2016-03-19, 16:05
Medlem
Hur funkar det med att vinna inhemska cuper och att kvalificera sig till Europa?

Kommer man direkt in i CL eller Europa League eller leder det för vissa länder bara till kval? Gäller det bara till Europa League (alltså att man kommer direkt till EL om man ej är kvalificerad för CL samtidigt)?
2016-03-19, 16:13
Medlem
Hunden007s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk
Hur funkar det med att vinna inhemska cuper och att kvalificera sig till Europa?

Kommer man direkt in i CL eller Europa League eller leder det för vissa länder bara till kval? Gäller det bara till Europa League (alltså att man kommer direkt till EL om man ej är kvalificerad för CL samtidigt)?

man går in i Andra Omgången i EL Kvalet.
2016-03-19, 16:15
Medlem
setubals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flirk

Beror ju självklart på ligakoefficienten var i utslagsrundan man hamnar.
2016-03-19, 16:57
Medlem
gato12s avatar
Historiskt sett så har faktiskt Häcken varit lite av ett bogeyteam för Bajen.

Så jag hoppas Israelsson eller Sheriffen kommer ligga som ett frimärke på Paulinho.
2016-03-19, 17:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Historiskt sett så har faktiskt Häcken varit lite av ett bogeyteam för Bajen.

Så jag hoppas Israelsson eller Sheriffen kommer ligga som ett frimärke på Paulinho.

Om inte jag missminner mig så har ni ett visst övertag. Har för mig det var 3-9-4 i segrar, oavgjort och förluster.

edit. I sådana fall vore det bästa kanske att vi vinner imorgon så vi får en helt jämn och fin inbördes mötes-tabell?
2016-03-19, 17:05
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Om inte jag missminner mig så har ni ett visst övertag. Har för mig det var 3-9-4 i segrar, oavgjort och förluster.
Tänker på slutet av 90 talet början på 2000-talet när jag var som mest aktiv som supporter. Då fruktade vi alltid Häcken, som ju i övrigt inte var så bra som de är nuförtiden.
2016-03-19, 17:11
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Tänker på slutet av 90 talet början på 2000-talet när jag var som mest aktiv som supporter. Då fruktade vi alltid Häcken, som ju i övrigt inte var så bra som de är nuförtiden.

Så långt tillbaka kommer inte jag ihåg, kommer knappt ihåg vad jag käkade till middag igår. Men om vi brukade slå er då så borde det innebära att ni brukar slå oss i nutid? Lägger man därtill att ni har hemmaplan så får man nog räkna er som knappa favoriter imorgon.
2016-03-19, 17:26
Medlem
Det här kanske jag får i nacken efter finalen men nu är jag tämligen säker på att vi vinner cupen, att vi ska förlora en final mot ett av förlorargängen Hammarby eller Häcken finns inte på kartan för mig. Tidigare i turneringen hade vi mycket väl kunnat gå på en mina mot dessa lag men fan inte i en final.

Missade första halvlek för att jag tagit fel på tiden och tur var kanske det, Rasmus Elm måste ha varit utomjordiskt bra i första med tanke på journalisternas vurm trots en direkt svag andra halvlek.

Hoppas på en hemmamatch mot Hammarby i finalen.
2016-03-20, 18:12
Medlem
eternussermos avatar
Bajen med samma elva som i Solna, Israelsson nu tillgänglig som avbytare!
2016-03-20, 18:13
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Bajen med samma elva som i Solna, Israelsson nu tillgänglig som avbytare!
Sheriffen fortfarande skadad?
2016-03-20, 18:18
Medlem
Gallachers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Det här kanske jag får i nacken efter finalen men nu är jag tämligen säker på att vi vinner cupen, att vi ska förlora en final mot ett av förlorargängen Hammarby eller Häcken finns inte på kartan för mig. Tidigare i turneringen hade vi mycket väl kunnat gå på en mina mot dessa lag men fan inte i en final.

Missade första halvlek för att jag tagit fel på tiden och tur var kanske det, Rasmus Elm måste ha varit utomjordiskt bra i första med tanke på journalisternas vurm trots en direkt svag andra halvlek.

Hoppas på en hemmamatch mot Hammarby i finalen.

Har samma känsla inför finalen. Vi kommer vinna oavsett motstånd och spelplats. Det som på förhand kan kännas lite svettigt är att få Bajen i Stockholm men det ska nog lösa sig. Varken Häcken eller Hammarby är lag som vinner titlar.
2016-03-20, 18:20
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gallacher
Har samma känsla inför finalen. Vi kommer vinna oavsett motstånd och spelplats. Det som på förhand kan kännas lite svettigt är att få Bajen i Stockholm men det ska nog lösa sig. Varken Häcken eller Hammarby är lag som vinner titlar.
Skön attityd ni har. Men jag håller med i sak, Malmö kommer vinna cupen. Tyvärr.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in