2016-03-19, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, jag definierar mig inte som feminist - och jo det är stor skillnad på att vara född med ett underläge och att bli trakasserad.

Förstår du inte den skillnaden så bör du inte ge dig på ämnet alls. Det feminismen talar om är inte reella trakasserier - utan skilda möjligheter, förväntningar, och attityder som är olika för könen.
Jag riktade ju mig specifikt till feminister i trådstarten. Vilket underläge är det som kvinnor föds med i Sverige? Att behöva gå i en skola som är bättre anpassad för dem än för killar?
Citera
2016-03-19, 14:50
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geigerzehler
Jag riktade ju mig specifikt till feminister i trådstarten. Vilket underläge är det som kvinnor föds med i Sverige? Att behöva gå i en skola som är bättre anpassad för dem än för killar?

Detta var vad jag besvarade och svaret du fick...
(FB) Varför är det så synd om kvinnor i Sverige, motivera?

Mer än så är jag inte intresserad av att utveckla ämnet med hänsyn till din utgångspunkt. Det är för mycket trams för att det skall värt tiden.
Citera
2016-03-19, 15:02
Medlem
Citat:
Främsta frågorna som feminismen som ideologi arbetar med idag i Sverige är:

1. De stora inkomstskillnaderna mellan män/ kvinnor som har en radda orsaker som alla är under olika former av bearbetning ( sist såg du ex. ett förslag på delad vab.) andra är ju löneutvecklign på kvinndominerade arbeten/ föräldraledighet/ diskriminering/ pensioner etc. etc.

2. Sexuellt våld. Behövs kanske inte utvecklas.

3. De rester eller, om man nu hellre vill, strukturer i samhället som fortsatt sitter i som är patriakala utöver ovan. Och här är ju både män och kvinnor gynnade.

Sen är det inte "synd" om kvinnor i Sverige. Tvärtom skulle jag nog vilja säga. feminismen har manövrerat sig skickligt och sitter numera i täten som ständigt aktuell politisk fråga. Är mer "synd" om div. unga killar på detta forum som verkar bli så extremt provocerade av uppmärksamhet eller framgångar för kvinnor ex.

Kvinnor det verkligen är synd synd om i världen är ex. sexslavar/ tvångsgifta småflickor/ mördade kvinnor/ syraskadade kvinnor/ hedersvåldskvinnor etc. dvs kvinnor som inte haft en susning till vettig chans sen hon föddes. Detta lider inte västerländska kvinnor av direkt.
Citera
2016-03-19, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

1. De stora inkomstskillnaderna mellan män/ kvinnor som har en radda orsaker som alla är under olika former av bearbetning ( sist såg du ex. ett förslag på delad vab.) andra är ju löneutvecklign på kvinndominerade arbeten/ föräldraledighet/ diskriminering/ pensioner etc. etc.

3. De rester eller, om man nu hellre vill, strukturer i samhället som fortsatt sitter i som är patriakala utöver ovan. Och här är ju både män och kvinnor gynnade.

Sen är det inte "synd" om kvinnor i Sverige. Tvärtom skulle jag nog vilja säga. feminismen har manövrerat sig skickligt och sitter numera i täten som ständigt aktuell politisk fråga. Är mer "synd" om div. unga killar på detta forum som verkar bli så extremt provocerade av uppmärksamhet eller framgångar för kvinnor ex.

Kvinnor det verkligen är synd synd om i världen är ex. sexslavar/ tvångsgifta småflickor/ mördade kvinnor/ syraskadade kvinnor/ hedersvåldskvinnor etc. dvs kvinnor som inte haft en susning till vettig chans sen hon föddes. Detta lider inte västerländska kvinnor av direkt.
vad är skillnaden alla män kan inte bli statsminister,högavlönade några måste tjäna mer pengar än andra
Citera
2016-03-19, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Detta var vad jag besvarade och svaret du fick...
(FB) Varför är det så synd om kvinnor i Sverige, motivera?

Mer än så är jag inte intresserad av att utveckla ämnet med hänsyn till din utgångspunkt. Det är för mycket trams för att det skall värt tiden.
Inget trams i trådstarten what so ever, men har man inga vettiga argument för sin sak så är det väl inte så mycket annat att göra än att fabricera.

Citat:

1. Presentera gärna statistik som bevisar dessa enorma inkomstskillnader för samma arbetsinsats. Vadå delad vab? Föräldrar väljer väl i dagsläget själva vem av dom som ska vara hemma med ungen när denne blivit sjuk, delad vab med andra ord.

2. Tvåan får du jättegärna utveckla.

3. Vilka? Ge ett exempel på en sådan.

4. Precis som du säger finns det länder i världen där kvinnor har det väldigt dåligt. Tror du inte att radikala feminister skulle få mer gehör (annat än i svensk media) om dom fokuserade på den typen av frågor istället?
Citera
2016-03-20, 00:48
Medlem
Det är synd om många kvinnor för att dom konstant blir uppmanade av samhället att gå emot sina biologiska lustar. Man behöver inte vara raketforskare för att se att kvinnor som idag bor på våra seniorboenden har levt ett ofta mycket mer rikt liv än dom som växer upp idag. Jag säger som Gudrun, Elsa och Magdalena (tre sköna damer i 80 års åldern), "Får man inte bara vara kvinna längre?"
Citera
2016-03-20, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
....

