2016-03-14, 20:45
Medlem
knarknazists avatar
Substans: Svamp, okänd sort
Mängd: Okänt, men jag upplevde det som en hyfsat stark dos
Kön: Man
Vikt: ~70 kg
Ålder: Runt 24
Tidigare erfarenheter: Cannabis, Alkohol, MDMA, Benso

Förord
Denna tripprapport utspelar sig i ett annat land tillsammans med två vänner (A och B nedan). Vi hade hyrt en bil under hösten och åkte en tur i Europa. Vi är alla tre relativt drogliberala och under resan röktes det cannabis friskt varje dag. Till trots för detta gjorde vi ändå mycket annat, vi besökte olika intressanta ställen, gick på museer (höga såklart ) och hade det trevligt.

Jag och A har sedan ett tag tillbaka talat om att pröva någon mer psykadelisk drog, typ svamp eller syra. Vi bestämde oss därför för att ordna svamp. Jag och A köpte varsin dos, medans B inte var så sugen, han ställde upp som barnvakt istället.

Samtliga tider är ungefärliga. Vi dokumenterade hela trippen med både ljud och bilder.

Intag
Efter att ha varit relativt höga hela dagen landade vi på hotellet cirka kl. 17, ypperligt förnöjda över vårt inköp av svamp. Både jag och A var väldigt taggade på att sätta igång. Vi visste dock, enligt tidigare erfarenheter med space cake (finns en tripprapport om det!) att knark bör ätas på tom mage för att få bättre effekt. Eftersom vi hade ätit nyligen bestämde vi oss för att vänta ett par timmar och chilla på rummet så länge.

Klockan blev 19, ÄNTLIGEN fick vi äta vår svamp. Vi tar fram svampen ur förpackningen. Både jag, A och B doftar på svampen. Det luktar svamp, vilket kanske inte är så förvånande. Vid det här laget är jag och A uppe i varv. Jag börjar med att ta en liten bit. Jag tuggar, länge och noggrant. Det smakar ganska illa. Jag tar in resten i munnen, tuggar i ca 2 minuter och sväljer sedan med ett glas mjölk.

Genast kickar placebot in, precis som det gör för mig med alla droger. Placebot var dock mer likt cannabis, troligen eftersom jag aldrig upplevt svamp innan.

Första effekterna
Klockan är runt 20. Jag och A har frågat varandra säkert 100 gånger om den andre känner något ännu. Men nu känner jag att något faktiskt är på gång. Jag har svårt att placera exakt vad det är som händer, men det ligger något i bakgrunden som är på väg att byggas upp.

Alla vi tre tjötar om olika saker, det känns som en helt normal diskussion. Jag märker dock att saker blir mer och mer skeva ju längre tid som går. Har svårt att hänga med i diskussionen och saker de säger verkar ganska betydelselösa.

Kicken
Nu är klockan cirka 20:30, alltså har 1,5 timmar gått sedan intag. BAM! Helt plötsligt säger A något som jag uppfattar som hysteriskt roligt. Jag viker mig totalt och kan inte sluta garva. A börjar också garvar helt hysteriskt! Vi blir tvungna att lägga oss i sängen, vi fick båda extrem skrattkramp B ligger redan i sängen och han ser lite förvånad ut över vårt skrattanfall.

"Nu är det på G" hör jag mig själv säga med ståtlig röst! A börjar då asgarva igen och undrar vad jag menar. "Knarket såklart!" säger jag och börjar också asflabba igen. Vid det här laget ligger jag under täcket. Det är otroligt mysigt. Jag rör mig väldigt mycket, allt är hur mjukt som helst. Jag säger åt A att testa att röra täcket. Han var lite skeptisk först, men sen försöker han och blir genast helsåld!

Vi ligger ett tag under täcket och diskuterar så gott som det går. Vi har en ganska stor säng som vi alla tre ligger i och chillar. Vi ligger i ordningen Jag - B - A. B ligger alltså mellan oss två som är svampade. Vi mer eller mindre hänger över honom och skriker hysteriskt om flashbacklegenden "bajsmannen" samtidigt som vi asflabbar som det inte fanns en morgondag.

