2016-03-01, 21:58
Medlem
Ravess avatar
Har dom sagt nåt om några planer på en Nemesis samt Code: Veronica remake?
Citera
2016-03-02, 11:38
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raves
Har dom sagt nåt om några planer på en Nemesis samt Code: Veronica remake?

Inget om dom två.., än skall tilläggas. Tippar att de gör remaken på 2:an färdig först innan nästa remake..

Men vad det blir...., skulle inte ha något emot på en remake utav Dino crisis heller..
Citera
2016-03-05, 00:48
Medlem
Bazecoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Inget om dom två.., än skall tilläggas. Tippar att de gör remaken på 2:an färdig först innan nästa remake..

Men vad det blir...., skulle inte ha något emot på en remake utav Dino crisis heller..

Dino crisis ja.. men det är ju inget Resident evil spel.
Citera
2016-03-08, 19:14
Medlem
allt innan 4:an är guld. personlig favoritordning > 2,1,3

4:an var början på RE förfall och de blir allt sämre för varje ny titel som släpps
Citera
2016-03-08, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smakenavurin

4:an var början på RE förfall och de blir allt sämre för varje ny titel som släpps

Kod Veronica samt RE1RMK var väl ok?
Citera
2016-03-08, 19:53
Medlem
PrinceMeandors avatar
Citat:

Tråkigt att folk ser det så. 4an både var och är ett riktigt bra spel, som inte förtjänar att få skit för att 5an och 6an suger

Med det sagt så är "HD" versionen av RE:4 en extremt lat cashgrab, inga förbättringar jämfört med originalet och grafiken ser ut som skit om man jämför med andra HD utgåvor av äldre spel t.ex MGS3 eller RE:0
Citera
2016-03-08, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunslinger77
Kod Veronica samt RE1RMK var väl ok?
glömde code veronica, den är bra också. alltså den som fanns till dreamcast

är ingen fan av remakes. oftast är det bara ytliga kassakor

Citat:
Ursprungligen postat av PrinceMeandor
Tråkigt att folk ser det så. 4an både var och är ett riktigt bra spel, som inte förtjänar att få skit för att 5an och 6an suger

Med det sagt så är "HD" versionen av RE:4 en extremt lat cashgrab, inga förbättringar jämfört med originalet och grafiken ser ut som skit om man jämför med andra HD utgåvor av äldre spel t.ex MGS3 eller RE:0
4:an är ett ok actionspel på sin höjd, det är inget RE
Citera
2016-03-14, 00:39
Medlem
Bazecoons avatar
Citat:

Håller nästan fullt med förutom att 1:an directors cut kommer före i min re rang ordning.
Citera
2016-03-14, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bazecoon
Håller nästan fullt med förutom att 1:an directors cut kommer före i min re rang ordning.
skulle också sätta 1:an högre men anledningen att jag inte gör det är för om jag minns rätt - så led det första RE av samma problem som det första Tomb Raider spelet gjorde, nämligen usla kontroller. Karaktären rör sig sirapssegt vilket drar ner helhetsupplevelsen för mig.

särskilt irriterande var det i TR dock där man ofta måste vara snabb. de fixade till det till 2:an
Citera
2016-03-20, 15:07
Medlem
Citat:
skulle också sätta 1:an högre men anledningen att jag inte gör det är för om jag minns rätt - så led det första RE av samma problem som det första Tomb Raider spelet gjorde, nämligen usla kontroller. Karaktären rör sig sirapssegt vilket drar ner helhetsupplevelsen för mig.

särskilt irriterande var det i TR dock där man ofta måste vara snabb. de fixade till det till 2:an
Tycker Tomb raider har helt perfekta kontroller, när man lärt sig dom är dom riktigt precisa.
Saknar tank kontrollerna i de tidiga RE spelen, hoppas att det återvänder i RE2make annars blir jag besviken
Citera
2016-03-20, 18:00
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Pulseczar
Tycker Tomb raider har helt perfekta kontroller, när man lärt sig dom är dom riktigt precisa.
Saknar tank kontrollerna i de tidiga RE spelen, hoppas att det återvänder i RE2make annars blir jag besviken

Lite sugen på ett Tomb Raider-spel. Har aldrig spelat ett enda. Är något av de tidigare spelen bra? Ettan förstår jag men kanske 2, 3 ?
Citera
2016-03-20, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Lite sugen på ett Tomb Raider-spel. Har aldrig spelat ett enda. Är något av de tidigare spelen bra? Ettan förstår jag men kanske 2, 3 ?
Tror det är riktigt svårt att komma in i nu, men ettan och 2an är dom bästa tycker jag.
Ettan är det inte så mycket fiender i utan man utforskar mest och löser pussel.

TR rebooten är inte tomb raider längre utan bara ännu en 3rd person shooter
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in