2016-03-04, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anvandarnawn
drygt läge kompis! snortade nyss 80mg oxy lannacher eller va dom hette, jääävlar va hårda dom va att krossa! fick fram med en tång! , men nu fryser jag inte iaf! mår faktiskt ganska så fint!

Jag hade vinröda 5mg:are förut som var jävligt svåra att krossa, de blev typ som en pannkaka.
Om man blandar pulvret med vatten så blir det typ gelaktigt. Undrar om det är de här nya som finns i USA , som de har gjort svåra att missbruka, men de går inte ens att krossa med en hammare har jag hört.
Citera
2016-03-05, 04:49
Medlem
eddiepeddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xpll
Jag hade vinröda 5mg:are förut som var jävligt svåra att krossa, de blev typ som en pannkaka.
Om man blandar pulvret med vatten så blir det typ gelaktigt. Undrar om det är de här nya som finns i USA , som de har gjort svåra att missbruka, men de går inte ens att krossa med en hammare har jag hört.

Finns svenska Buprenorfin som är bruna/orange i färgen. Och dessa är hårda att krossa till fint pulver och är svåra att snorta. Tror det är nåt nysmedel i. För nåt år sen fick jag alltid såna. Var precis eftef dom små runa Buprenortexen försvann.
Dom var bäst! Små och lätta att snorta. Var lika stora som en Ksalol, med svård och en 8 på andra sidan. Perfekt när man går på högre doser. Att snorta en hel bup kan bli lite krångligt. Gjorde det nyss och blev halvt kaos.
Citera
2016-03-06, 19:51
Medlem
fredus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eddiepeddie
Finns svenska Buprenorfin som är bruna/orange i färgen. Och dessa är hårda att krossa till fint pulver och är svåra att snorta. Tror det är nåt nysmedel i. För nåt år sen fick jag alltid såna. Var precis eftef dom små runa Buprenortexen försvann.
Dom var bäst! Små och lätta att snorta. Var lika stora som en Ksalol, med svård och en 8 på andra sidan. Perfekt när man går på högre doser. Att snorta en hel bup kan bli lite krångligt. Gjorde det nyss och blev halvt kaos.
Sub i den storleken skulle vara perfekt, var jag bor finns förtillfället bara 0,4mg Temgesic, vilket blir väldigt jobbigt i större doser.
Citera
2016-03-07, 00:08
Medlem
bralesss avatar
Kan man bli fysiskt beroende av att bruka 4 mg sub 1 gång i veckan? Tar nämligen det för att överlag orka med livet, men vill verkligen ej bli fysiskt beroende med abstinens. Täntke om det går några veckor utan att jag tar suben, kommer jag må dåligt då? Tack för svar!
Citera
2016-03-07, 18:20
Medlem
tja guys..
har lite bensotolerans efter en galen helg.
körde en gubbe koks inatt dessutom
har tagit ca 3mg sub och tänkte slänga i mig en ikto detta borde gå bra va? har även tillgång till Lyrica, kan man blanda dessa 3? låga doser självklart, har bara en roche 2 men däremot en hel karta lyrica.
finns det nå risker med just lyrican i kombination med sub?
Citera
2016-03-08, 00:37
Medlem
eddiepeddies avatar
Nån mer som märker att effekten avtar om man vilar en stund när man tagut. Blivit så att jagg tar min dis på 8mg vid kl.01 - 02 på natten. Är sen vaken tills morgonen då jag lägger mig en timma. Tycker effekten avtar efter. Har hänt när jag tog lägre doser att jag blev dålig typ.
Citera
2016-03-08, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solbacka
tja guys..
har lite bensotolerans efter en galen helg.
körde en gubbe koks inatt dessutom
har tagit ca 3mg sub och tänkte slänga i mig en ikto detta borde gå bra va? har även tillgång till Lyrica, kan man blanda dessa 3? låga doser självklart, har bara en roche 2 men däremot en hel karta lyrica.
finns det nå risker med just lyrican i kombination med sub?