Efter ett tag inser jag hur jävla retarderade vi är just nu och frågar B om han tycker det är jobbigt att vi håller på som vi gör. Han sa att det är lugnt och roande att se oss såpass skeva. Det var skönt för både mig och A att höra, vi vill ju inte att han ska må dåligt över vårt beteende

Tavlan på väggen

Bild: http://www.imagehousing.com/image/the-painting/1261451 (Man ser den tyvärr bara delvis)

Klockan är cirka 21 nu. Vi har insett att vi har en extremt intressant tavla hängades på väggen. Både jag och A tycker det ser ut lite som att man har photoshop uppe, fast i 3D. Vi ser alla individuella lager och ramen är lite som fönstret bilden är i. Vi diskuterade i säkert 30 minuter över hur tavlan är uppbyggd och vad den ska föreställa. Vi förundras över syftet bakom den. Undrar vad artisten tänkte när han gjorde den. Undrar över hans livshistoria.

Vid det här laget är jag riktigt svampad. Hela rummet känns som ett legohus, väggarna känns som de är byggda av ca 20*20 legobitar vardera och att jag är en kamera som filmar innanför legohuset. Helt plötsligt skriker A "BAJSMANNEN!" och vi båda börjar hysteriskt garva igen!

A ligger i sängen. Han säger något i stil med att han kan göra sig själv lätt och tung. Han förklarar det som att om han tänker på att han är tung så blir han tung i kroppen, och samma sak när han är lätt. Han sträcker upp armen och säger "nu ska jag tänka att jag är tung", och vips åker armen ner i sängen. Jag asgarvar, det var fan det dummaste jag hört! "Jag är tung som bly!" utbrister han med ett smile på läpparna. Jag undrar om det fungerar om någon annan säger åt honom att han är tung eller lätt. Jag ber honom sträcka ut armen igen, och sedan säger jag "du är tung!", och en sekund senare åker armen ner i sängen igen. Detta var hysteriskt roligt, vi garvade som små barn som just gjort ett hyss.

Bibeln
Vi bestämmer oss för att gå på upptäcktsfärd i hotellrummet. Vi frågar B om det är okej, och han säger att det är OK så länge vi inte går ut i korridoren. Sagt och gjort! Vi hoppar upp ur sängen och går en runda (vi hade 2 rum + badrum).

Jag och A tar med oss kuddar och täcke. Vi sätter upp en "camping" i hallen på golvet. Där fortsätter vi att diskutera olika saker. Helt plötsligt kommer vi att tänka på en fjärde vän som inte är med på resan. Vi kan kalla honom C. Vi snackar mycket om honom och hur knarkerfaren han är. Helt plötsligt föreslår A att vi skall (enligt https://sv.wikipedia.org/wiki/Taxonomi) klassa vilken art av liv han tillhör.

Bild på campingen: http://www.imagehousing.com/image/camping-hallway/1261452

För att göra detta behöver vi penna och papper för att föra anteckningar. Vi lämnar campingen och söker efter bägge. Penna hittar vi snabbt på bordet. Papper var klurigare. A tyckte vi kunde ta papprena från biluthyrningen, men B tog dem och gömde undan dem från oss . Vi sökte vidare.

Jackpot! Vid hyllan brevid sängen hittade vi den heliga bibeln! Vi tog bibeln och pennan och gick tillbaka till campingen i hallen. Vi slog upp en sida som hade tomt utrymme och började dokumentera C:s olika egenskaper. Efter cirka 40 minuter och mycket vetenskapliga diskussioner samt lite empiriska bevis kom vi fram till att C tillhör släktet orangutan. "Det är ju bättre än att vara en svamp i alla fall" säger jag och A börjar hysteriskt garva över det.

Bild på vår vetenskapliga rapport: http://www.imagehousing.com/image/the-bible/1261453

Jag och A är väldigt stolta över vår upptäckt och springer till B och berättar vad vi har lyckats bevisa. Han är inte särskillt imponerad över att vi vid det här laget har klottrat ner hela bibeln med både bevis och saker som "high as fuck on shrooms". Jag känner då att stämningen blev lite dålig av att han inte gillade vårt hårt nerladga arbete och säger då "bajsmannen" varpå jag och A börjar garva igen hyrsteriskt. B bara suckar och fortsätter knappa på sin mobil, men stämningen är fortsatt god.

