Citat:
Ursprungligen postat av
Legionarii
Har druckit rätt duktigt under ett par år nu, men har hållit upp i omkring en månad, har hört att man då kan börja känna av skadorna av det? Eller kan det vara gallan som spökar? Det är ingen extrem smärta, men definitivt något jag känner av. På en skala skulle jag säga runt 4 - 5, precis under höger rövben.
Finns det kanske någon som har någon ide om det är levern eller gallan som spökar? Har själv tänkt att ta upp detta med läkaren nästa gång jag går dit, men tänkte om det fanns någon med liknande erfarenhet som kan säga något i förväg.
"Har druckit rätt duktigt under ett par år nu"
Jo, jo, jo, för fan det är levern, har själv haft gulsot och massa skit, det är garanterat levern.
Lätt att åtgjärda, fast det kommer ta lång tid. Ska skriva tips, var god dröj
Det du gör, är att du börjar äta råa äggulor. Jag mixade två st med nybryggt kaffe, te går bra senare på dagen och sötade med stevia. Det måste du ha. Du beställer magnesium citrat på iHerb.com (bra märke är Life Extension) och tar tre st minst en gång om dagen.
Leverskada är lite besvärligt men går att fixa bara man vill. Du måste lägga till fosfolipider till kosten. Jag brukade äta GMO-fri solroslecitin (sparar pengar på iHerb) minst två matsk till varje måltid, du tjänar på att byta ut stärkelsen mot fettet där.
Det är väl mest det, alla tillskott (ta bara det jag föreslår) som silymarin, CoQ10, kanske lite glutathion är bra, särskilt silymarin (annat namn på sve) är riktigt bra, då dom ger levern riktig hjälp, vilket ger den möjlighet att avgifta sig, och läka sig från tidigare skador.
Alla såna här "levervänliga" kostråd som inte talar om typ fosfolipider och sånt bör du strunta i, dom utelämnar fett. Det är riktigt ohälsosamt.