2016-03-15, 18:06
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Det är också möjligt att Romney blir valt via "brokered convention"

Fast kan han det när han inte varit med i valet ens?
2016-03-15, 18:10
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMet
De vill dra röster från Trump, så han inte kommer upp i det antal delegater som krävs för att säkra nomineringen. Om så sker blir det ett brokered convention, och då hoppas de chanslösa kandidaterna att man ska välja dem.
Okej, nollställs delegaterna vid ett brokered konvent?

...eller är det de obundna delegaterna som får plussa på sina röster på sin favorit?

Jag har inte full koll på systemet.
2016-03-15, 18:11
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMet
Jag svarade på ett inlägg, inget annat. Instämmer helt i att brokered convention vore katastrof för republikanerna. Min gissning är att de motvilligt accepterar Trump som kandidat och tar fram åtgärder till nästa nomineringsprocess som förhindrar liknande kandidater.

Jo men det var ju dit jag också ville komma. Vad som var troligt, inte teoretiskt omöjligt.
2016-03-15, 18:13
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love

Sanders har väl sagt att han tänker hålla sig kvar ända tills konventet då de väljer demokratisk kandidat även om Hillary på pappret har många fler delegater. Han vill lägga fokus på hur de obundna delegaterna stödjer etablissemangskandidaten Clinton. Den gubben har verkligen mitt helhjärtade stöd.

Med Sanders så såg/läste jag en intervju.., där tanken om Sanders kandidatur bottnade i detta :

1) Han vet att han är chanslös..
2) Det handlar egentligen om arvet efter honom..
3) Vilket är att vrida det demokratiska partiet åt vänster..

Som jag ser det, så är det inte "tokiga tankar" kring honom..
2016-03-15, 18:13
Medlem
pizza-faces avatar
MSNBC rapporterar från ett distrikt i Ohio där många demokrater kommer in och ber om republikanska valsedlar istället.

De rapporterar också att om opinionsundersökningarna stämmer så är det ändå omöjligt efter idag för Kasich att hinna ikapp. Kampanjmanagern för Kasich sade öppet att de hoppas på brokered convention och att Kasich där får nomineringen.
Senast redigerad av pizza-face 2016-03-15 kl. 18:16.
2016-03-15, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Vadå chanslösa?

Kasich är ju den som vinner i alla mätningar mot Clinton, större än någon annan av republikanerna. Det är framförallt vetskapen om detta som jag tänker kan göra att delegaterna röstar på honom vid ett läge där de blir obundna.

Jaha? Han vinner i alla mätningar mot Clinton? Vem fan bryr sig? Kan han inte vinna emot Trump kan han definitivt INTE vinna emot Clinton. Han har inte vunnit en enda delstat, han är ett skämt, kontrollerad av globalist-aset George Soros och Trumps supportrar skulle ALDRIG rösta på John Kasich. Kasich skulle förmodligen inte vinna någon delstat alls mot Clinton.
Senast redigerad av H4XXM4N1337 2016-03-15 kl. 18:20.
2016-03-15, 18:18
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Nej, då tror jag inte du förstår hur primärvalen och konventet går till.

Inget som du förutspår har hänt någonsin i Amerikas historia.
2016-03-15, 18:23
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Okej, nollställs delegaterna vid ett brokered konvent?

...eller är det de obundna delegaterna som får plussa på sina röster på sin favorit?

Jag har inte full koll på systemet.

Nej, de "nollställs" inte utan är fortfarande valda för sin kandidat. Men skulle teoretiskt kunna byta åsikt i 2a eller 3 e omröstningen.
2016-03-15, 18:39
Medlem
xSues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W

Det har varit lite snack om att han eventuellt ska hoppa in i valet snart. Om det blir ett brokered konvent har han en stor chans att vinna.
2016-03-15, 18:46
Medlem
KlausSteins avatar
Trump har visst fått sin första majoritetsvinst. Fick 73 % av rösterna. Tar hem alla delegater. Alla nio

http://thehill.com/blogs/ballot-box/273017-trump-wins-northern-mariana-islands-caucus
2016-03-15, 18:55
Moderator
sm910difs avatar
Citat:
Beror på vilka regler konventet väljer att använda, men under nuvarande rule 40 så måste man ha 8 majoritetssegrar för att ens kunna bli nominerad på konventet.
Citat:
Nej, de "nollställs" inte utan är fortfarande valda för sin kandidat. Men skulle teoretiskt kunna byta åsikt i 2a eller 3 e omröstningen.
Beror iofs helt och hållet på stat, en del är bundna fler omgångar, en del frigörs om kandidaten droppar ur, andra reallokeras till en nya kandidat osv.
2016-03-15, 18:57
Medlem
geir44s avatar
Ser fram imot en ny natt med the #Trumptrain steaming on. Florida er WTA (winner takes all) og har 99 delegater. Der leder han med 20 % poeng. Ohio blir mest spennende.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in