Nä det har jag faktiskt inte gjort. Stämmer. Dock tkr jag det är konstigt att möta motstånd när man tar upp dessa saker.

Stämmer som du säger, självklart är samtycke något av självklarhet, deprimerande att det ens behöver diskuteras. Däremot när det inte finns tecken på våldtäkt, när det endast är ord mot ord, då borde inte en person dömas. Dock litar man generellt på en kvinnans ord mer än en mans kring detta. Vilket är en typ av positiv diskriminering mot kvinnor och en negativ sådan mot män. En negativ sådan som får katastrofala konsekvenser. Tänk att dömas för våldtäkt när man inte ens begått det. Därför finns det män som pratar om kontrakt, för att de är rädda. Sedan finns det såklart idioter.

Jag förstår att du håller med mig kring dessa olika saker. Men feminismen är spridd i så många olika led, jag själv kallar mig ju för feminist. Så jag vet de fakto att du inte pratar för alla. Vissa är verkligen manshatare, eller är pro-diskriminering av män och det är dessa som lyser igenom i diskussioner och ger feminism ett piss-dåligt ryckte.

Att män ska ta ut sin föräldraledighet lika mkt som kvinnor har flera olika anledningar. Generellt skulle jag dock säga att fördelarna för män kring detta är minst betydande för den feministiska rörelsen. Snarare ses det som ett bonuspoäng och ett sätt att visa att man kämpar även för männen (jämställdhet), för hade det inte funnits stora vinster för kvinnor kring detta så hade man inte ens rört i frågan för att förändra. Själv är jag dock emot att man delar jämt, att det istället bör vara något som familjen bestämmer internt. Jag menar, om min fru tjänar 60'000 å jag 19'000 brutto, är det då verkligen meningen att staten ska trycka ned en moralkaka i våra halsar och tvinga oss att dela lika, även om vi vill att jag som man ska vara ledig mest? Varför ska jag vara ok med att några politiker och andra människor försöker tala om för mig å min fru vad som är bäst för oss och vad vi har rätt att göra ned i detaljnivå i våra liv?

Nej det är inte mansplaining, med det är vedertaget och ok i sociala sammanhang för en kvinna (och andra män) att bli helt sexistiska och säga "mansplaining" så fort de inte tycker en annan man är pk.

Nej, den gemensamma nämnaren är människor. Människor, oavsett kön och etnicitet och religion mördar, våldtar, begår brott och diskriminerar och blir diskriminerade, kvinnor och män likaså. Även om män kan vara representerade. Men Muslimer är också representerade kring massor av sjuka saker. De om några har ofta störd syn på kvinnor och moral. Så kan man säga alla män och liknande, då kan man ta mig 17 säga alla muslimer likaså. Jag tycker dock man ska undvika båda dessa uttryck.

Ytterligare diskriminering mot män som jag kom på, och som är riktigt farlig för samhället, är just att pojkar får allt sämre betyg än flickor, att män i allt mindre utsträckning läser på universitetet. Detta tas ibland upp i media som väldigt allvarligt, men det glöms lika fort, och det är inget som feminister vill kämpa för. Snarare ser många feminister detta som positivt, då ett samhälle där kvinnor är en majoritet i etablissemanget skulle kunna förändra samhället snabbare till kvinnors fördel. Problemet är ju dock bara att man då inte uppnått jämställdhet, utan snarare bara flyttat runt på den lite. Detta riskerar likaså att man skapar en stor underklass av arga korkade, underutbildade män, som hotar samhället genom att de röstar på absurda populistiska partier. Kolla bara på Trump i USA.
Citera
2016-03-20, 17:24
Medlem
Citat:
Inget trams i trådstarten what so ever, men har man inga vettiga argument för sin sak så är det väl inte så mycket annat att göra än att fabricera.

1. Presentera gärna statistik som bevisar dessa enorma inkomstskillnader för samma arbetsinsats. Vadå delad vab? Föräldrar väljer väl i dagsläget själva vem av dom som ska vara hemma med ungen när denne blivit sjuk, delad vab med andra ord.

2. Tvåan får du jättegärna utveckla.

3. Vilka? Ge ett exempel på en sådan.

4. Precis som du säger finns det länder i världen där kvinnor har det väldigt dåligt. Tror du inte att radikala feminister skulle få mer gehör (annat än i svensk media) om dom fokuserade på den typen av frågor istället?

1. google är din vän, du har ca 30 ton av statistik av denna typ. Kan tipsa dig om medlignsinstitutets
två rapporter i saken.

