2016-03-20, 15:12
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angladotter
Du vet inget om huruvida NB gillat kvinnoförnedrande bilder - bara att han gillat en Facebooksida där sådana förekommit bland mängder av andra bilder av helt annat slag. Du har alltså ingen aning om vilka bilder, eller ens vilken typ av bilder, som fått honom att klicka "gilla" på sidan.
Han har gillat att lustmörda en ung flicka och då ligger det nära till hands att anta
att han också uppskattat bilder av den typ du för på tal.
Några av dem ligger motivmässigt nära hur Lisa, hans offer, var behandlat.
Med den där jävla tejpen närvarande.
2016-03-20, 15:16
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Vilket han redan på ett förtjänstfullt sätt lyckats göra också eller det har du missat kanske?

Mord är bevisat. Två enhälliga domslut föreligger där den åtalade i båda fallen dömts till
livstids fängelse och därefter utvisning för all jävla framtid.

Överförs han till Litauen så småningom så kommer han med all sannolikhet ALDRIG ut
vilket vore högst önskvärt. Han ska inte få möjlighet att ta livet av någon ny flicka
för att stilla sina sjuka vidriga lustar. Att bota ett sånt här as går icke. Den
störningen han har går inte att avlägsna.

Visst är målet avgjort för länge sedan. Det där tramset med att söka PT kan man hånflina
åt. Det är självklart dömt att misslyckas med den saken, det begriper alla utom du och
några få till.
Jag vet att det finns två domar om att han är skyldig, det finns ingen anledning att upprepa det. Det är domarnas riktighet vi diskuterar, och att då hänvisa till dem är inte konstruktivt. Chansen till PT vågar jag inte spekulera om så länge Lambertz är justitieråd. Förhoppningsvis inte så länge till, han är 66 år och har sedan länge förtjänat ledighet resten av sitt liv. Det är jag inte ensam om att tycka.
2016-03-20, 15:42
Medlem
Grandiosos avatar
Hörde att advokat Hurtig önskar sig ett besök i Blomberg. Vill in och se mordplatsen
bland annat.
Kan det vara därför mördarsvinet från öst sökte PT?
För att han hade förhoppning om att få följa med en advokat ytterligare en gång till
platserna där han lustmördade och dumpade?
Han längtar så dit igen förstås.
Men den här gången blir det inget. Där blir han snuvad ifall det var det han förväntade sig.

Hurtigrutten beger sig till Blomberg utan en mördare i släptåg.
2016-03-20, 15:58
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Att han inte har kommit med någon trovärdig version av händelseförloppet betyder inte att han inte har någon. Han kan hålla inne den av skam eller lojalitet. Detta är inte bevis, bevisen täcker bara del 2, för det får ända anses klarlagt att han är skyldig till den delen, eller hur?
Du kanske tycker att bevisen bara räcker för griftefrid men både TR och HR har ju dömt mord så för de så räckte det tydligen hela vägen enligt åklagarens gärningsbeskrivning. Med den bevisning som finns i det här fallet så hade det behövts en extremt bra alternativ teori från försvarets sida för att undkomma mord och någon sån har vi ju inte sett röken av. NB hävdar bestämt att han inte ens vet att LH existerar vilket ju ger en ren straffspark till åklagaren.
2016-03-20, 16:01
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Du kanske tycker att bevisen bara räcker för griftefrid men både TR och HR har ju dömt mord så för de så räckte det tydligen hela vägen enligt åklagarens gärningsbeskrivning. Med den bevisning som finns i det här fallet så hade det behövts en extremt bra alternativ teori från försvarets sida för att undkomma mord och någon sån har vi ju inte sett röken av. NB hävdar bestämt att han inte ens vet att LH existerar vilket ju ger en ren straffspark till åklagaren.
Jo, det var därför han dömdes, inte för att bevisen räckte till del 1.
2016-03-20, 16:04
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Jag vet att det finns två domar om att han är skyldig, det finns ingen anledning att upprepa det. Det är domarnas riktighet vi diskuterar, och att då hänvisa till dem är inte konstruktivt. Chansen till PT vågar jag inte spekulera om så länge Lambertz är justitieråd. Förhoppningsvis inte så länge till, han är 66 år och har sedan länge förtjänat ledighet resten av sitt liv. Det är jag inte ensam om att tycka.
1.Jag finner ingen som helst anledning att ifrågasätta domarnas riktighet och det vore
inte konstruktivt av mig att då börja ifrågasätta för ifrågasättandets skull.
Det vore knasigt faktiskt.
Ifrågasätt på du. Det har du inget för dock.

