2016-03-20, 09:58
Medlem
Bushsweedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GSE_
Jag fattar inte när SVT ska sluta försöka sig på att kopiera såna här program? Sist va det ju "Intresseklubben" som nån jävla ragata på SVT fick för sig att göra, som om någon svensk öht skulle kunna komma i närheten av Stephen Fry.. Idioti som vanligt, detta var väl inte exakt lika illa, men för fan svenska "komiker" är inte bra på panelprogram, så är det bara.

Vem fan vill kolla på Knyckare, Kattis Ahlström och Micke Leijnegaard när man kan kolla på David Mitchell, Lee Mack, Frankie Boyle eller Jack Dee. Vafan.

Ha ha, ja det var ju ett stabilt "komikergäng" man satt i panelerna..

skillnaderna mellan svensk torrhet och brittisk torrhet är att brittisk torrhet kan vara hysteriskt rolig, medans svensk torrhet är lika rolig som sanden i Sahara..

Leijnegaard och Ahlström.. Hur i helvete tänkte de där?!?!? Knyckare!?!?!

Varför väljer man Sveriges mest humorbefriade sandstenar till "kändisar" som paneldeltagare?
Citera
2016-03-20, 10:16
Medlem
S35Es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bushsweede
Varför väljer man Sveriges mest humorbefriade sandstenar till "kändisar" som paneldeltagare?

Vänta bara, i kommande program är Maria Wetterstrand, Ebba Witt-Brattström och Kakan Hermansson med i panelen. Man får aldrig missa en möjlighet att politisera svensk tv-underhållning.

http://www.svt.se/tror-du-jag-ljuger/de-ljuger-i-tv-i-var/

Jävla dynga. En förolämpning mot det brittiska originalet.
Citera
2016-03-20, 10:27
Medlem
akehodells avatar
Nivån på humor och på humorister m.m. i Sverige är så låg att det inte går att göra ett program som detta på SVT.

När sedan PK kraven att deltagarna ska rymmas inom åsiktskorridåren ( ja, dåren) läggs ovanpå blir det vara värre.

Södermalmspolare samtalar skulle det kunna kallas för i stället, ljuger gör dom för jämnan ändå.

Var fanns multikulturen och var det ett representativt utsnitt av svenska folket som deltog?
Jag upplever det som sexistiskt med 2 nanliga programledare och rasistiskt efter som det var nästan bara vita hetero peroner, negrer och muslimer lös med sin frånvaro.
Citera
2016-03-20, 10:46
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Vad Fredrik Lindström var övertänd, han var ju smått manisk. Johan Glans är alltid rolig och borde få mer utrymme. Micke L verkar inte vara vidare skojfrisk men fick ändå applåder av den väldresserade publiken...
Citera
2016-03-20, 18:02
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Vad Fredrik Lindström var övertänd, han var ju smått manisk. Johan Glans är alltid rolig och borde få mer utrymme. Micke L verkar inte vara vidare skojfrisk men fick ändå applåder av den väldresserade publiken...
Möjligen påtänd, han framstod feminin och som Liv Strömqvist närmast

Lindström funktion är att belysa självklarheten i humorn och vidga det i onödan,
det som vi andra tappar uppmärksamheten på till förmån för att bli roligare
drar han upp från polisens slask och ompaketerar det pedagogiskt med sin tycker han själv komiska förädlande folkkära tajming?, han gör således en utmärkt dålig ståuppare by natural rent teknikmässigt, jag tycker det är närmast drygt att lyssna på för om man har någon hjärna så vet man vart det är på väg när han påbörjar sitt kvävda flabb replay referat, det här var heller ingen isolerad händelse utan tendensen ses i allt från På minuten till På Spåret men idag gick det helt över styr att han borde burits ut av väktare för att inte kränka andra.

Programmet var som en mix av "Sant eller sanslöst/På Minuten/Prat i Kvadrat utbajsat på en motorhuv
Senast redigerad av Herr Bökberg 2016-03-20 kl. 18:06.
Citera
2016-03-20, 19:04
Avslutad
Oj, det här hade jag missat. WILTY är ju enormt underhållande, tvivlar dock på att det här kommer i närheten av det. Glans gör nog ingen besviken, och Lindström kanske kan överraska positivt. Men Mannheimer? Och så jämför man detta med David Mitchell, Lee Mack & Rob Brydon...

Såg första tio, Glans var okej men herregud. Ingen rytm, inget naturligt flyt, inte roligt alls (förutom Glans till viss del). Värre än när Angus Deayton ledde WILTY! Synd.
Citera
2016-03-20, 19:48
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Oj, det här hade jag missat. WILTY är ju enormt underhållande, tvivlar dock på att det här kommer i närheten av det. Glans gör nog ingen besviken, och Lindström kanske kan överraska positivt. Men Mannheimer? Och så jämför man detta med David Mitchell, Lee Mack & Rob Brydon...

