2016-03-17, 17:04
Medlem
Vad gör man åt detta på ett par skor, behöver man sula om?

http://imgur.com/a/gwmvV

Om jag vill motverka att de slits likadant i framtiden, kan ett par tåjärn i gummi vara något att satsa på?
De har använts ganska frekvent i två säsonger, är det ett normalt slitage på ett par skor med lädersula?
Citera
2016-03-17, 17:18
Medlem
ShogunAssasins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Åkevavillni
Vad gör man åt detta på ett par skor, behöver man sula om?

http://imgur.com/a/gwmvV

Om jag vill motverka att de slits likadant i framtiden, kan ett par tåjärn i gummi vara något att satsa på?
De har använts ganska frekvent i två säsonger, är det ett normalt slitage på ett par skor med lädersula?
Om det är en del kvar av sulan på övriga trampdynan (vilket det ser ut som) kan det räcka med att byta ut tådelen, gå till en skomakare och be om deras experthjälp. Vad gäller slitaget så ser det ut som att du har gått med skorna i en hel del väta vilket har gjort att tådelen har pressats upp mot ovanlädret på ett inte så snyggt sätt. Sitter du och spjärnar med tårna när du t.ex. jobbar?

Att döma av ovanlädret tar du inte hand om skorna ordentligt, varför denna typ av slitage får anses vara fullkomligt normalt. Kör på ett tågummi om du känner för det.
Citera
2016-03-17, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShogunAssasin
Om det är en del kvar av sulan på övriga trampdynan (vilket det ser ut som) kan det räcka med att byta ut tådelen, gå till en skomakare och be om deras experthjälp. Vad gäller slitaget så ser det ut som att du har gått med skorna i en hel del väta vilket har gjort att tådelen har pressats upp mot ovanlädret på ett inte så snyggt sätt. Sitter du och spjärnar med tårna när du t.ex. jobbar?

Att döma av ovanlädret tar du inte hand om skorna ordentligt, varför denna typ av slitage får anses vara fullkomligt normalt. Kör på ett tågummi om du känner för det.

När jag tänker efter, är det nog ganska natulrigt för mig att fälla in benen under kontoststolen med följd att jag låter tåpartiet vila på golvet. Får nog sluta med det.

Vilka erbjuder postorderskomakeri, mer än Davidssons?
Citera
2016-03-17, 19:46
Medlem
bleus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Åkevavillni
När jag tänker efter, är det nog ganska natulrigt för mig att fälla in benen under kontoststolen med följd att jag låter tåpartiet vila på golvet. Får nog sluta med det.

Vilka erbjuder postorderskomakeri, mer än Davidssons?

Jag har fått för mig att Björkmans även gör det.
Citera
2016-03-18, 10:23
Medlem
macys avatar
Kan väl lägga ut det här meddelandet från Herrstil.com för intresserade:
Citat:
Myrqvist Goodyear Welted - Kickstarter

I snart nio månader har vi jobbat för att utveckla vår nya skokollektion Myrqvist goodyear welted.
Det är en linje av randsydda skor av högsta kvalité. Det som skiljer dessa skor från resten av alternativen på marknaden idag
är att vi har samma mål med dessa skor som resten av produkterna på herrstil, att kunna erbjuda riktigt bra kvalité
men till ett överkomligt och rättvist pris. Att utveckla skor är både tidskrävande och kostsamt, därför kommer vi den 21 mars
att lansera en kampanj genom hemsidan Kickstarter. Syftet med kampanjen är att visa upp och väcka intresse för både kollektionen men
även vår filosofi bakom dem. Genom att stötta kampanjen kommer man också att kunna förköpa ett par Myrqvistskor för ett reducerat pris.
Första omgången skor är redan i produktion vilket innebär att man kommer få sitt par kort tid efter att kampanjen avslutats.
Vi hoppas att ni tycker att detta är en lika rolig nyhet som vi tycker att det är. Mer information kommer att skickas ut den 21/3.

Det låter väl spännande?
Citera
2016-03-18, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av macy
Kan väl lägga ut det här meddelandet från Herrstil.com för intresserade:

Det låter väl spännande?
Vet inte riktigt hur spännande det är. Lågprisrandsytt finns redan. Vad erbjuder Herrstil för nytt?
Citera
2016-03-20, 17:00
Medlem
Scott Danielss avatar
Jag var och provade ett par Loake Aldwych och hade lite svårt att välja rätt storlek. Antingen är det 44 med iläggsula som gäller eller 43 utan iläggsula alternativt mellantinget 43,5. Vad säger Flashback-panelen om att anväda iläggsula eller inte?

Hur pass åtsittande ska skorna sitta egentligen? Hur mycket rörelsefrihet ska det finnas för foten?
Citera
2016-03-21, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scott Daniels
Jag var och provade ett par Loake Aldwych och hade lite svårt att välja rätt storlek. Antingen är det 44 med iläggsula som gäller eller 43 utan iläggsula alternativt mellantinget 43,5. Vad säger Flashback-panelen om att anväda iläggsula eller inte?

Hur pass åtsittande ska skorna sitta egentligen? Hur mycket rörelsefrihet ska det finnas för foten?

Tänk på att skorna med tiden kommer att töja sig med ca en halv storlek. Jag tycker att skorna ska sitta halv-tajt vid inköp så är de perfekta efter ett par månaders regelbunden användning.
Obs de ska absolut inte vara allt för små då detta kan orsaka allvarliga fotproblem.
Citera
2016-03-21, 20:28
Medlem
Scott Danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zug209
Tänk på att skorna med tiden kommer att töja sig med ca en halv storlek. Jag tycker att skorna ska sitta halv-tajt vid inköp så är de perfekta efter ett par månaders regelbunden användning.
Obs de ska absolut inte vara allt för små då detta kan orsaka allvarliga fotproblem.

Tack! Bör iläggsulor användas generellt eller är det mest en smaksak?
Citera
2016-03-21, 21:06
Medlem
Pörrs avatar
Citat:
Tack! Bör iläggsulor användas generellt eller är det mest en smaksak?

Bättre är ju att köpa rätt storlek från början. Kan du inte det och du inte hittar en storlek som passar bör du avstå från modellen och titta på annat håll. I längden blir det sällan bra med en sula i.
Citera
2016-03-21, 21:45
Medlem
Scott Danielss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pörr
Bättre är ju att köpa rätt storlek från början. Kan du inte det och du inte hittar en storlek som passar bör du avstå från modellen och titta på annat håll. I längden blir det sällan bra med en sula i.

Att hitta en bra storlek kommer nog lösa sig, men däremot började jag fundera på eventuella fördelar med att använda iläggsulor. Jag tänker då främst på att de, i bästa fall, motverkar lukt, att fötterna hålls torra o fräscha och att de ger ökad komfort. Men det låter som att det är bäst att hoppa över iläggsulor?
Citera
2016-03-22, 00:35
Medlem
ShogunAssasins avatar
Citat:
Att hitta en bra storlek kommer nog lösa sig, men däremot började jag fundera på eventuella fördelar med att använda iläggsulor. Jag tänker då främst på att de, i bästa fall, motverkar lukt, att fötterna hålls torra o fräscha och att de ger ökad komfort. Men det låter som att det är bäst att hoppa över iläggsulor?
Jepp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in