Flashback bygger pepparkakshus!
2016-03-15, 17:28
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Finns bara ett kebabtekniker-universitet på orten:
- Restaurang Väjern AB
- ORG.NR: 556956-5897
@ Nabi, Gha*i Aziz (f. 1974), Ordinarie ledamot
@ Alvare* Vega, Juan Reinaldo (f. 1953), Suppleant
# *=z
- http://www.allabolag.se/5569565897/befattningar

Kebabteknikerna hotade i rättegången att anmäla offret, för att genom sin närvaro i lokalen, ha "stört" verksamheten, med inkomstbortfall som följd. En broder till ägaren skall vara den misstänkte förövaren.

Kommunen är numera nedsölad med invällingar, en del turistanläggningar har uphört med stuguthyrning till sommarturister, och permanentat sig som Bert Karlsson-kopior, åt Migrationsverket.
Nabi är kurd.
Citera
2016-03-15, 18:50
Medlem
KapVerdes avatar
Dom:

https://minfil.org/v5b7m5b6bc/Uddeva...2016-03-15.pdf
Citera
2016-03-15, 19:11
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KapVerde
Dom:

https://minfil.org/v5b7m5b6bc/Uddeva...2016-03-15.pdf

Tack!

Intressant att media hela tiden framhåller att det är en "restaurang" =)

Och helt otroligt av gäningsmannen. HUR tror han att skulle komma undan med en våldtäkt?! På sin egen (brors) pizzeria. Det är ju som att gå självmant till fängelset!
Senast redigerad av ace_sec 2016-03-15 kl. 19:13.
Citera
2016-03-15, 19:29
Medlem
ace_secs avatar
Citat:
Han frågade hur gammal hon var, om hon var singel, var hon bodde och liknande. Han bad om hennes telefonnummer.

Han började smickra henne genom att uttrycka att hon var en vacker och fin blond tjej.

Han bad henne följa med honom hem.

Han gick då mot henne, tryckte sin högra arm över hennes bröstkorg och förde sin hand innanför hennes trosor. Han förde in fingrar i hennes slida och höll dem där under några sekunder. Han tog då ett nytt grepp om hennes armar, vände hennes kropp till den högra delen av rummet och slickade på hennes hals. Han uttryckte ”jag vill, jag vill” och förde in sin tunga i hennes mun. Han tog därefter sina händer under hennes tröja och tog på hennes bröst. Hon drog undan hans händer varpå han tog hennes hand, pekade mot sitt underliv och uttalade ”jag vill”.

Herregud alltså! En tjej han alltså träffade för första gången 5 minuter tidigare. Sinnessjuk!

Citat:
Azizi Nabis anknytning till det svenska samhället framgår av utredningen att han inte ansökt om uppehållstillstånd här i landet. Han har under huvudförhandlingen uppgett att han har en flickvän i Irak och att de planerat att gifta sig i Irak i februari i år.

Hoppas han får det trevligt i Irak! =) Med sin tjej, som han tydligen ska gifta sig med. Hade velat skicka domslutet till henne.
Citera
2016-03-17, 18:56
Medlem
Kallekuling2015s avatar
Medborgare i Irak våldtog 16-årig flicka på restaurang - nu dömd

Sekretess A som är 16 år besökte under kvällen den 6 januari 2016 Restaurang Väjern och den intilliggande kiosken. Nih*d *zizi N*bi som arbetade i restaurangen expedierade Sekretess A i kiosken. När Sekretess A kom till sitt hem senare under kvällen berättade hon för sin syster att hon utsatts för ett sexuellt övergrepp i restaurangen. Senare samma kväll informerade systern flickornas pappa som omgående kontaktade polisen.

Dom: https://minfil.org/4mms5XAoQ9ATlkhqU...2016-03-15.pdf
Citera
2016-03-17, 19:01
Medlem
Gick till pizzeria – våldtogs av personalen: "Du är en fin blond flicka"!!!

Citat:
Den 16-åriga flickan besökte pizzerian för att bland annat köpa cigaretter.

Den irakiske expediten bad henne att vänta medan han bakade klart en pizza. Han var mycket närgången och ställde frågor om hur gammal hon var, om hon var singel, var hon bodde och så vidare.

När flickan fått sin växel frågade den 27-årige pizzabagaren om hon ville röka en cigarett med honom. Hon gick med på det och följde med honom till utrymmet bakom restaurangdelen.