2. Det är en man som man gillar att sparka på har jag märkt. Dödsskönt att mobba honom
förstås.
Men han blev knappast justitieråd för att han är ett dumhuvud.
Han har gjort mycket bra ifrån sig i sina dar. Särskilt bra gjorde när han fixade så
att Marinas mördare fick uppleva en tredje rättegång efter just beviljad resning och
vad som där hände ska jag bespara dig från att nämna.
Lambertz blev allmänt villebråd efter härvan med Quick.
LGWP kallade honom vid mindre smickrande namn påminner jag mig.
Lambertz må ha tabbat sig i det där jävla eländet med tokdåren Quick som var bara en
hårsmån från att ha dödat minst två personer och det är dokumenterat och inget trams
men det undanskymmer inte faktumet att han är en högst meriterad jurist och
chansen att han skulle låta sig duperas av nån inskickad griftefridshistoria och ge bifall
till nåt PT, ja, den är inte vidare stor om jag uttrycker mig lindrigt.
Senast redigerad av Grandioso 2016-03-20 kl. 16:23.
2016-03-20, 16:21
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Jo, det var därför han dömdes, inte för att bevisen räckte till del 1.
Sluta att desinformera tråden med ditt trams.
NB blev överbevisad om att ha mördat Lisa och dömdes därför av enhälliga domstolar
och inga som helst förklaringar hade gjort någon skillnad.
Allra minst den du gått och blivit besatt av.
2016-03-20, 16:56
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ruggedo
Anders vittnesmål borde dock funnits med i FUP. Det lyser dock med sin frånvaro.

Finns i slasken således, Rönnbäckskan har och hade lik förbannat tillgång till det, och nu Björne.
2016-03-20, 17:04
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Det fetstilta. Varför? Varför bevisar DNA mord, varför kan det inte bara handla om brott mot griftefriden? Eller, t.o.m. vänligt samröre, innan något utan NB:s medverkan hände?

Statistiskt sett är mördaren densamma som den som forslar bort kroppen.

Vänligt samröre av en person precis före mord av en annan person ter sig också statistiskt ovanligt. Ingen källa får du, sunt förnuft regerar.
2016-03-20, 17:11
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angladotter
Eftersom ämnet är på tal:

"Har du någon gång onanerat på jobbet? Den frågan ställde marknadsundersökningsföretaget Yougov till ett antal danskar. Och det var stor skillnad på kvinnorna och männens svar. Åtta procent av kvinnorna och hela 26 procent av männen har onanerat på sin arbetsplats, enligt Yougov i undersökningen som de gjort på uppdrag av Søndagsavisen.

Källa: http://www.expressen.se/kvallsposten/siffror-sa-manga-onanerar-pa-jobbet/

Så vad det gällde just onanerande på arbetsplatsen var tydligen inte NB så udda...

Synd att dom inte frågade " onanerar du regelbundet på jobbet". Skulle blivit lite annorlunda svar då, eller hur? N
2016-03-20, 17:16
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Det är klart att jag ser helheten, men helheten består av delar. Del 1, Lisas dödsfall. Del 2, griftefridsbrottet. DNA bevisar bara del 2, så varför ska man även ta med del 1 i helheten?

Nej, du ser inte någon helhet. Det finns inte två delar i mordet på Lisa Holm. Knappast i något annat mord heller. Mördaren forslar bort kroppen efter mordet.
2016-03-20, 17:21
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasselmuz
Synd att dom inte frågade " onanerar du regelbundet på jobbet". Skulle blivit lite annorlunda svar då, eller hur? N
Jag är inte så säker på det. Frågan löd: Har du onanerat på jobbet denna månad? och 24,62 % av männen svarade Ja. http://ekstrabladet.dk/sex_og_samliv/choktal-saa-mange-onanerer-paa-jobbet/6001356

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in