2006-11-30, 15:44
Medlem
NoRestrictionss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catrin
Det är typiskt att män med trångt
ordföråd och förstånd, ska förmedla
att de är sååååå frustrerade på mogna
kvinnor.

Skrattretande!

Själv vill jag inte möta fjantar som
enbart ser erotik som en fetish, för att
få våldföra sig på unga modell liknande
flickor till lägsta möjliga pris.

Ut och res med er vet ja, så slipper ni
sitta här och häcka

Fel, fel, fel!

Mogna damer har nog sina fördelar ibland. Det jag vänder mig emot är att dom anser sig sig ha samma värde på hormarknaden som en ung kvinna. Beklagligt nog så lyckas en del ta ut dom priserna trots att varenda mogendans översvämmas av dylika.
Det klagas högt över trafficing och prisdumpning flera håll här. Men varje människa som har det minsta lilla intelligens måste väl ändå inse att ju högra horpriser här är ju, ju mer attraktiv är marknaden för utländska "klubbar" att etablera sig här.
Citera
2006-11-30, 15:54
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Jag förstår inte riktigt kritiken mot de svenska tjejerna i den här tråden, visst är det billigare i många andra länder men många av oss svenska torskar tycker inte att priserna i sverige är något att bråka om. Man får det man betalar för. Smaken är olika, det finns killar som gillar kvinnor som är stora, smala, unga, gamla, etc...

Själv gillar jag skarpt kvinnor i 30-35-årsåldern som har lite livserfarenhet, det gäller både i vanliga relationer och när det gäller eskorter.
Citat:
Ursprungligen postat av NoRestrictions
[...] Men till syvende och sist så är det fittan man vill åt...och där kan du aldrig konkurrera med ung spänstig fitta. Så är det bara. [...]
Du känner till kvinnans anatomi hör jag.
Citera
2006-11-30, 17:37
Medlem
nyhanares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av <::-\-47-/-::>
Jag förstår inte riktigt kritiken mot de svenska tjejerna i den här tråden, visst är det billigare i många andra länder men många av oss svenska torskar tycker inte att priserna i sverige är något att bråka om. Man får det man betalar för.

Nja, utbudet och priserna i Sverige hänger väl ändå mycket samman med det säregna svenska förbudet mot köpesex? Som jag påpekat nyss i en diskussion om samma ämne på SA, och med risk att låta som en trasig grammofonskiva : här i Öresundsregionen råder en speciell situation m h t köpesex; medan det är fullt lagligt i Köpenhamn, har det pga Sveriges kriminalisering tvingats under jorden i Malmö - i samma lokala stadsområde! Och på den illegala marknaden i Skåne kan det kosta 2-3 gånger så mycket för en 50-årig skräcködla i en potatiskällare som för en ung och vacker tös på den västansundska legala marknaden. Det är väl inte utan anledning Helsingör ofta humoristiskt kallas Skånes Redlight Distrikt?
Och framförallt är det väl inte speciellt märkligt att många skåningar ger uttryck för en viss vrede över denna skeva situation som råder här i vår egen region?
Citera
2006-11-30, 18:09
Medlem
SensuellQs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nyhanare
Det där var väl ändå väldigt generaliserande? Det finns väl många unga vackra töser i 20-årsåldern som är mer sexuellt erfarna och har mer skinn på näsan, än 50-åriga hemmafruar?
För mig är det optimala en ung tös med modellutseende OCH hög servicenivå. Är jag inskränkt då?
Du blir inte alls inskränkt i mina ögon för att du tycker att en ung tös med modell utseende är det optimala för DIG vännen.

Men när man utgår från att det är det för alla män så är man inskränkt.

Om det inte funnits en marknad för kvinnor i min ålder och äldre så hade vi nog inte jobbat med det vi gör. Och som vi många gånger förut påpekat, det är marknaden som styr priserna. Man kan omöjligt ta mer betalt än vad kunderna är beredda att betala och vill man ha fler kunder så måste man sänka priset.

Ps nyhane... det du kallar för skräcködla kan i andras ögon var något oerhört vacker ;-)
Citera
2006-11-30, 18:32
Medlem
nyhanares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SensuellQ
Du blir inte alls inskränkt i mina ögon för att du tycker att en ung tös med modell utseende är det optimala för DIG vännen.

