2016-03-18, 18:32
Medlem
SvenneMelons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Felix52
Om Lisa åkte iväg på moppe eller inte har jag ingen aning om. Det är i så fall märkligt varför hon lämnade kvar mobilen för den har i vart fall inte färdats samma väg.

Min fråga kvarstår varför tog hon inte med sig mobilen?

Hon lämnade inte kvar nån mobil, hon blev ju av med den...
2016-03-18, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det är hemvärnet som hjälper till med fyra bilar. Dom genomför sök i av polisledningen tilldelade områden.

I övrigt ingår i MPS civila med olika yrkesbakgrund. Alla avsöker områden som tilldelats av MPS ledning.

Mer märkligt än så är det inte.

Om du hade läst noggrannare hade du sett att jag skrev om den 9:e juni. Inte om torsdag natt.

Men det för oss osökt in på frågan: på vems order är militären, med fyra-fem bilar, vid Martorp på torsdag kväll/natt?
2016-03-18, 18:41
Medlem
Citat:
Om Lisa åkte iväg på moppe eller inte har jag ingen aning om. Det är i så fall märkligt varför hon lämnade kvar mobilen för den har i vart fall inte färdats samma väg.

Min fråga kvarstår varför tog hon inte med sig mobilen?

Telefonbiten var inte viktig enligt Lars Johansson på presskonferensen vid åtalet. Du har inget förtroende för honom alltså?
2016-03-18, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Telefonbiten var inte viktig enligt Lars Johansson på presskonferensen vid åtalet. Du har inget förtroende för honom alltså?
Nu kommer du med ett ufo-yrande igen. Du har tydligen inget förtroende för honom eftersom han inte är militär.
Han har presterat en alldeles förträfflig fup i detta fall så jag har full förtroende för honom.

Min fråga till Fagro:s moppevevande kvarstår. Varför hon inte tog med sig mobilen på sin resa?
2016-03-18, 19:33
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Då vet jag - det är ett erkännande som krävs. Tack för svar.

Nej, så enkelt är det inte.

Citat:
Ursprungligen postat av develi
DNA i form av sperma - våldtäkt eller samtycke? Nekar till mord.

Intressant fall i din spoiler men inte jämförbart på någon punkt utom att GM där liksom NB här (troligen) var obekant med BO före dådet.

Men det var ett exempel på bevisstyrka som jag lätt kunde nöja mig med: DNA inuti offret, jag antar att det var så i ditt beskrivna fall. Eller DNA på offret. Inte ens det har vi här, vilket är skönt. Lisa slapp bli utsatt för sexövergrepp.
2016-03-18, 20:00
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Nej, så enkelt är det inte.

Intressant fall i din spoiler men inte jämförbart på någon punkt utom att GM där liksom NB här (troligen) var obekant med BO före dådet.

Men det var ett exempel på bevisstyrka som jag lätt kunde nöja mig med: DNA inuti offret, jag antar att det var så i ditt beskrivna fall. Eller DNA på offret. Inte ens det har vi här, vilket är skönt. Lisa slapp bli utsatt för sexövergrepp.
Fast spelar det verkligen nån roll att det råkade ligga tyg mellan hans händer och Lisas hud när han tog henne och hängde henne?
2016-03-18, 20:09
Medlem
KluvenTungas avatar
Citat:
Men det för oss osökt in på frågan: på vems order är militären, med fyra-fem bilar, vid Martorp på torsdag kväll/natt?
Ja, om vi ska hålla oss till topic föreslår jag något av följande:

a) NB - varför i hela friden skulle han orkestrera en sökinsats efter flickan?
b) Den verkliga mördaren - om NB är oskyldig - vilken förutom kontakter, mandat och eller duperingsförmåga att styra en intet ont anande sökinsats (senare med alla hundratals olika individer) dessutom är kapabel att plantera ut DNA-spår och "fjärrstyra" vittnen m.m. Den alternativa mördaren har även lyckats fjärrstyra NB att söka skaffa fiktiva alibin. Kreativ snubbe den där mördaren. Och kompetent.
c) Konspirationsteorin - den förefaller mest sannolik.

Annars kanske det är så att militärmanövern inte har ett endaste jota med mordet på flickan att göra. Och att NB sitter där han sitter på grund av sitt värv. Vet själv vilken häst jag skulle satsa på.
2016-03-18, 20:47
Medlem
Citat:
Nu kommer du med ett ufo-yrande igen. Du har tydligen inget förtroende för honom eftersom han inte är militär.
Han har presterat en alldeles förträfflig fup i detta fall så jag har full förtroende för honom.

Min fråga till Fagro:s moppevevande kvarstår. Varför hon inte tog med sig mobilen på sin resa?

Men den desinformation du sysslar med rörande mobilen står i bjärt kontrast med Lars Johanssons telefonbitsuttalande.
Men det krävs logiskt tänkande för att förstå det.
2016-03-18, 20:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KluvenTunga
Ja, om vi ska hålla oss till topic föreslår jag något av följande:

a) NB - varför i hela friden skulle han orkestrera en sökinsats efter flickan?
b) Den verkliga mördaren - om NB är oskyldig - vilken förutom kontakter, mandat och eller duperingsförmåga att styra en intet ont anande sökinsats (senare med alla hundratals olika individer) dessutom är kapabel att plantera ut DNA-spår och "fjärrstyra" vittnen m.m. Den alternativa mördaren har även lyckats fjärrstyra NB att söka skaffa fiktiva alibin. Kreativ snubbe den där mördaren. Och kompetent.
c) Konspirationsteorin - den förefaller mest sannolik.

Annars kanske det är så att militärmanövern inte har ett endaste jota med mordet på flickan att göra. Och att NB sitter där han sitter på grund av sitt värv. Vet själv vilken häst jag skulle satsa på.

Du svarade inte på frågan.
2016-03-18, 20:55
Medlem
Stackars tjej fyfan! Och att vissa säger att dem sätt hennes kropp! Det är omöjligt att läcka sekretess belagda bilder. Vilket är bra. Ingen förtjänar få sådana bilder uthängda på sig.
2016-03-18, 20:58
Medlem
Citat:
Om du hade läst noggrannare hade du sett att jag skrev om den 9:e juni. Inte om torsdag natt.

Det var flera frivilligorganisationer som deltog med MPS t.ex. ryttarföreningen, dykare, räddningstjänst men även Hemvärnet. Dom är inte utbeordade av någon dom erbjuder sina tjänster som alla andra frivilliga som deltar i MPS.

På fredagen hade MPS fått sig tilldelat Martorp. Det var en grupp varav en del började vid Blomberg mot Martorp, en annan grupp tog en annan riktning men båda sammannstrålade i Martorp.

Att en person av dessa också tillhörde Hemvärnet var en slump. Ingen militär konspiration. Hur svårt kan det vara att förstå detta?
2016-03-18, 21:27
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det var inte svar på frågan.

Men, eftersom du upprepar dig måste jag också upprepa mig. DNA, vittnen, brist på alibi bevisar endast griftefridsbrott. Förklaringsbörda är vi överens om, dvs om NB förklarar att han hittade Lisa död och skändade kroppen är han bara bunden till griftefridsbrott, se'n om han blir trodd är en annan sak.

Det kan ju vara tvärtom också. Nerijus har begått mordet och någon annan har begått brott mot griftefriden utan att lämna spår. Eftersom det verkar självklart för vissa att det är möjligt att en person begår mord och en annan "städar", alternativt hittar kroppen och skändar den. Det finns inga bevis för att Nerijus endast har hittat kroppen.

Ingen oskyldig döms för mord alltså.. Heureka!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in