Såg första tio, Glans var okej men herregud. Ingen rytm, inget naturligt flyt, inte roligt alls (förutom Glans till viss del). Värre än när Angus Deayton ledde WILTY! Synd.
Kan du utveckla dina märkliga värderingar en smula, hur hade Glans låtit med flyt & rytm?, på vilket sätt var Rheborg sämre att han inte ens nådde fram till bedömningen utav hans Rhytm and flow (komikens R&B?), Rheborg sovrar ju iaf så att när han väl säger något är det kul nog, tillskillnad från Lindström och hans avfallskvarnande
Citera
2016-03-20, 19:49
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Kan du utveckla dina märkliga värderingar en smula, hur hade Glans låtit med flyt & rytm?, på vilket sätt var Rheborg sämre att han inte ens nådde fram till bedömningen utav hans Rhytm and flow (komikens R&B?), Rheborg sovrar ju iaf så att när han väl säger något är det kul nog, tillskillnad från Lindström och hans avfallskvarnande
Har du sett WILTY? Det är så klart det programmet jag jämför med. Framför allt Mannheimer kändes väldigt konstlad.
Citera
2016-03-20, 19:55
Medlem
Herr Bökbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Har du sett WILTY? Det är så klart det programmet jag jämför med. Framför allt Mannheimer kändes väldigt konstlad.
Nej det har jag inte sätt lyckligtvis, för det är totalt ointressant att ta in engelska språket när man kan ta in på svenska & låta svenskar ha en intern tävling, som du i din tur kan tävla emot vad gäller kvalitet, för du kommer ändå aldrig att jobba som komiker i utlandet därav poängbristen, så svenska versionen vinner alla gånger, dessutom tvivlar jag på att utrikiska komiker alls skulle inneha så mycket högre kvalitet på skämten än svenska rent allmänt.

Så! svara med fördel bara på frågorna i min förra post, samt följdfrågan varför Mannheimer upplevdes konstlad? jag kanske har inlevelseförmåga nog att jämföra ut i tomma intet istället för mot en förlaga
Senast redigerad av Herr Bökberg 2016-03-20 kl. 19:57.
Citera
2016-03-20, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrkHöger
Roligast tycker jag var när Kattis Ahlström tvärsäkert talade om att Kjell inte spelade klarinett och Lindströms illröda skalle när han skrattade.

Om jag inte minns helt fel så fanns det en paneldeltagare i UK versionen som påstod sig kunna se på personer om de kunde dansa eller inte. Så det känns som att Kattis har pluggat in detta beteende och paketerat om denna skill till sin lilla klarinettförmåga. Likheterna var högst slående. Kattis Copycat.

I övrigt så är det ju stört omöjligt att komma upp i samma kvalité som originalet. Som någon annan nämner i tråden så är ju Lee Mack & David Mitchell helt jävla outstanding! Skall man uppskatta SE versionen får man nog ha missat UK versionen helt.

Nu när jag tänker på det så kommer jag inte ihåg någon av panelhönorna förutom Kattis uppenbarligen och Herr Lindström för hans fenomenala bryt!
Citera
2016-03-20, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr Bökberg
Nej det har jag inte sätt lyckligtvis, för det är totalt ointressant att ta in engelska språket när man kan ta in på svenska & låta svenskar ha en intern tävling, som du i din tur kan tävla emot vad gäller kvalitet, för du kommer ändå aldrig att jobba som komiker i utlandet därav poängbristen, så svenska versionen vinner alla gånger, dessutom tvivlar jag på att utrikiska komiker alls skulle inneha så mycket högre kvalitet på skämten än svenska rent allmänt.

Ursäkta om jag flikar in men hade du kollat på utländska komiker framför allt från USA och UK så hade du blivit förbluffad hur mycket som stjäls och paketeras om av Svenska komiker. Säger inte alla, men många. Sedan håller jag med att man inte kan populera alla våra program med utländska komiker, men kan vara kul att höja blicken lite för att känna till ursprung till dialoger och inspiration.
Citera
2016-03-20, 23:44
Medlem
Som regelbunden njutare av would i lie to you räckte det med 5 min av den svenska versionen för att konstatera att detta är skit. Fredrik lindström är väl den enda som kommer nära att vara underhållande.

Men som sagt, inget jag kommer att titta på någonsin igen. Hur fan tänker man när man sätter Anna mannheimer i rob brydons ställe?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in