Vi går tillbaka till vår camping. Bibeln har vi med oss. Jag kom på att jag måste skita. Sagt och gjort, jag går in på toaletten. Utanför toadörren campar A fortfarande. Han öppnar bibeln, och jag skall nu bekänna mina synder för honom samtidigt som jag racerbajsar. Jag säger något i stil med "Fader, jag har syndat. Jag har tagit knark!". Han hoppar genast på tåget och börjar läsa ur bibeln. Vi båda asgarvar. Vi pratar genom dörren om bajsmannen och prästen, det är hur roligt som helst

Efter ett tag knackar A på dörren och säger "fan nu är det min tur att erkänna mig inför gud". Jag torkar röven, tvättar händerna och vi byter plats. Han sätter sig på tillkännagivandestolen och skiter också järnet, samtidigt som jag proklamerar att Jesus skall finna dig!

Detta pågick ett tag, vi sket bägge 2 gånger och hade således 4 tillkännagivanden under ca 1 timmes tid. Jag vågar inte ens tänka på vad B trodde om oss just då...

Afterglow
Klockan är cirka midnatt och både jag och A känner att effekten är på avtagande. Vi upplever fortfarande "vågor" som kommer och går under kvällen. Detta resulterar i att vi i perioder är normala och i perioder går tillbaka till att vara konstiga igen.

Jag bestämde mig för att ta lite cannabis för att kunna sova sedan. Vi gick och la oss runt klockan 04.

Slutord
Det var en mycket trevlig tripp både för mig och A. Vi båda rekommenderar er att testa svamp. Dagen efter lyssnade vi på en liten bit av inspelningen, vi låter verkligen heeelt åt helvete puckade Många av bilderna var också ganska skeva, har t.ex. fotat mina tår medans jag satt och bajsade.

Bilder och ljudet är sparat inför framtiden, kommer säkert bli kul att plocka fram om 20-30 år och se tillbaka på ens ungdom

A har fått läsa rapporten innan publicering och har hjälpt till att komma ihåg flera saker under kvällen.
Senast redigerad av knarknazist 2016-03-14 kl. 20:48.
Citera
2016-03-14, 21:25
Medlem
Coco-jambos avatar
Det här förgyllde min annars riktigt pissiga måndagskväll. TACK!
Citera
2016-03-14, 22:41
Medlem
Rolig rapport
Vet du vad det var för svamp?
Citera
2016-03-15, 00:08
Medlem
grovalarks avatar
haha, riktigt roligt att läsa! Låter som ni är barndomsvänner, grym tripp polare helt enkelt. Jag önskar också att mina barndomsvänner höll på med psykadeliska Måste vara stor skillnad att trippa med någon man har känt hela livet, jag har bara trippat med mina "pundarpolare".
Citera
2016-03-15, 09:44
Medlem
knarknazists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mizra
Rolig rapport
Vet du vad det var för svamp?

Tackar Nej, tyvärr inte. Jag var hög som ett hus då inköpet gjordes, jag minns bara att A sade till mig att vi kan fixa svamp och jag tyckte det lät som en bra idé. Svampen smakade dock lite kemiskt/syrligt och ungefär samma konsistens som valnöt, fast snäppet mjukare.

Citat:
Ursprungligen postat av grovalark
haha, riktigt roligt att läsa! Låter som ni är barndomsvänner, grym tripp polare helt enkelt. Jag önskar också att mina barndomsvänner höll på med psykadeliska Måste vara stor skillnad att trippa med någon man har känt hela livet, jag har bara trippat med mina "pundarpolare".

Vi är inte barndomsvänner, vi träffades efter gymnasietiden Jag håller dock med om att det är svårt att hitta bra folk som är villiga att följa med på knarkresa, de flesta av mina lite mer seriösa pundarpolare har oftast ont om pengar och ser inte riktigt poängen i att åka iväg till ett annat land för att punda när man lika gärna kan spara pengarna och lägga dem på knark hemma istället.
Citera
2016-03-15, 14:28
Medlem
Tripportreats avatar
Det låter nästan som tryfflar, är ni möjligtvis i Nederländerna?

//Tripportreat
Citera
2016-03-16, 09:35
Medlem
vanligvaniljs avatar
haha underhållande rapport, kul att ni fick med bilder!
Citera
2016-03-16, 19:37
Avslutad
Låter kul!

Jag har testat svamp 3 ggr, men dessvärre blockerar mina psykmediciner det mesta av trippen, o slutar jag med dem så mår jag inte bra, o då vill man inte trippa. Men jag känner igen det där att man skrattar åt allting.

Jag tog en gång en väldigt hög dos Psilocybe Semilanceata (Toppslätskivling), men satt typ i några timmar o skrattade åt en artikel i Aftonbladet om att Lasse Berghagen hade köpt en porrtidning, o hade blivit påkommen av Lars Ohly's fru.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in