2016-02-24, 01:02
Medlem
TarzansFarsas avatar
Kan hålla med om att dom dränker hamburgaren i dressing. Men pommen smakar ju ganska gott ändå. Dom behöver dock lite variation på dressing och hamburgare.
Citera
2016-02-24, 01:14
Medlem
Det ar ju ackligt. Men sa ar aven Mcdonalds, Bk, och sa vidare......
Citera
2016-03-10, 10:52
Medlem
Ingabromsars avatar
Inte provat Sibylla på säkert över 15 år. Så jag ska inte yttra mig. Äter på McD av ren vana. BK om jag är hungrig. Max om jag är utsvulten och känner mig rik. Inte provat Subway då detta ska göras när det känns rätt. Passerar McD, BK, Subway någon gång per vecka.

Men för er som vill göra en "Pepsichallange" mellan McD och Sibylla så passa på när ni passerar Göteborg. Precis norr om Gbg på E6:an ligger Stigs Center. Större tapp/lastbilsstopp. Som ni ser på kartan i länken så ligger dessa ett stenkast från varann!

http://www.sibylla.se/om-sibylla/Hitta-vara-kok/hisings-backa/
Edit: Den på Importgatan ska det vara!

Hör av er om resultat!
Senast redigerad av Ingabromsar 2016-03-10 kl. 10:53. Anledning: Fel i länk
Citera
2016-03-10, 12:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ingabromsar
Inte provat Sibylla på säkert över 15 år. Så jag ska inte yttra mig. Äter på McD av ren vana. BK om jag är hungrig. Max om jag är utsvulten och känner mig rik. Inte provat Subway då detta ska göras när det känns rätt. Passerar McD, BK, Subway någon gång per vecka.

Men för er som vill göra en "Pepsichallange" mellan McD och Sibylla så passa på när ni passerar Göteborg. Precis norr om Gbg på E6:an ligger Stigs Center. Större tapp/lastbilsstopp. Som ni ser på kartan i länken så ligger dessa ett stenkast från varann!

http://www.sibylla.se/om-sibylla/Hitta-vara-kok/hisings-backa/
Edit: Den på Importgatan ska det vara!

Hör av er om resultat!
Samma avstånd i Ljungby mellan dessa ställen. :-)
Citera
2016-03-10, 17:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diseledvin
provade en tjockkorv med pomfrittes ock läsk 65 kr, vidrigt tur jag blev bjuden tog samma som han som bjöd ,skulle ha tagit en hamburgare i stället

Testa deras baconkorv eller chilikorv nästa gång! Det är nog det godaste tjockkorven jag vet.

För mig är det ett mysterium varför dem inte köpte upp konkursboet Clock för några år sedan. Det hade nog inte behövts så stora ändringar för att få kedjan lönsam.

Det verkar som att dem har satsat på helt fel marknad, bensinstationer & rullgrillar. Till en början så var dem i stort sätt ensam aktör men på senare år så har konkurrensen ökat och det är flera andra aktörer som fått mycket stora marknadsandelar.
Citera
2016-03-10, 19:45
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Bröd? Absolut inte, Sibylla kör smaklösa degiga kalla ICA-bröd medans exempelvis Max har väl rostade, välsmakande bröd som inte klumpar sig i munnen.

Max, Burger King och Sibylla kör alla med bröd från Korvbrödsbagar'n. Eller körde iallafall, det kan ju ha ändrat sig de senaste åren. Max och BK hade sina egna varianter, men i princip samma bröd i olika kartonger. Det hänger nog mer på hur brödet förvaras och hanteras i köket.
Citera
2016-03-10, 19:47
Medlem
Psyktabus avatar
För att det smakar skit :/
Citera
2016-03-11, 12:23
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skn88
Testa deras baconkorv eller chilikorv nästa gång! Det är nog det godaste tjockkorven jag vet.

För mig är det ett mysterium varför dem inte köpte upp konkursboet Clock för några år sedan. Det hade nog inte behövts så stora ändringar för att få kedjan lönsam.

Det verkar som att dem har satsat på helt fel marknad, bensinstationer & rullgrillar. Till en början så var dem i stort sätt ensam aktör men på senare år så har konkurrensen ökat och det är flera andra aktörer som fått mycket stora marknadsandelar.

Sibylla har väl också satsat på restauranger som ser lite mer ut som en Donken eller liknande snabbmatshak? Det har nog varit tufft att slå om från gatukök till det stuket, det kräver en del i form av stordrift och processutveckling. Det är kanske enklare att trycka sig in på bensinmackar och korvkiosker.
Citera
2016-03-11, 13:16
Medlem
LilithSkovdes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psyktabu
För att det smakar skit :/

VA! Sibylla är ju skitgott! Borde ha blivit världens största snabbmatskedja för fler år sen!
Citera
2016-03-12, 13:40
Medlem
Psyktabus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilithSkovde
VA! Sibylla är ju skitgott! Borde ha blivit världens största snabbmatskedja för fler år sen!

Haha nja dem är väl okej då
Citera
2016-03-12, 16:35
Medlem
Nattsmygs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LilithSkovde
Fast Sibylla äger väl inga restauranger och är då ingen egentlig kedja?
Det förklarar i så fall varför de inte växer heller.
Med egna hamburgare gjorda på nötfärs hade nog Sibylla varit mer populärt.
Citera
2016-03-12, 18:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nattsmyg
Fast Sibylla äger väl inga restauranger och är då ingen egentlig kedja?
Det förklarar i så fall varför de inte växer heller.
Med egna hamburgare gjorda på nötfärs hade nog Sibylla varit mer populärt.

Så vad menar du att Sibylla gör sina burgare på?
Vet du något som ingen annan vet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in