Citat:
Det är tveklöst den sammantagna bilden av Lisa som hennes vänner och familj samstämmigt ger. Ett förhållande som varar 1,5 år är att anse som ett långt förhållande i Lisas ålder. Något som tyder på att Lisa skulle varit suicidal framkommer definitivt inte. Det framgår tydligt att Lisas död har blivit uträttad av " annan person". I klartext i domen kan man utläsa att hon mördades. Sättet som hon mördades på är ur alla avseenden både grymt, sexualsadistiskt och ovanligt. Med dessa underlag så borde det klart framstå för alla att Lisa inte tog sitt eget liv. Påstår och tror man det så är man långt ifrån verklighetsförankrad. Det är helt sjukt att bara insinuera något i den vägen. Att dessutom skriva det på ett forum tyder på enormt dåligt omdöme och på total avsaknad av förankring i verkligheten. Tror inte en sekund på att Hurtig har tänkt tanken på att lansera det här scenariot. Intressant blir det att få ta del av Hurtigs framställan till HD. Jag kan inte ens gissa på vad han kommer att lansera som ska tala för NB.Jag har också gjort en tillbakablick - men via FUP. I ändamål att titta på Lisa själv och kunde snarare se en mycket levnadsglad tjej vars vänner är helt förvånade över försvinnandet och pratar om att hon måste vara bortrövad. Vännerna pratar om Lisa i levnadsglada termer och Lisas syster beskriver glädjen över sommarjobbet:
Utöver detta kan man snarare ana en annan sak som också talar för framförhållning.
Min tillbakablick:
Utöver detta kan man snarare ana en annan sak som också talar för framförhållning.
Min tillbakablick:
Lisa var tillsammans med M i 1.5 år. Sista halvåret har det inte varit bra, de hade bråkat mycket.
Lisa tappade känslorna för M och gjorde slut ( 2-3 månader innan 7/6)
M uppfattade det jobbigt då han fortfarande hade känslor för henne och han han upplevde att hon kom över det fort.
M hade hört via andra att hon tappat känslorna för honom flera månader innan det tog slut.
Väninnan E berättar att Lisa funderat en längre tid på att göra slut, hon hade inga känslor kvar och att Lisa upplevt det jobbigt att M var ledsen. Väninnan C hade hört från andra att Lisa tappat känslorna för M. Lisa hade pratat mycket med sin syster - att hon känt sig taskig mot M då hon inte hade några känslor kvar längre.
Enligt väninnan E har Lisa varit förtjust i V sen hon gjorde slut med M och önskat ta kontakt med honom men inte vågat. Lisa hade lagt till V på snapchat.
V berättar att han och Lisa gick på samma skola - att han sett henne där men att de inte pratat.
V tolkade det som att Lisa var förtjust i honom då hennes väninnan O hade frågat om han, hans kompis och Lisa kunde träffas för en månad sen. Det blev dock aldrig av.
Första gången de "talades" vid hade V frågat henne om filmtips.
De hade inte haft kontakt så många ggr. men de senaste tre dagarna i rad.
På söndag hade V skickat en bild på när han jobbade hemma hos sin pappa vid 11-tiden. Lisa hade svarat c:a 15.30 att det det var skönt att tjäna pengar och skickat en bild när hon sitter och fikar.
Sammantaget för min del verkar Lisa vara blygt förälskad i killen - och man faller osökt tillbaka till den tiden när allt var både härligt och förfärligt på samma gång: den kärleken är som sockerdricka.
Lisa tappade känslorna för M och gjorde slut ( 2-3 månader innan 7/6)
M uppfattade det jobbigt då han fortfarande hade känslor för henne och han han upplevde att hon kom över det fort.
M hade hört via andra att hon tappat känslorna för honom flera månader innan det tog slut.
Väninnan E berättar att Lisa funderat en längre tid på att göra slut, hon hade inga känslor kvar och att Lisa upplevt det jobbigt att M var ledsen. Väninnan C hade hört från andra att Lisa tappat känslorna för M. Lisa hade pratat mycket med sin syster - att hon känt sig taskig mot M då hon inte hade några känslor kvar längre.
Enligt väninnan E har Lisa varit förtjust i V sen hon gjorde slut med M och önskat ta kontakt med honom men inte vågat. Lisa hade lagt till V på snapchat.
V berättar att han och Lisa gick på samma skola - att han sett henne där men att de inte pratat.
V tolkade det som att Lisa var förtjust i honom då hennes väninnan O hade frågat om han, hans kompis och Lisa kunde träffas för en månad sen. Det blev dock aldrig av.
Första gången de "talades" vid hade V frågat henne om filmtips.
De hade inte haft kontakt så många ggr. men de senaste tre dagarna i rad.
På söndag hade V skickat en bild på när han jobbade hemma hos sin pappa vid 11-tiden. Lisa hade svarat c:a 15.30 att det det var skönt att tjäna pengar och skickat en bild när hon sitter och fikar.
Sammantaget för min del verkar Lisa vara blygt förälskad i killen - och man faller osökt tillbaka till den tiden när allt var både härligt och förfärligt på samma gång: den kärleken är som sockerdricka.
För alla med normal förankring i verkligheten och med förmåga att ta till sig den information som vi har tillgång till så är det 100% klarlagt att NB mördade Lisa Holm. Det är inte bara vi lekmän som förstår det utan även två domstolar och en stor samlad expertis som har uttalat sig i media.