Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-15, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Trump "på hugget" och "alert" idag på twitter, 11 på 7 timmar..

https://twitter.com/realdonaldtrump?lang=sv

Min favorit (7 timmar sedan) : Please remember, I am the ONLY candidate who is self-funding his campaign. Kasich, Rubio and Cruz are all bought and paid for by lobbyists!

Jamen det säger han ju i precis varenda tal. Vilket gör att jag misstänker att han visst har funding - från tex det militärindustriella komplexet
2016-03-15, 18:46
Medlem
RiverStyxs avatar
Vallokalerna stänger 8PM Eastern, vilket innebär 01 inatt svensk tid. Ska bli intressant att se hur många delegater Trump lyckas säkra.
2016-03-15, 18:49
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grobil
Jamen det säger han ju i precis varenda tal. Vilket gör att jag misstänker att han visst har funding - från tex det militärindustriella komplexet

Hmm...han flirtar med militären.., det erkänner jag : veteraner skall tas hand om, och att försvaret skall vara "NR : 1"

Men i ärlighetens namn, har det någon gång valts en president i USA som har varit "soft" på försvarsfrågor ?

-Eller "soft" på brottslighet, för den delen ?
-Eller någon som blivit vald på högre skattetryck ?

Skulle säga att detta är några paradgrenar som det krävs utav den framtida presidenten i USA.., inte tummar på.

Det är deras särart !
2016-03-15, 18:52
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Hmm...han flirtar med militären.., det erkänner jag : veteraner skall tas hand om, och att försvaret skall vara "NR : 1"

Jag stör mig faktiskt på att han fjäskar för veteranerna nu efter att han vid två tidigare tillfällen har försökt att förbjuda veteraner från att idka handel i New York.
2016-03-15, 18:56
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag stör mig faktiskt på att han fjäskar för veteranerna nu efter att han vid två tidigare tillfällen har försökt att förbjuda veteraner från att idka handel i New York.

Trist att höra.., har ni någon länk till detta ?
2016-03-15, 19:00
Medlem
Citat:

Kanske för att de stod framför hans byggnad och han vill inte ha någon som står och säljer utanför Trump tower? Du verkar lida av någon patologisk störning som gör att du måste skriva minst tio inlägg varje dag om hur mycket du hatar Trump, fast egentligen är du nog bara avundsjuk eftersom du själv är så tragisk jämfört med en man som de flesta sunda västerländska män respekterar och ser upp till.
2016-03-15, 19:01
Medlem
Citat:

De var utanför Trump Tower, han vill inte att någon står och säljer saker där.
2016-03-15, 19:12
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H4XXM4N1337
Kanske för att de stod framför hans byggnad och han vill inte ha någon som står och säljer utanför Trump tower?

Vilket de får tack vare en lag som skapades för att hjälpa veteraner.

Citat:
Du verkar lida av någon patologisk störning som gör att du måste skriva minst tio inlägg varje dag om hur mycket du hatar Trump

Jag har sagt positiva saker om honom också (bland annat att han är ett gott bevis för att USA faktiskt skulle behöva fler än två partier då partierna klart och tydligt inte vet vart de själva står eller har sina väljare) saken är den att jag även är öppen med att jag inte ställer mig bakom det mesta han säger, men jag visste inte att detta var en tråd där man endast skulle hylla Donald Trump?

Att faktiskt vara kritisk är något hälsosamt och att vissa här inne sväljer exakt allt han säger är endast ett bevis för att det finns får inom alla politiska spektrum.

Citat:
fast egentligen är du nog bara avundsjuk eftersom du själv är så tragisk jämfört med en man som de flesta sunda västerländska män respekterar och ser upp till.

Jag är (tyvärr) inte avundsjuk, är faktiskt inte intresserad av fastigheter eller göra mitt namn till en försäljningsvara.

Men jag visste inte att lyfta fram hycklade var lika med att vara avundsjuk, betyder det att jag är avundsjuk på många svenska politiker?

Vad du verkar definiera som respekt (snacket om alpha kontra beta hanar och sexiga män (det sista är mer menat som ett skämt) som några exempel) anser jag är snarare snudd till homoerotik.

Jag respekterar de flesta här inne (jag kan peka ut en handfull med individer som jag absolut inte har någon respekt för i denna tråd men du är inte en av dessa) då alla har rätten att tycka, tänka och säga vad de vill men bara för att jag respekterar åsikter så betyder det inte att jag håller med dem.
2016-03-15, 19:13
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Bra analys på Fox alldeles nyss om grannstaterna och Counties.