Men när man utgår från att det är det för alla män så är man inskränkt.

Om det inte funnits en marknad för kvinnor i min ålder och äldre så hade vi nog inte jobbat med det vi gör. Och som vi många gånger förut påpekat, det är marknaden som styr priserna. Man kan omöjligt ta mer betalt än vad kunderna är beredda att betala och vill man ha fler kunder så måste man sänka priset.

Ps nyhane... det du kallar för skräcködla kan i andras ögon var något oerhört vacker ;-)

Redan de gamla romarna sade "De gustibus non disputandum est" - smaken och baken, men du kan väl ändå inte förneka att förbudet trissar upp priserna? Du har ju själv också påpekat i en annan tråd, att den organiserade brottsligheten gillar att politikerna genom förbudet skapar en svart marknad för dem...
På den legala fria marknaden finns ett helt annat utbud, konkurrens, kvalitet och service.
Det är också därför det finns "svensk-bordeller" och turistfällor speciellt i Helsingör, som lever mycket gott på att svenskar inte är lika medvetna om priser och utbud.
Citera
2006-11-30, 18:51
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Citat:
Nja, utbudet och priserna i Sverige hänger väl ändå mycket samman med det säregna svenska förbudet mot köpesex?
Nja, jag har sett flera exempel på tjejer som redan innan -99 hade en timtaxa på 2500-3000. De tjejerna ligger i stort sett kvar på samma prisnivå. Själva sexköpslagen, hur jävla tokig den än må vara, har nog inte så värst mycket med varken pris eller utbud att göra. Däremot har förbudet påverkat hur marknade ser ut, dvs var den befinner sig.

Citat:
Som jag påpekat nyss i en diskussion om samma ämne på SA, och med risk att låta som en trasig grammofonskiva : här i Öresundsregionen råder en speciell situation m h t köpesex; medan det är fullt lagligt i Köpenhamn, har det pga Sveriges kriminalisering tvingats under jorden i Malmö - i samma lokala stadsområde! Och på den illegala marknaden i Skåne kan det kosta 2-3 gånger så mycket för en 50-årig skräcködla i en potatiskällare som för en ung och vacker tös på den västansundska legala marknaden.
Ålder i sig har egentligen inget med kvallitet att göra, det är som med utseende, det som jag ser som vackert kanske du inte alls uppskattar och vice versa. Du gilla inga snygga tjejer, jag gillar lite äldre snygga tjejer. Vad är skillnaden?

Jag tycker föresten att du nämnde något bra i tråden du länkar till, jag citerar: "...töserna skall omtalas på höviskt vis...". Man skall vara trevlig och snäll även mot dom som inte tänder en sexuellt, se på mig, jag är ju trevlig och snäll mot dig.
Citera
2006-12-01, 00:19
Medlem
SensuellQs avatar
Citat:
Redan de gamla romarna sade "De gustibus non disputandum est" - smaken och baken, men du kan väl ändå inte förneka att förbudet trissar upp priserna? Du har ju själv också påpekat i en annan tråd, att den organiserade brottsligheten gillar att politikerna genom förbudet skapar en svart marknad för dem...
På den legala fria marknaden finns ett helt annat utbud, konkurrens, kvalitet och service.
Det är också därför det finns "svensk-bordeller" och turistfällor speciellt i Helsingör, som lever mycket gott på att svenskar inte är lika medvetna om priser och utbud.
Jag är glad för din skull att du bor så nära härliga Danmark. Tänk om du hade bott mitt i Sverige!

Jag vet inte om prostitutionen hade ökat här i Sverige om det var helt legalt med bordeller osv. Oavsett lagstiftning så kommer vi nog vara hårt stigmatiserade även i framtiden. Och den svenska marknaden är liten jämfört med ex. Köpenhamn och Europa. Vi är ett glesbygdens Europa om man jämför med Holland t.ex.

Sen passar ju inte ett bordell besök alla heller. Många män vill ha middagssällskap, trevlig konversation och älskog i omgångar under ett par timmar. Och en eskort i Danmark kostar nog en del att ha tillgång till en helkväll även där.
Citera
2006-12-01, 01:13
Medlem
davidoffs avatar
[quote=NoRestrictions]Bara svammel!

