• 1
  • 2
2016-03-02, 08:29
Medlem
Fiskfjolls avatar
Ja jag tar nog och ber att få testa Venlafaxin. Det värsta som kan hända är att man mår mer skit, men då får man sluta med dom helt enkelt.
Citera
2016-03-07, 20:25
Medlem
orolig2000s avatar
bästa medicin mot rastlöshet är nog att aktivera sig så rastlösheten försvinner.
om du nu inte lider av abnormal rastlöshet som gör att du sitter och kliar dig i fingrarna efter en joggingrunda osv.
Citera
2016-03-07, 20:26
Medlem
Panzerschlaffses avatar
Skulle rekommendera att du startar med meditation istället för att medicinera.
Citera
2016-03-08, 07:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskfjoll
Får kolla upp CBT. Inte hört talats om.
Angående benso så har jag sobril v.b. men det är ju kortsiktigt.
Venlafaxin verkar som det funkar för många med ångest. Men biverkningarna verkar ju inte roliga

Tjena, jag har också GAD och led av rastlöshet. Jag äter 30mg Cymbalta och har ingen ångest alls längre typ jämfört med att haft en brutal ångest dagligen dygnet runt de senaste 4 åren. Sen så fick jag tipset att äta Magnesiumcitrat/laktat, det är lite muskelavslappnande och tar även bort typ restless-legs symptomen jag också hade. Sen så fick jag sluta med allt socker (godis då) då jag blivit så känslig mot det.
Citera
2016-03-08, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gordon84
Tjena, jag har också GAD och led av rastlöshet. Jag äter 30mg Cymbalta och har ingen ångest alls längre typ jämfört med att haft en brutal ångest dagligen dygnet runt de senaste 4 åren. Sen så fick jag tipset att äta Magnesiumcitrat/laktat, det är lite muskelavslappnande och tar även bort typ restless-legs symptomen jag också hade. Sen så fick jag sluta med allt socker (godis då) då jag blivit så känslig mot det.
95% av dina inlägg handlar om cymbalta.
onT: testa motionera i grupp.
Citera
2016-03-08, 21:55
Medlem
Fiskfjolls avatar
Jag tränar på gym. Just under träningen och en timme efter är det lugnt. Vad fan ska jag göra sen? Träna igen? Ni som tror att motion kan bota detta visar bara hur dåligt insatta ni är.
Citera
2016-03-13, 11:43
Medlem
orolig2000s avatar
var just därför jag var försiktig och skrev _om_
var bara försiktig med att få i dig adhd mediciner för jag vet lika många som det gått utför då dom börjat med adhd medicin.
om du ändå haft funderingar kring adhd medicin, så var då hundraprocentigt ärlig emot din läkare om det börjar skena iväg och du tar dom mer än du borde och börjar göra saker utan konsikvenstänk.

Citat:
Jag tränar på gym. Just under träningen och en timme efter är det lugnt. Vad fan ska jag göra sen? Träna igen? Ni som tror att motion kan bota detta visar bara hur dåligt insatta ni är.
Citera
2016-03-13, 12:24
Medlem
Tony_Tedeschis avatar
Citat:

Folk i regel har ingen kunskap när det kommer till ångest, depressioner och allt kring neuro.

När du får bot på din ångest(kan ta tid) så kommer du bli lugn inombords och inte känna den här inre rastlösheten som gör att man inte kan koppla.
Citera
2016-03-13, 13:20
Medlem
orolig2000s avatar
tillägg:

menar add medicin (same shit)
Citera
2016-03-15, 03:11
Medlem
Trip.McTrips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orolig2000
var just därför jag var försiktig och skrev _om_
var bara försiktig med att få i dig adhd mediciner för jag vet lika många som det gått utför då dom börjat med adhd medicin.
om du ändå haft funderingar kring adhd medicin, så var då hundraprocentigt ärlig emot din läkare om det börjar skena iväg och du tar dom mer än du borde och börjar göra saker utan konsikvenstänk.

På vilket sätt har det gått utför?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in