citerar mig själv, att blanda subben med 300mg lyrica var hekt himmelskt, noddar typ aldrig men nu noddar jag som om huvudet vöger 50kg
Citera
2016-03-09, 19:45
Medlem
Om ni t ex stiger upp kl 09 och tar en dos Subutex, hur ofta under dagen brukar ni fylla på? Eller gör ni ens det?
Ibland nöjer jag mig med EN stadig dos per dygn, ibland fyller jag på 3 gånger per dag
Citera
2016-03-10, 01:10
Medlem
fredus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torpets
Om ni t ex stiger upp kl 09 och tar en dos Subutex, hur ofta under dagen brukar ni fylla på? Eller gör ni ens det?
Ibland nöjer jag mig med EN stadig dos per dygn, ibland fyller jag på 3 gånger per dag
Oftast fyller jag på en gång ifall jag börjar kl 9 på morgonen, andra dosen då runt 16-17, ibland kan det dock hända att jag fyller på två gånger. Oftast brukar jag dock försöka vänta till eftermiddagen/kvällen så att bara en dos räcker.
Citera
2016-03-10, 21:51
Medlem
Benzo_Manns avatar
Någon som gått på sub dagligen, längre tid (2-4år) och hållt sig på samma dos (Min dos 2x 2mg /dag) och sedan börjat må dåligt av subben?

Jag har lyckats hålla mig på ganska stabil dos under 2 år nu och sista tiden har jag börjat må dåligt när jag tagit subben och den börjar verka. Känner att jag blir lugn och fin, (får inget rus längre, håller mig i schakt)
Det jag samtidigt känner är att jag blir yr på ett obehagligt sätt, inte en sub rus yrsel utan mera yr/ostadig av obehagskänsla och ibland även känner mig sjukt konstig, svårt att beskriva.

Var inne på att min tolerans kanske höjts, men det blir inte bättre om jag tar större dos, tvärt om nästan.

Samtidigt som det hjälper mig att fungera så mår jag dåligt av dig,, skitskumt.
varit så här i någon månad nu och jag funderar på att lägga ned skiten helt, lättare sagt än gjort.

Någon som haft liknade ??
Citera
2016-03-11, 21:11
Medlem
eddiepeddies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benzo_Mann
Någon som gått på sub dagligen, längre tid (2-4år) och hållt sig på samma dos (Min dos 2x 2mg /dag) och sedan börjat må dåligt av subben?

Jag har lyckats hålla mig på ganska stabil dos under 2 år nu och sista tiden har jag börjat må dåligt när jag tagit subben och den börjar verka. Känner att jag blir lugn och fin, (får inget rus längre, håller mig i schakt)
Det jag samtidigt känner är att jag blir yr på ett obehagligt sätt, inte en sub rus yrsel utan mera yr/ostadig av obehagskänsla och ibland även känner mig sjukt konstig, svårt att beskriva.

Var inne på att min tolerans kanske höjts, men det blir inte bättre om jag tar större dos, tvärt om nästan.

Samtidigt som det hjälper mig att fungera så mår jag dåligt av dig,, skitskumt.
varit så här i någon månad nu och jag funderar på att lägga ned skiten helt, lättare sagt än gjort.

Någon som haft liknade ??

Exakt så är det för mig! Tog 8mg vid 10 imorse men mått dåligt hela dagen så fick ta mina 8mg som skulle varit morgondagens dos nyss. Mår dåligt nästan alltid av sub. Gått på 4 - 16mg i 5år. Söker för metadon nu.
Citera
2016-03-12, 00:21
Medlem
SnowInformers avatar
http://depression.se/nyhetsinlagg/tung-drog-kan-radda-liv/
Narkotikaklassad drog har visat effekt på självmordsbenägna.

Intressant. Är redan känt att Tramadol har bra antidepressiva effekter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in