2. Vet du jag orkar inte. Om du inte fattar vad sexuellt våld står för, så well…..

3. Vi kan ju ta närliggande ex. mitt framför våra näsor. Ta och titta på hela första sidan på FB forum kring feminism & jämställdhet ex. Notera div. trådämnen och läs lite TS och du får en rätt bra bild över vissa inläggares kvinnoförakt och frånvaron av dito kontra män. DÄR har du ett ex. på patriarkala strukturer som fortsatt sitter i. Varför sitter det 150 snubbar här och spottar på kivnnor, varför sitter inte 150 kvinnor här och anser att män borde våldtas? Inte ha rösträtt? Sättas på plats
och bla bla?

4. Sveriges feminister jobbar med svenska politiska frågor. Feminism i stort och i de länder det berör jobbar med deras frågor.
Citera
2016-03-20, 17:40
Medlem
Citat:
1. google är din vän, du har ca 30 ton av statistik av denna typ. Kan tipsa dig om medlignsinstitutets
två rapporter i saken.

2. Vet du jag orkar inte. Om du inte fattar vad sexuellt våld står för, så well…..

3. Vi kan ju ta närliggande ex. mitt framför våra näsor. Ta och titta på hela första sidan på FB forum kring feminism & jämställdhet ex. Notera div. trådämnen och läs lite TS och du får en rätt bra bild över vissa inläggares kvinnoförakt och frånvaron av dito kontra män. DÄR har du ett ex. på patriarkala strukturer som fortsatt sitter i. Varför sitter det 150 snubbar här och spottar på kivnnor, varför sitter inte 150 kvinnor här och anser att män borde våldtas? Inte ha rösträtt? Sättas på plats
och bla bla?

4. Sveriges feminister jobbar med svenska politiska frågor. Feminism i stort och i de länder det berör jobbar med deras frågor.
Har jag påstått att jag inte fattar vad sexuellt våld står för? Jag bad dig utveckla påståendet. Men det var för jobbigt tydligen.

Du menar alltså att det är viktigt vad några snorungar på flashback skriver? Hur många gånger i vardagen har du träffat på män som säger massa skit om kvinnor i ditt liv? Jag tycker det påstås en massa grejer om män och män i grupp, heterosexuella vita o.s.v, skillnaden är det inte görs anonymt utan i diverse krönikor och annat på några av Sveriges största nyhetssiter.

Otroligt rasistiskt, facistiskt, och nazistiskt om svenska radikalfeminister bara bryr sig om etniskt svenska kvinnor i Sverige (som realitivt sett har det väldigt bra) och skiter fullständigt i kvinnor som har det skit i tredje världen.
Senast redigerad av Geigerzehler 2016-03-20 kl. 17:44.
Citera
2016-03-20, 21:13
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Bra tips, inte för att rapporten är särskilt färdig enligt mig, då risker inte alls står med (nästan alla som dött på arbetsplatserna har varit män. Kvinnor gör således inga såna jobb), men i rapporten om 2014 års löner står det klart och tydligt i alla fall:
Citat:
"Eftersom det inte kan visas att den kvarstående löneskillnaden beror på kön går det inte heller att ge svar på frågan om det förekommer lönediskriminering enligt diskrimineringslagen."
Citat:

Det finns psykiskt och fysiskt våld. Gissa vilka som är vanligast mellan de olika könen och vad som är mest förekommande?
Citat:

och bla bla?
Är du förvånad? MSMs kommentarsfält är nersläckta, debattartiklarna är uteslutande feminister som publiceras, svt's kultur och debattprogram, liksom alla morgonsoffor leds av feminister. Här är öppet, här kan man försvara sig. Bara för att du inte hör egalister eller mansrättsaktivister i msm betyder inte att de inte finns. Det är därför du också finns på FB, för att här finns det som sopas under mattan i msm.
Citat:

Bara en liten rättning: 'Sveriges feminister jobbar med svenska politiska kvinnofrågor'.
Motbevisa mig gärna.
Citera
2016-03-21, 01:12
Bannlyst
Varför säger Merapi att det är inkomstklyftor mellan kvinnor och män i väst när Oanstandig (tror han heter så) fullständigt krossade henne i tråden (med en massa studier och statistik) där dom debatterade ämnet?

Alltså en sak jag märkt med feminister är att det spelar ingen roll hur många ggr man än rättar dom, det spelar ingen roll hur mycket fakta man än visar, de ändrar sig ALDRIG, det handlar inte om fakta för dom och "sanningen", men istället om att propagera deras cp ideologi och fortsätta skrika samma mantra och lögner som man alltid gjort.

Sjukt måste jag säga, mycket mycket sjukt.
Citera
2016-03-21, 01:14
Bannlyst
Sen undrar jag varför feminister tar upp "sexuellt våld" som ett problem, samtidigt som i stort sett alla feminister propagerar för fortsatt massinvandring .. när vi SER UTE I SAMHÄLLET vad denna invandring gör när det kommer till "sexuellt våld". Kvinnor kan inte ens gå i fred på badhus längre, man varnas att gå ute ensam, kvinnor attackeras (15st dåd nu i östersund på 2 veckor), små flickor attackeras av vuxna invandrare och misshandlas .. men ÄNDÅ tycker feministerna att "sexuellt våld är ett problem", men de vill INTE ta tag i kärnan till problemet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in