Resultat: Vem skulle du rösta på i amerikanska valet?
Trump
67,56%
1179 röster
Clinton
15,70%
274 röster
Johnson
3,04%
53 röster
Stein
3,15%
55 röster
Annan
10,54%
184 röster
2016-03-13, 14:41
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spacetime.
Jag hade rekommenderat till Trump att lägga in en högre växel i Ohio och göra slut på valet här och nu. Florida lär han vinna enkelt.

Han körde två storslagna rallys i Ohio igår, och han kör även idag i Cincinnati. Men vi får förbereda oss på att han kan förlora Ohio ändå. Vilket iofs spelar mindre roll om han lyckas väl i Illinois och Missouri, vilket gör att jag tycker att dessa är extra intressanta att följa. Just nu, enligt polls, ser det ut som att han ska kunna raka hem det mesta i båda dessa. Men det har ju iofs hänt vid enstaka tillfällen (Kansas & Idaho) att Cruz har stormat fram, i strid med polls, och vunnit stort.
2016-03-13, 14:56
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Merckx
Nya pollar från NBCNEWS:

Ohio:

John Kasich 39%

Donald Trump 33%

Ted Cruz 19%

Florida:

Donald Trump 43%

Marco Rubio 22%

Ted Cruz 21%

Illinois

Donald Trump 34%

Ted Cruz 25%

John Kasich 21%

http://www.nbcnews.com/meet-the-press/polls-trump-ahead-florida-illinois-kasich-leads-ohio-n537356

Rubio är verkligen fantastiskt dålig. Helt oerhört, varför håller han sig ens kvar?

Att ligga så efter i sin egen hemstat Florida är helt sanslöst.
2016-03-13, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Han körde två storslagna rallys i Ohio igår, och han kör även idag i Cincinnati. Men vi får förbereda oss på att han kan förlora Ohio ändå. Vilket iofs spelar mindre roll om han lyckas väl i Illinois och Missouri, vilket gör att jag tycker att dessa är extra intressanta att följa. Just nu, enligt polls, ser det ut som att han ska kunna raka hem det mesta i båda dessa. Men det har ju iofs hänt vid enstaka tillfällen (Kansas & Idaho) att Cruz har stormat fram, i strid med polls, och vunnit stort.

De delstaterna är små och är "caucus"-stater. Att Cruz-folket fifflat och inte släppt in folk som vill delta ser jag som självklarheter. Hur stor påverkan det kan ha haft är svårt att säga.
2016-03-13, 14:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni

Poängen är att om Trump tar Ohio och Florida så vinner han nomineringen (med största sannolikhet). Allt annat bör således vara av sekundär betydelse.
2016-03-13, 14:58
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Kollade lite på de detaljerade Floridasiffrorna. Trump har 45% bland vita republikaner och 42% bland hispanics. Överlägset störst i båda grupperna. "Men han behöver ju Rubio för att locka hispanics".

Dessutom: Trump är starkare bland latinos i Florida än Rubio (som 1. är latino själv, och 2. är från Florida).

Säger allt...
2016-03-13, 14:59
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Btw, Är Trumps chanser lika med noll att få nomineringen vid konventet om han inte har en majoritet?
Nej, han är inte chanslös även om han inte uppnår egen majoritet - åtminstone inte om han spelar sina kort väl. "De andra" måste nämligen samsas om en kandidat. Det logiska är att detta blir "2:an" Cruz, men i så fall så finns det risk att ett antal delegater tänker som jag - att de i sig ogillar Trump, men att Cruz är värre. Ergo: Trump kan vinna. Lyckas de få Cruz att lägga ner och de samsas istället om någon mer etablisemangskandidat - Kasich? så kommer Trump att försöka locka över en del av Cruz delegater, eller t.o.m. Cruz själv - kanske erbjuda honom eller annan kristen höger VP-posten. Då måste kanske Kasich även han erbjuda Cruz vicepresidentposten, vilket kan vara svårsmält både för honom och för många "Rockerfellerrepublikaner", med risk för att någon helre väljer Trump Ergo: Trump kan vinna. Den tredje möjligheten är att en helt "ny" kandidat plötslig trollas fram, men vem är så respekterad så att konventet kan samlas bakom honom (eller henne)?
Senast redigerad av Clodius 2016-03-13 kl. 15:22.
2016-03-13, 15:02
Medlem
Clodiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Trump hotar Bernie med att hans folk kommer att gå till Bernies möten om inte Bernie slutar skicka sitt folk till Trumps:

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/708983126601682944

Han gör, igen och igen, raka motsatsen till vad media kräver av honom. Och han gör raka motsatsen till vad varenda "konservativ" har gjort de senaste 70 åren. Anfall är bästa försvar!
Riktigt korkat av Trump! Att störa valmöten är ett otyg.
2016-03-13, 15:03
Medlem
SmokeyNegronis avatar
M.a.p. på tisdagen:

Jag är glad att stämningen här är sprudlande optimism. Så mycket bättre än förra veckan som präglades av en morbid pessimism. Nu liksom då, håller jag mig likväl till att presentera fakta och spelteoretiska förutsättningar.
2016-03-13, 15:28
Avslutad
Hur ser ni på Jefferson Sessions som vicepresident?
2016-03-13, 15:45
Bannlyst
I den här video spekuleras det huruvida han som gick till attack igår hade en kniv på sig. Det ser ut som han viftar med nått. Videon kan vara redigerad eller så, men om den nu inte skulle vara det så tycker jag det ser det ut att vara något som är längre än ett par fingrar. https://www.youtube.com/watch?v=LJ8-RaXE7O0
2016-03-13, 15:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clodius
Nej, han är inte chanslös även om han inte uppnår egen majoritet - åtminstone inte om han spelar sina kort väl. "De andra" måste nämligen samsas om en kandidat. Det logiska är att detta blir "2:an" Cruz, men i så fall så finns det risk att ett antal delegater tänker som jag - att de i sig ogillar Trump, men att Cruz är värre. Ergo: Trump kan vinna. Lyckas de få Cruz att lägga ner och de samsas istället om någon mer etablisemangskandidat - Kasich? så kommer Trump att försöka locka över en del av Cruz delegater, eller t.o.m. Cruz själv - kanske erbjuda honom eller annan kristen höger VP-posten. Då måste kanske Kasich även han erbjuda Cruz vicepresidentposten, vilket kan vara svårsmält både för honom och för många "Rockerfellerrepublikaner", med risk för att någon helre väljer Trump Ergo: Trump kan vinna. Den tredje möjligheten är att en helt "ny" kandidat plötslig trollas fram, men vem är så respekterad så att konventet kan samlas bakom honom (eller henne)?

Men Trump är tio gånger mer hatad än Cruz, och Cruz är en politiker. Ingenting talar för Trump i ett sådant scenario.
2016-03-13, 15:53
Medlem
Citat:
Men Trump är tio gånger mer hatad än Cruz, och Cruz är en politiker. Ingenting talar för Trump i ett sådant scenario.

Cruz är rätt rejält "hatad" med så han kommet inte få det så lätt att locka folk ifrån trumps sida

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in