2016-03-15, 17:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HerrMet
Förutom att ett scenario med brokered convention där Kasich går ut som segrare är fullt möjligt.
Det är också möjligt att Romney blir valt via "brokered convention"
2016-03-15, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swehardrocker
Cirkuleras på nätet, att Bill Clinton återigen bryter mot röst/val lagen som han gjorde i MA genom att blockera för flera röstare. Ska se om jag hittar någon länk till det.

Blockera för flera röstare? Det han tidigare anklagades för var väl att driva kampanj för Hillary inne i olika vallokaler. Det är just den kampviljan som kommer ge Hillary segern. Bill hämtar personligen in de röster som krävs, om nödvändigt genom att besöka vallokaler där mycket står på spel för att fånga rösterna in i det sista.
2016-03-15, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
Det är också möjligt att Romney blir valt via "brokered convention"
Osannolikt, men möjligt. Poängen är att jämförelsen med att Fridolin skulle försöka kasta ur SD i ett nyval är värdelös.
2016-03-15, 17:49
Medlem
Citat:
Förutom att ett scenario med brokered convention där Kasich går ut som segrare är fullt möjligt.

Absolut, finns dock ingen poäng för GOP att fixa ett sådant scenario eftersom republikanerna skulle vara helt chanslösa då.
2016-03-15, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av H4XXM4N1337
Absolut, finns dock ingen poäng för GOP att fixa ett sådant scenario eftersom republikanerna skulle vara helt chanslösa då.
Jag svarade på ett inlägg, inget annat. Instämmer helt i att brokered convention vore katastrof för republikanerna. Min gissning är att de motvilligt accepterar Trump som kandidat och tar fram åtgärder till nästa nomineringsprocess som förhindrar liknande kandidater.
2016-03-15, 17:54
Medlem
Citat:
Jag svarade på ett inlägg, inget annat. Instämmer helt i att brokered convention vore katastrof för republikanerna. Min gissning är att de motvilligt accepterar Trump som kandidat och tar fram åtgärder till nästa nomineringsprocess som förhindrar liknande kandidater.

Jag borde inte skrivit "absolut" i början av mitt svar, poängen är att hur mycket GOP än hatar Trump så måste de inse att de är fullkomligt chanslösa med Cruz, Rubio eller Kasich. Trump har nu passerat 50% i en Yougov poll, spelar de bort Trump på konventet (i det fall att han har flest delegater) så är det officiellt över. Alltså är det förmodligen inte möjligt att Kasich vinner, eftersom alla redan vet hur det skulle sluta.
2016-03-15, 18:00
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
I Ohio ligger den gamla legendariska stålarbetarstaden Youngstown. Jag antar att det blir storseger för Sanders i det countyt. Han tar nog hela delstaten också.

https://www.youtube.com/watch?v=4GaFUOQWi9A

Varför är det så många kandidater kvar i det republikanska racet? Att Cruz hänger kvar förstår jag då det inte ska lämnas öppet mål för Trump, men de andra? Borde dom inte lägga ned nu? Är dom kvar för att inte ge Trump för stort medieutrymme? Ska de ge sken av att Trump inte är så odelat stor som han de facto är?

Sanders har väl sagt att han tänker hålla sig kvar ända tills konventet då de väljer demokratisk kandidat även om Hillary på pappret har många fler delegater. Han vill lägga fokus på hur de obundna delegaterna stödjer etablissemangskandidaten Clinton. Den gubben har verkligen mitt helhjärtade stöd.
2016-03-15, 18:01
Medlem
Socialkonservativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Y2W
Jo men det är ju typ som att hoppas på Fridolin i Sverige i hopp på ett omval som ska få ut SD.

Nej, då tror jag inte du förstår hur primärvalen och konventet går till.
2016-03-15, 18:03
Medlem
Socialkonservativs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H4XXM4N1337

Vadå chanslösa?

Kasich är ju den som vinner i alla mätningar mot Clinton, större än någon annan av republikanerna. Det är framförallt vetskapen om detta som jag tänker kan göra att delegaterna röstar på honom vid ett läge där de blir obundna.
2016-03-15, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Varför är det så många kandidater kvar i det republikanska racet? Att Cruz hänger kvar förstår jag då det inte ska lämnas öppet mål för Trump, men de andra? Borde dom inte lägga ned nu? Är dom kvar för att inte ge Trump för stort medieutrymme? Ska de ge sken av att Trump inte är så odelat stor som han de facto är?
De vill dra röster från Trump, så han inte kommer upp i det antal delegater som krävs för att säkra nomineringen. Om så sker blir det ett brokered convention, och då hoppas de chanslösa kandidaterna att man ska välja dem.
2016-03-15, 18:05
Medlem
Y2Ws avatar
Citat:

Jo, men det ÄR ett långsökt utgång på detta drama.
2016-03-15, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Vadå chanslösa?

Kasich är ju den som vinner i alla mätningar mot Clinton, större än någon annan av republikanerna. Det är framförallt vetskapen om detta som jag tänker kan göra att delegaterna röstar på honom vid ett läge där de blir obundna.
Republikanerna slits redan sönder inifrån. Skulle man trots Trumps stöd ge nominationen till Kasich skulle republikanerna troligen hamna i en så svår sits internt att det skulle göra det svårt att få sin kandidat vald till president.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in