2016-03-16, 23:10
Medlem
Lillarapunzels avatar
Högskolevals-perioden är här och jag har problem så det skriker om det. Kommer att gå ut med ungefär 18-18,5 i betyg, och på mitt HP från 1:an i gymnasiet står det 0,95 (och jag missade anmälningstiden för vårens... ). Således kommer jag inte på långa vägar in på det jag vill vid SU.
Då jag bara bor ca. 10 min från SH har jag därför börjat snegla lite på dem och deras utbildningar, men får redan nu - efter en snabb titt på hemsidan, en bittert avsmakt känsla.
Har dock insett att SH är mitt enda hopp för att kunna gå på högskola, på de linjer jag skulle önska, då jag som sagt inte har de rätta betygen och inte har möjlighet att flytta någonstans.

Men hur illa ställt är det där egentligen? Är det möjligt att gå utbildningar där och faktiskt få jobb efteråt, eller är det bara att inse de facto att jag är för korkad/har för dåliga betyg för högskolan?
Citera
2016-03-16, 23:46
Medlem
För helvete, nej.

Bättre att stå sitt kast och vänta ett år, och fixa bättre HP. Intressant ändå att man lyckas missa en sådan viktig sak som anmälan till HP i ditt fall...
Citera
2016-03-16, 23:48
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillarapunzel
Högskolevals-perioden är här och jag har problem så det skriker om det. Kommer att gå ut med ungefär 18-18,5 i betyg, och på mitt HP från 1:an i gymnasiet står det 0,95 (och jag missade anmälningstiden för vårens... ). Således kommer jag inte på långa vägar in på det jag vill vid SU.
Då jag bara bor ca. 10 min från SH har jag därför börjat snegla lite på dem och deras utbildningar, men får redan nu - efter en snabb titt på hemsidan, en bittert avsmakt känsla.
Har dock insett att SH är mitt enda hopp för att kunna gå på högskola, på de linjer jag skulle önska, då jag som sagt inte har de rätta betygen och inte har möjlighet att flytta någonstans.

Men hur illa ställt är det där egentligen? Är det möjligt att gå utbildningar där och faktiskt få jobb efteråt, eller är det bara att inse de facto att jag är för korkad/har för dåliga betyg för högskolan?
Södertörns högskola är vetenskapsfientlig. Håll dig borta från den skiten.
Citera
2016-03-16, 23:59
Medlem
skitmackans avatar
Nja, man framhäver mycket nackdelar i denna tråden men den klara fördelen med SH är ju att du inte behöver jobba på ditt CV lika mycket för att det åker direkt in i papperskorgen så fort de ser namnet Södertörns högskola.
Citera
2016-03-16, 23:59
Avslutad
Det är helt klart bättre att slå dank i ett halvår och göra HP till vid nästa provtillfälle istället, framför att kasta bort någonsomhelst tid på Södertörns Bögskola. Södertörn är att jämföra med Greendale i TV-serien Community, alltså en flumskola som fabricerar skräpbetyg åt idioter som inte är värda pappret de är tryckta på.

Arbetsgivare skrattar åt Södertörn, liksom majoriteten av alla andra normalt fungerande människor.
Citera
2016-03-17, 00:00
Medlem
Det har man för fan på namnet. Sky den som pesten.
Citera
2016-03-17, 01:52
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhamist
Det är helt klart bättre att slå dank i ett halvår och göra HP till vid nästa provtillfälle istället, framför att kasta bort någonsomhelst tid på Södertörns Bögskola. Södertörn är att jämföra med Greendale i TV-serien Community, alltså en flumskola som fabricerar skräpbetyg åt idioter som inte är värda pappret de är tryckta på.

Arbetsgivare skrattar åt Södertörn, liksom majoriteten av alla andra normalt fungerande människor.
Jag hade nog hellre gått på Greendale om jag ville ha en högre utbildning än SH. Greendale har i alla fall Magnitude.
Citera
2016-03-17, 02:05
Medlem
Zlaneks avatar
Oj vilken kritik. Varför anser ni att SH är en så dålig högskola?
Vad jag hört från en vän så har han trivts jätte bra på SH angående hans utbildning och lärare.
Citera
2016-03-17, 02:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zlanek
Vad jag hört från en vän så har han trivts jätte bra på SH angående hans utbildning och lärare.

Det är ett jävla flumställe. En examen därifrån är inte vatten värd. Räcker det?
Citera
2016-03-17, 05:18
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag hade nog hellre gått på Greendale om jag ville ha en högre utbildning än SH. Greendale har i alla fall Magnitude.
Pop pop!

Citat:
Ursprungligen postat av Zlanek
Vi talar här om ett utedass där "genusvetenskap" accepteras på samma vis som matematik eller fysik. Jag skulle kunna dra tiotals exempel på galenskaper och vansinnigheter som Södertörns Bögskola ansvarar för, men helt ärligt så orkar jag inte. Den som inte vid det här laget känner till "skolans" bakgrund uppmanas att googla. Det här är en gryta för sinnessjukdom, inget annat.
Senast redigerad av Arkhamist 2016-03-17 kl. 05:25.
Citera
2016-03-17, 07:31
Medlem
Vad vill du läsa för nåt?
Citera
2016-03-17, 08:48
Medlem
Varför just Södertörn? Det finns ju andra mindre skolor runt om i landet, med något högre status, där intagningen ligger på ungefär samma nivåer.

Fast det beror ju kanske på vad du vill plugga förstås
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in