2016-03-18, 22:23
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Thanx! Jag var helt renons, hade aldrig ens hört talas om visan, var min sambo som grejade den, hon tog den direkt! "Måste vara Dagmar Lange han menar" Återkommer efter uppäten middag med en förhoppningsvis lagom klurig en.
Din sambo borde skapa ett konto och hoppa in i tråden, hon verkar skärpt.
Citera
2016-03-18, 22:37
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
En god entrecôte senare (eller snarare 2,5...);

1) Ingrid Bergman, Greta Garbo och Liz Taylor bråkade aldrig!

2) Här finns ett akademiskt lärosäte, men vi talar knappast Ivy Leauge... ...JO! Det gör vi, finns en koppling, och inte sååå långsökt heller...

3) Justerar vi stavningen (men inte uttalet) lite finner vi ett flytetyg med stadens namn som Chevrolet verkligen INTE tillverkat.
Citera
2016-03-18, 22:38
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av tcfmog
Din sambo borde skapa ett konto och hoppa in i tråden, hon verkar skärpt.
Inte särskilt svårt att verka skärpt när det är Gogge man jämförs med.

Jag skämtar så klart! Väntar med spänning på nästa stad, ni har varit för snabba för mig med gissningarna nu det senaste.
Citera
2016-03-18, 22:41
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Observera att frågan skapats i samråd med sambon, varför den är betydligt klurigare än vanligt!

(men ingen sportledtråd... )
Citera
2016-03-18, 22:41
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Inte särskilt svårt att verka skärpt när det är Gogge man jämförs med.

Jag skämtar så klart! Väntar med spänning på nästa stad, ni har varit för snabba för mig med gissningarna nu det senaste.
Nu har han dock en riktig kluring på gång, har ingen aning.
Citera
2016-03-18, 22:49
Medlem
atts avatar
Visby?

Korvett och murgröna täcks in, på filmstjärnorna svarar jag vet inte.
Citera
2016-03-18, 22:55
Avslutad
Citat:
Nu har han dock en riktig kluring på gång, har ingen aning.
"I samråd med sambon" förklarar väl allt...

Ingrid Bergman, Greta Garbo & Elizabeth Taylor? Dåtida skådespelerskor, men väldigt framstående sådana. Och de bråkade aldrig? Qué?!

Akademiskt lärosäte som inte är Ivy League fast det finns en, inte så långsökt, koppling till Ivy League. Hmm. Ivy. Murgröna...?

Flytetyg? Sådana ord finns inte ens i Gogges vokabulär, sambon måste ha hjälpt till något enormt.

Kanske svenska fartyg? Militärklasser har väl stadsnamn? Får fundera vidare, det här brainstormandet hjälpte inte särskilt mycket.

Edit: att tog väl denna som vanligt, om vi är rätt ute på ledtråd #2 & #3... Snyggt i så fall!
Citera
2016-03-18, 23:05
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av att
Visby?

Korvett och murgröna täcks in, på filmstjärnorna svarar jag vet inte.

Du är i högform ikväll! (också). Förklarar, så att även U-fig hänger med... Visby högskola - inget examensbevis man hänger upp på väggen bredvid farmorsporträttet men Ivy Gotlands landskapsblomma. Och korvetten Visby -> Chevrolet Corvette.

Ettan! Där U-fig kom sambon in i bilden! Dessa tre har givit namn åt rosor (Visby: "rosornas stad") - inte bråkat, syftning på rosornas krig. Men gissade (rätt!) att det låg för mkt östrogen i en rosfråga för att (sic!) ni skulle ta den på ettan...

Bara att lyfta på h - att - en! Imponerande, lämnar över bollen, betydligt tidigare än jag trott!

EDIT: "VI trott"
Senast redigerad av GoggeGogelius 2016-03-18 kl. 23:09.
Citera
2016-03-18, 23:12
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
- - -

Kanske svenska fartyg? - - -

Här skulle du huggit! Svenska flottans (inkl handelsflottan!) flytetyg ( ) går väl att räkna på ena handens fingrar numera!
Citera
2016-03-18, 23:19
Medlem
atts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Du är i högform ikväll! (också). Förklarar, så att även U-fig hänger med... Visby högskola - inget examensbevis man hänger upp på väggen bredvid farmorsporträttet men Ivy Gotlands landskapsblomma. Och korvetten Visby -> Chevrolet Corvette.

Ettan! Där U-fig kom sambon in i bilden! Dessa tre har givit namn åt rosor (Visby: "rosornas stad") - inte bråkat, syftning på rosornas krig. Men gissade (rätt!) att det låg för mkt östrogen i en rosfråga för att (sic!) ni skulle ta den på ettan...

Bara att lyfta på h - att - en! Imponerande, lämnar över bollen, betydligt tidigare än jag trott!

EDIT: "VI trott"

Tackar, ja ikväll gick det bra av någon anledning.

Ny resa.
1) känt proggrockalbum med trummorna alldeles för högt mixade är inspelat här
2) har även ett bekant idrottslag med lubrikation som tema (sportledtråd, rakt in i gogges vedbod! )
Citera
2016-03-18, 23:23
Medlem
tcfmogs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av att
Tackar, ja ikväll gick det bra av någon anledning.

Ny resa.
1) känt proggrockalbum med trummorna alldeles för högt mixade är inspelat här
2) har även ett bekant idrottslag med lubrikation som tema (sportledtråd, rakt in i gogges vedbod! )
Måste du vara så jävla klurig på en fredagkväll?
Citera
2016-03-18, 23:25
Medlem
atts avatar
Citat:
Måste du vara så jävla klurig på en fredagkväll?

Det är inte så svårt. 1:an är mest en skenmanöver, 2:an kan de flesta ta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in