Citat:
Ursprungligen postat av
Ruggedo
Jag påpekar ett systematiskt fel. Det verkar finnas en anledning att det repeteras ad infinitum. Verkar nästan som man vill göra det till en sanning för det passar bättre in i det scenario man vill ha. Cirkelresonemanget att NB är en skruvad sexualsadist trots att det inte finns något i hans historia som pekar på det. Man verkar inte vilja gräva djupare i faktumet att en dotter till en militär tycks ha mördats genom något som liknar en avrättning.
Nej det finns igen speciell anledning, vad skulle det vara? Jag själv har slutat läsa kvällstidningarna, det ska vridas,vändas och mörkas allt för att sälja lösnummer. Men i det här fallet så tycker jag tvärtom, dom håller sig inom ramarna för vad som verkar stämma. Det mesta ältas i media framförallt i stora fall som det här. Helt ute och cyklar är dom ju inte, det är ett sexuellt motiv och det finns mycket som pekar på att det handlar om en sexualsadist - tejpad, strypt, blottat bröst och kön etc. Leif GW och andra experter har påpekat att det handlar om sexualsadism. Även Nicklas Långström som är expert såg ut att vara inne på samma spår. Så det är klart att tidningarna går igång på att det kan röra sig om ett sadistiskt sexualmord, det hade dom gjort i vilket annat fall som helst också.