Citat:
Ursprungligen postat av
10L
Det jag säger är att det går utmärkt att anv den befintliga jorden men det blir otroligt mycket mer jobb.
Om jag hade valt att gräva och anv jord från stället så hade jag ivf blandat upp den med ex Ikeas kokos för att få bättre struktur på den. Som gödning hade jag kört på hönsskit och aska + gröngödsling.
Tja hur du logistiskt löser det är en annan femma men det känns som dina päron har väl kort koppel såvida du inte är 12år.
Du behöver kanske inte nödvändigtvis stasha 10x40L jord hemma.
Har inget emot extra jobb, tvärtom. Jag tackar för din expertis och om det är strukturen i jorden som är problemet så har jag gott om tid och lust att stå och gräva i skogen.
Jag förstår dock inte varför du spekulerar så mycket i mitt och andras privatliv när du varken vet hur jag bor, vem jag bor med, hur det ser ut på vägen dit jag tänkt odla och övriga faktorer som inte ska behöva skrivas ner i ett forum för odling men måste göras ändå för att undvika alla "jag hade gjort såhär istället". Svara på det man frågar sen gå vidare så slipper vi smutsa ner fb med massa offtoppic, spekulationer om hur jag har det hemma passar bättre på familjelivs forum.
Ja man kan förvara jorden någon annanstans och jag har ett annat ställe som jag ska odla på "riktigt" med mycket jord osv men det ligger långt borta och jag vill ha ett ställe i närheten där jag kan experimentera o.s.v. med typ 10 av ca 50 frön och att odla med befintlig jord är ett av "experimenten".