Betalar du lika mycket mycket för mjölken som har passerat "bäst-före-datum" som för den nylevererade när du handlar?
Och naturligtvis bjuder du på "snacketiden" så kunden kan uppskatta ditt höga IQ

Detta ar ett sjukt bra inlagg. Det borde ga till historiebockerna pa FB over klassiker.

Sjalv sa funderar jag pa att omvardera min installning till detta fenomen...
Citera
2006-12-01, 08:53
Medlem
NoRestrictionss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SensuellQ
Jag är glad för din skull att du bor så nära härliga Danmark. Tänk om du hade bott mitt i Sverige!

Jag vet inte om prostitutionen hade ökat här i Sverige om det var helt legalt med bordeller osv. Oavsett lagstiftning så kommer vi nog vara hårt stigmatiserade även i framtiden. Och den svenska marknaden är liten jämfört med ex. Köpenhamn och Europa. Vi är ett glesbygdens Europa om man jämför med Holland t.ex.

Sen passar ju inte ett bordell besök alla heller. Många män vill ha middagssällskap, trevlig konversation och älskog i omgångar under ett par timmar. Och en eskort i Danmark kostar nog en del att ha tillgång till en helkväll även där.

Som tidigare påpekats....varenda mogendans är överfull med "mogna, mulliga" damer som definitivt inte har något emot en middag på tu man hand med avslutning i sängen.
Ser ingen som helst anledning att hyra en eskort för det.
En eskort har man för snabb, kravlös sex. Absolut inget annat! Allt annat är bara ett önsketänkande och romantiskt svammel.
Intelligenta samtal kan man föra med kolleger på jobbet mm.
Citera
2006-12-01, 09:02
Medlem
Catrins avatar
fniss

"snabb, kravlös sex"
Oj så fort, byxskott hoppsan

"Intelligenta samtal kan man föra med kolleger på jobbet mm."

Tveksamt, näää föresten, uteslutet
Citera
2006-12-01, 09:15
Medlem
NoRestrictionss avatar
Citat:
Nja, utbudet och priserna i Sverige hänger väl ändå mycket samman med det säregna svenska förbudet mot köpesex? Som jag påpekat nyss i en diskussion om samma ämne på SA, och med risk att låta som en trasig grammofonskiva : här i Öresundsregionen råder en speciell situation m h t köpesex; medan det är fullt lagligt i Köpenhamn, har det pga Sveriges kriminalisering tvingats under jorden i Malmö - i samma lokala stadsområde! Och på den illegala marknaden i Skåne kan det kosta 2-3 gånger så mycket för en 50-årig skräcködla i en potatiskällare som för en ung och vacker tös på den västansundska legala marknaden. Det är väl inte utan anledning Helsingör ofta humoristiskt kallas Skånes Redlight Distrikt?
Och framförallt är det väl inte speciellt märkligt att många skåningar ger uttryck för en viss vrede över denna skeva situation som råder här i vår egen region?

Håller helt med dig....skåning som jag är
Vi är nog väldigt gynnade jämfört med övriga Sverige.
Vi har ju alla möjligheter att roa oss med eskorter av varierande utseende och ålder utan att det kostar skjortan. Själv brukar jag sätta mig ner på Hovedbangården och ta en pisner samtidigt som man bläddrar igenom annonserna i "Ekstra-bladet".
Med lite tur så dyker det upp något vackert medans man sitter där
Har man lite mer gott om tid så är Polen-färjan till Swinozi ett bra alternativ. Bara att åka över, ta in på ett hyfsat hotell över helgen och knulla hur många skönheter som helst. Allt för en mycket rimlig peng. Själv spenderade jag 4000:- en helg i somras...inklusive resa, hotell, mat, massor med sprit och 7 kanonbrudar . Alla frilansande studentskor som gärna tjänade lite extra över helgen. Jag har förresten kontakt med en hel del fortfarande. Brukar skicka nån hundring när det kärvar till sig. Sen har jag knullat gratis när jag är där på besök. Eller så turar man över och ber nån kliva på i Polen...sen kan man knulla på hemvägen. Varianterna är många!
Citera
2006-12-01, 09:23
Medlem
NoRestrictionss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Catrin
"snabb, kravlös sex"
Oj så fort, byxskott hoppsan

"Intelligenta samtal kan man föra med kolleger på jobbet mm."

Tveksamt, näää föresten, uteslutet

Jahapp....Träffade tydligen mitt i prick!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in