Medan de rökte började irakiern smickra flickan och talade bland annat om för henne att hon var "en fin blond tjej". Flickan kände sig obekväm och sa att hon skulle gå därifrån – men då pressade sig pizzabagaren mot henne, höll fast hennes kropp och gick till attack.

– Jag vill! Jag vill! utbrast araben och pekade på sitt underliv innan han våldtog den 16-åriga flickan.

http://www.friatider.se/gick-till-pi...n-blond-flicka
Citera
2016-03-17, 19:07
Medlem
Citat:
DOMSLUT
Brott som den tilltalade döms för Våldtäkt, 6 kap 1 § 1 st brottsbalken 2016-01-06
Påföljd m.m. Fängelse 2 år

Citat:
Utvisning Den tilltalade utvisas ur riket enligt 8 a kap 1 § utlänningslagen (2005:716) och förbjuds att återvända hit före 2026-03-15. Överträdelse av förbudet kan medföra fängelse i högst 1 år.

Skadestånd N*had Az*zi Nabi ska utge skadestånd till Sekretess A med 115 000 kr jämte ränta på beloppet enligt 6 § räntelagen (1975:635) från den 6 januari 2016 till dess betalning sker.

Häktning m.m. Nih*d *zizi Nab* ska stanna kvar i häkte till dess domen i ansvarsdelen vinner laga kraft mot honom.

Bara att hoppas att domen får vinna laga kraft och att i en eventuell HR dom inte ändras
Citera
2016-03-17, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syclone71
Bara att hoppas att domen får vinna laga kraft och att i en eventuell HR dom inte ändras

Det står i domen att GM inte hade ansökt om uppehållstillstånd i Sverige. I så fall, hur kommer det sig att han har ett svenskt personnummer, alltså de sista siffrorna? Såvitt jag förstår är det bara svenska medborgare och personer med uppehållstillstånd som har de sista siffrorna.
Citera
2016-03-17, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Det står i domen att GM inte hade ansökt om uppehållstillstånd i Sverige. I så fall, hur kommer det sig att han har ett svenskt personnummer, alltså de sista siffrorna? Såvitt jag förstår är det bara svenska medborgare och personer med uppehållstillstånd som har de sista siffrorna.

Troligtvis ett arbetstillstånd är utdelat och således har han fått dom sista 4 siffrorna av skattemasen för att han skattade sin lön.
Alla kebabtekniker jobbar inte svart :P
Citera
2016-03-17, 19:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallekuling2015
Sekretess A som är 16 år besökte under kvällen den 6 januari 2016 Restaurang Väjern och den intilliggande kiosken. Nih*d *zizi N*bi som arbetade i restaurangen expedierade Sekretess A i kiosken. När Sekretess A kom till sitt hem senare under kvällen berättade hon för sin syster att hon utsatts för ett sexuellt övergrepp i restaurangen. Senare samma kväll informerade systern flickornas pappa som omgående kontaktade polisen.

Dom: https://minfil.org/4mms5XAoQ9ATlkhqU...2016-03-15.pdf
Jag tror inte den domen kommer att hålla i Hovrätten om den överklagas.
Citera
2016-03-17, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Syclone71
Troligtvis ett arbetstillstånd är utdelat och således har han fått dom sista 4 siffrorna av skattemasen för att han skattade sin lön.
Alla kebabtekniker jobbar inte svart :P

Uppehållstillstånd får man alltid i samband med att man får arbetstillstånd. I alla fall om man är så kallad tredjelandsmedborgare, dvs inte är EU-medborgare. Nej, den enda förklaringen som jag kan komma på att MGM fick ett tidsbegränsat uppehållstillstånd för ett antal år sedan. Han fick då folkbokföra sig. När tillståndet löpte ut lyckades han inte förnya det utan fick ett utvisningsbeslut. Eller kanske försökte han inte ens att förnya tillståndet. Han hade ju sina fyra sista siffror och kunde jobba trots att han egentligen befann sig här utan uppehållstillstånd. Om det är så tycker jag att folkbokföringen och migrationsverket bör skaffa bättre rutiner för samarbete. Det är fel att personer får behålla sina fyra sista siffror även om de saknar tillstånd att vistas i Sverige.
Citera
2016-03-17, 19:45
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Nihad Azizi Nabi har inte lämnat någon förklaring till hur hans DNA hamnat på målsägandens hals.
Kan jag tänka mig...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in