2016-03-08, 19:10
Medlem
trebbes avatar
För de som fortfarande inte förstår, studien existerar alltså inte:

Scholarsökning
Sökning i Journal of Clinical Pshyciatry

Sen skulle nog en sådan studie, om den existerat, snarare publicerats i archives of sexual behaviour.

ETA

Såg nu att det faktiskt finns anekdotal evidens, i Sexual arousal and orgasm in subjects who experience forced or non-consensual sexual stimulation – a review så så säger man sig ha talar med kliniker, en av dem säger tydligen:

Citat:
“Approximately 1 in 20 women who come to the clinic (an established NHS, CHS Sexual and Marital Relationships clinic in a large provincial English city) for treatment because of sexual abuse report that they have had an orgasm from previous unsolicited sexual arousal. It is not detailed in the (professional) literature because the victims usually do not want to tell/talk about it because they feel guilty, as people will think that if it happened they must have enjoyed it. The victims often say, “My body let me down”. Some however, cannot summon the courage to say even that.”

Gällande män säger en anna kliniker:

Citat:
I (have) met quite a lot of victims (males) who had the full sexual response during sexual abuse.”

Konklusion från författarna av studien:
Citat:
"The review has examined whether unsolicited or non-consensual sexual stimulation of either males or females can create unwanted sexual arousal even to the induction of an orgasm. Despite a limited published literature, case and anecdotal reports the conclusion from them is that such scenarios can occur and that the induction of arousal and even orgasm does not permit the conclusion that the subjects consented to the stimulation. A perpertrator’s defence against the alleged assault built solely on the evidence that genital arousal or orgasm in the victim proves consent has no intrinsic validity and should be disregarded."

Intressant att det händer, möjligt att det finns en underrapporternig också, men långt ifrån siffrorna som påstås i fejkartikeln. Sen gäller det ju även män tydligen, något som fejkartikeln inte väljer att tala om.

Ser nu att den nya tråden blir merged med en annan äldre tråd, denna info har säkert redan tagits upp här, men lämnar min post ändå.
Senast redigerad av trebbe 2016-03-08 kl. 19:25.
Citera
2016-03-08, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAndri
Ursäkta? Röstade alla kvinnor på fi menar du? Här har du minsann en sverigedemokrat!

Sluta dra alla över en kam, släpp din lilla kepa o kliv in i matchen lilla pojk.

Dum eller? Har du missat Löfvens återkommande uttalanden om att dagens regering är en feministisk regering? Hela sjuklövern vill i stora drag ha den utveckling vi ser idag.
Citera
2016-03-08, 19:18
Medlem
Att folk seriöst försöker diskuterar dessa "vetenskapliga rön" ser jag som ett bevis på hur jävla dum i huvet den genomsnittliga forumskribenten är. Tror ni på allt som skrivs på internet? Det krävs för i helvete mindre än en jävla minuts googling för att inse att denna studie aldrig gjorts. Det är ni som förstör internet. Skärp er.
Citera
2016-03-08, 19:28
Medlem
Mooons avatar
Jaha och det gjorde de flesta männen också och det var fler män som deltog i valen än kvinnor. Så det är alltså männens fel enligt din teori.

Citat:
Ursprungligen postat av Alexex
Vad har FI med saken att göra? De kom inte ens in i riksdagen.
De allra flesta kvinnor röstade något annat än SD och det är samma sak som att rösta för ett sverige fyllt av muslimer.
Citera
2016-03-08, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManManne
Sanningen är ju tvärt om. T o m investerare drar nytta av att om tillräckligt många "idioter" säger sin mening om den framtida utvecklingen, så träffar majoritet-utslaget hyffsat rätt. Problemet med Sverige heter avsaknad av demokrati, knappast för mycket demokrati. Skulle människor kunna stoppa politiker, skulle mycket idioti försvinna helt enkelt.

För mycket demokrati har jag inte heller påstått att det är. Sverige har en representativ demokrati där politiker får med sig så många dumskallar som möjligt som stöd och nyttjar därefter makten de fått av dessa.
Det största problemet ligger i att allt för många böjer sig framåt, tackar och tar emot när politikerna drar igenom korkade beslut. "Någon borde göra något!" tänker man. Om människor i Sverige hade engagerat sig mer skulle mycket idioti försvinna. Dock får vi leva med att idioter röstar fram idioter som sedan genomför idiotier som idioterna till sin idiotiska natur inte gör något åt, för sanningen är ju att politiker och deras beslut kan bli stoppade.
Alldeles för få är engagerade och insatta, den stora majoriteten låter sig manipuleras. Man inriktar sig och blir förblindad av småsaker och missar därmed den stora helhetsbilden, att förändra det politiska systemet är ju inte lika viktigt för samhället och invånarna som nya arbetstillfällen, minskad invandring och reducerad bränsleskatt.
Citera
2016-03-08, 22:41
Medlem
Inhalators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagge85
det funkar inte så och i och med att du säger så tvivlar jag att du har någon som helst akademisk bakgrund eller ens förstår vad vetenskapligt bevis eller argument innebär.

om jag gör ett idiotisk påstående utan något som helst belägg är det inte motpartens ansvar att bevisa att jag har fel utom att peka på bristande belägg.
Hittills finns det ingen orsak att tro att kvinnor bara kan få orgasm vid våldtäkt eller att alla kvinnor får orgasm vid våldtäkt. Finns inte ens en orsak att tro att majoriteten eller en stor del får det.

