Citat:
Nu var det inte påståenden om första året jag pratade om. Innehållet i kurserna vet jag skiljer sig åt åtminstone på två av topp tre skolorna. Inte i kursplanen möjligtvis men litteraturen, undervisningen och tentorna skiljer sig åt jmf övriga program och det ställs där betydligt högre krav på F än övriga. Dessutom läser ju F som ni båda påpekar fler mattekurser överhuvudtaget och komplexen och vektoranalysen är inte "lite" mer matte utan betydligt mer krävande än tidigare kurser. Ni verkar båda missa att det var detta påstående jag invände emot och jag vill fortfarande påstå att det är helt felaktigt i alla avseenden;
Att ni blir butthurt gör inte påståendet mer sant.
Att ni blir butthurt gör inte påståendet mer sant.
Kan bara instämma med darkdays. Det han säger stämmer till mycket hög grad. Pluggar själv vad många skulle anse vara en av de svårare inriktningarna som finns, men inte F. Har dock en mycket nära kompis som gör det och jag kan säga att det ställs mycket högre krav på f:arna än några andra. I princip alla moment från kursregistrering till godkänt betyg på tentamen är svårare, och då menar jag svårare.
Har pratat med folk från I och jag hör hela tiden argumentet som drogs tidigare i tråden att "de läser i princip samma matte och fysik som F" och det är ju helt absurt. I mina öron låter det som alla på I har ett fett mindrevärdeskomplex gentemot F, och måste prompt hävda att deras linje också är svår minsann.
Ont: Ts, du kan absolut klara det OM du lägger ner tiden som krävs. Det är ingen barnlek, men kom ihåg att universitetet vill att du ska klara kurserna och formar dem därefter.
Väl mött,
EnHeltVanligAteist