaplan", dvs USA.

För det blir aldrig fred där..

Jag håller med, inte smart att rikta fokus mot det där.
MEN om någon ska lyckas så är det Trump, alla andra har ju blivit så mutade av israels lobbyister att de aldrig kunde förhandla fram ett skit.
Israel vore ingenting utan USA och detta vet dem också, men de har ju haft varenda president i koppel, fram tills 2017.
Trump rycker massmedia ut lobbyisternas klor och kan sedan påbörja seriösa förhandlingar med Israel där han kräver resultat, annars är "the deals off".
2016-03-20, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk

Ja det är faktiskt sant. USA som land är kriminella men det vet vi ju redan tyvärr. Tacka vet jag Ryssland.

Om Ryssland hade velat lösa konflikten mellan Israel och Palestina så hade det blivit lugnt där. Vi vet ju alla att Ryssland löser konflikter och USA startar dom och gör profit utav dem.

Jag är väldigt ledsen men det är tyvärr så.

Kram GN
Senast redigerad av greyninja 2016-03-20 kl. 20:33.
2016-03-20, 20:34
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk

Det vet jag nu inte.. (om jag nu skall relatera till Trump och USA)

Jobba hårt, respektera din medmänniska och lagen.., och staten respekterar och skyddar dig !

Till skillnad ifrån europeisk, liberal satansdyrkan, där staten säger : vi vet hur du skall leva, och vi tänker implementera det !
2016-03-20, 20:34
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Ditt inlägg formligen stinker av kulturmarxistiskt nyspråk: ...hen... kränkande...

Men jag håller för näsan och svarar ändå:

Det räcker att lyssna på honom i fem minuter. Joe Arpaio står för en ondsint och hämndlysten lynchmobbsmentalitet. Detta fenomen är vanligast hos Demokraterna - med t.ex. Hillary som satt och jublade som en äcklig gris åt att man torterat ihjäl Kaddafi (man körde t.ex. en kniv upp i anus på honom) - även om denna mentalitet finns även hos Republikaner. Det finns ett klipp på Arpaio tidigare i tråden där hela hans inställning, i varje liten sak, är att man ska missbruka sin maktposition till att göra övergrepp på folk i en försvarslös ställning, dvs fångar på ett fängelse. Man ska ge dem för lite mat, mat som blivit dålig, möglig skinka, osv. Han har också infört rosa underkläder i fängelserna, och mer i samma stil.

En rättsstat måste ha både rättstrygghet och rättssäkerhet för att vara en rättsstat. Man skapar inte ett rättsstat genom att barbariskt lyncha landets ledare ā la Hillary. Arpaio gör tack och lov mindre skada än Hillary, eftersom han har mindre makt. Båda har dock en kriminell mentalitet, och borde själva sitta bakom lås och bom.
OK. Jag får studera vidare lite själv då kanske. Men en sak är säker: Arpaio är ett endorsement Trump själv har använt och nämnt genomgående under kampanjen. Hans namn kommer upp väldigt ofta jämfört med andra endorsement, så det är tydligt att Trump inte ser det som något skadligt för sin kampanj, tvärtom. Jag har följt många av Trumps tal, och jag kan inte komma på någon han har nämnt oftare faktiskt.
Senast redigerad av baggebo1 2016-03-20 kl. 20:37.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in