Ansvarsbördan ligger alltid hos den som påstår något.

Här presenterade du ett argument, dock ett helt tokigt sådant så jag inte kommit med ett enda påstående tidigare i tråden. Tack för att du försökte.
Citera
2016-03-09, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissAndri
Ursäkta? Röstade alla kvinnor på fi menar du? Här har du minsann en sverigedemokrat!

Sluta dra alla över en kam, släpp din lilla kepa o kliv in i matchen lilla pojk.

F!? Alla som röstade på sjuklövern röstade för samtliga av alla dessa punkter.
Citera
2016-03-09, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Bara att ni sk. män, som tror på detta går till er själva och om ni skulle få utlösning om en arabdjävel tryckte på dig i tvåan, samtidigt som denne runkade dig till en orgasm - är detta då ett tecken på att du gillade det och att du då i förlängningen är en bög...?!

Vissa kvinnor får säkerligen orgasm, men det är en kroppslig rektion - upphetsning/lubrikation är till för att åsamka kroppen så lite skada som möjligt, sekret etc.

En kvinna som får orgasm blir lättare gravid så troligtvis är det en biologisk mekanism som de flesta kvinnor har.
Citera
2016-03-09, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jetblack666
Idiotrubrik på tråden.

Jag känner ingen som inte får orgasm, av de jag pratat med om ämnet. Givetvis finns det de som har svårigheter med det men man får väl jobba lite själv för det också om då är fallet.

Visste ni att en del kvinnor till och med kan få orgasm när de föder barn? Personligen förstår jag inte hur det är möjligt eftersom den smärtan är det värsta jag varit med om.

Nä, eftersom det är extra jobbigt för en kvinna som blivit våldtagen att erkänna att hon fick orgasm på köpet.

Om man utsätts för enorm smärta så frigörs endorfiner och man får ett rus. Det finns människor som får orgasm av detta. Sen kan man ju misstänka att födande kvinnor lätt kan få en G-punktsorgasm eftersom det är mycket som händer i de regionerna.
Citera
2016-03-11, 10:39
Medlem
MissAndris avatar
Bara dumt önsketänkande från potentiella fb - våldtäktsmän.
Citera
2016-03-12, 13:33
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cuneiforme
Nä, eftersom det är extra jobbigt för en kvinna som blivit våldtagen att erkänna att hon fick orgasm på köpet.

Om man utsätts för enorm smärta så frigörs endorfiner och man får ett rus. Det finns människor som får orgasm av detta. Sen kan man ju misstänka att födande kvinnor lätt kan få en G-punktsorgasm eftersom det är mycket som händer i de regionerna.

1) Det är roligt och upphetsande för kvinnor att bli våldtagna (genrellt). Det är inte annorlunda än att män skulle tycka att det var roligt och upphetsande om de blev våldtagna av en kvinna.

2) Exakt 0 personer i Sverige skulle tycka synd om "Gustav Andersson 19" som blev våldtagen av "Fatima, kåt 20 årig MENA tjej". Alla skulle tycka att Gustav borde vara tacksam över att han fick ligga.

3) Det är exakt samma sak med kvinnor. När ni hör att "Johanna" har blivit våldtagen av "Muhammed" bör ni tänka "kul för henne att hon fick ligga" och gå vidare med livet. Vad kvinnor tänker när de hör det är "vilken tur hon hade jag önskar att det hände mig".

4) Det är ingen födande kvinna som får orgasm. Det är nån sorts fulgubbe myt som finns på Internet.
Citera
2016-03-13, 06:00
Medlem
orolig2000s avatar
Tror inte ett skit på att någon kvinna skulle njuta av att bli våldtagen.
Däremot finns det väldigt sjuka "kvinnor" som gärna har det som en skev och mycket konstig "cv" i sitt bagage för empatisökning, där våldtäkten skumt nog känns som en sekundär trauma då de sitter och pratar och pratar och tycker det är viktigare än att göra det som vore viktigast, att få hjälp för vad de har varit med om.
Men de kanske faller i gruppen skitsnackare som bara söker uppmärksamhet, jag vet inte.
Senast redigerad av orolig2000 2016-03-13 kl. 06:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in