Känns som...
Florida = Givet Trump
North Carolina = Givet Trump
Ohio = Borde vara givet Trump, men är spännande tack vare jämna polls och Kasich är Guvernör.
Illinois = Givet Cruz
Missouri = Givet Cruz
2016-03-15, 19:14
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Varsågod!

Citat:
“[Trump] will instead host an event in Iowa to raise money for the Veterans and Wounded Warriors, who have been treated so horribly by our all talk, no action politicians,” the Trump campaign announced.

Never mind that for more than a decade Trump sought to deprive veterans in need of their meager livelihood because he found them unsightly nuisances who should not be allowed anywhere near his gleaming headquarters on Fifth Avenue.

The Trump who now extols veterans spent years clamoring for New York City’s politicians to take action and ban even those street vendors with special disabled veteran’s licenses from the environs of Trump Tower.

http://www.thedailybeast.com/articles/2016/01/28/donald-trump-wanted-vets-kicked-off-fifth-avenue.html
2016-03-15, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Bra analys på Fox alldeles nyss om grannstaterna och Counties.

Känns som...
Florida = Givet Trump
North Carolina = Givet Trump
Ohio = Borde vara givet Trump, men är spännande tack vare jämna polls och Kasich är Guvernör.
Illinois = Givet Cruz
Missouri = Givet Cruz

Tror kasich och Cruz splittrar anti-Trump rösterna i Illinois. Missouri borde Cruz vinna granne med alla stater Cruz vunnit.
2016-03-15, 19:31
Medlem
Citat:
Vilket de får tack vare en lag som skapades för att hjälpa veteraner.

Jag har sagt positiva saker om honom också (bland annat att han är ett gott bevis för att USA faktiskt skulle behöva fler än två partier då partierna klart och tydligt inte vet vart de själva står eller har sina väljare) saken är den att jag även är öppen med att jag inte ställer mig bakom det mesta han säger, men jag visste inte att detta var en tråd där man endast skulle hylla Donald Trump?

Att faktiskt vara kritisk är något hälsosamt och att vissa här inne sväljer exakt allt han säger är endast ett bevis för att det finns får inom alla politiska spektrum.

Jag är (tyvärr) inte avundsjuk, är faktiskt inte intresserad av fastigheter eller göra mitt namn till en försäljningsvara.

Men jag visste inte att lyfta fram hycklade var lika med att vara avundsjuk, betyder det att jag är avundsjuk på många svenska politiker?

Vad du verkar definiera som respekt (snacket om alpha kontra beta hanar och sexiga män (det sista är mer menat som ett skämt) som några exempel) anser jag är snarare snudd till homoerotik.

Jag respekterar de flesta här inne (jag kan peka ut en handfull med individer som jag absolut inte har någon respekt för i denna tråd men du är inte en av dessa) då alla har rätten att tycka, tänka och säga vad de vill men bara för att jag respekterar åsikter så betyder det inte att jag håller med dem.

Finns inget hyckleri. Du utgår från att Trump hindrade veteranerna att bedriva sin verksamhet för att de var veteraner och inte för att de förstör gatubilden. Tror du han hade välkomnat zigenare utanför Trump Tower? Hemlösa? Nej, det spelar ingen roll att det var veteraner, det spelar heller ingen roll att de har rätten att sälja där nu, det är irrelevant. Trump ville att de skulle avlägsna sig eftersom de störde gatubilden, inte för att de var veteraner. Sluta ljug och vilseled de som inte är insatta.

Du är inte kritisk, du är besatt, och som jag bevisat ovan endast ute efter att skriva om verkligheten så att den passar din egen agenda.

Nej, du kanske inte är avundsjuk på att Trump är en bra fastighetsmagnat, däremot, och ljug inte igen nu, så är du mycket avundsjuk på hans pengar, hans sociala status och alla vackra kvinnor som skulle få göra vad som helst för att vara med honom. Du vet att du inte har något av detta och därför måste du rationalisera bort dina känslor med tvivelaktiga "argument" och låtsas som att du egentligen bara är en objektiv röst bland alla andra. Jag har mött många som kan förklara utan problem varför de inte gillar Trump, du gömmer dig dock bakom desperata lögner och rationaliseringar, därför är du inte genuin.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in