Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Jag vet att det finns två domar om att han är skyldig, det finns ingen anledning att upprepa det. Det är domarnas riktighet vi diskuterar, och att då hänvisa till dem är inte konstruktivt. Chansen till PT vågar jag inte spekulera om så länge Lambertz är justitieråd. Förhoppningsvis inte så länge till, han är 66 år och har sedan länge förtjänat ledighet resten av sitt liv. Det är jag inte ensam om att tycka.
1.Jag finner ingen som helst anledning att ifrågasätta domarnas riktighet och det vore
inte konstruktivt av mig att då börja ifrågasätta för ifrågasättandets skull.
Det vore knasigt faktiskt.
Ifrågasätt på du. Det har du inget för dock.
2. Det är en man som man gillar att sparka på har jag märkt. Dödsskönt att mobba honom
förstås.
Men han blev knappast justitieråd för att han är ett dumhuvud.
Han har gjort mycket bra ifrån sig i sina dar. Särskilt bra gjorde när han fixade så
att Marinas mördare fick uppleva en tredje rättegång efter just beviljad resning och
vad som där hände ska jag bespara dig från att nämna.
Lambertz blev allmänt villebråd efter härvan med Quick.
LGWP kallade honom vid mindre smickrande namn påminner jag mig.
Lambertz må ha tabbat sig i det där jävla eländet med tokdåren Quick som var bara en
hårsmån från att ha dödat minst två personer och det är dokumenterat och inget trams
men det undanskymmer inte faktumet att han är en högst meriterad jurist och
chansen att han skulle låta sig duperas av nån inskickad griftefridshistoria och ge bifall
till nåt PT, ja, den är inte vidare stor om jag uttrycker mig lindrigt.