2016-03-12, 03:01
Medlem
Jagviosss avatar
Då Donald via bästa våldsvänstermaner fått sitt valmöte i Chicago inställt för några timmar sedan, tänkte jag att det kunde vara intressant att diskutera etablissemang och medias hantering av Donald och jämföra detta med situationen för SD i Sverige. Även politiska strategier samt politiska val skulle kunna vara intressant att diskutera.

Donald har slagit an en tråd hos det amerikanska folket. Precis som SD suger han även traditionella arbetarväljare från deras traditionella parti - SAP och Demokraterna.

Donald ogillas av etablissemanget, även konservativa och republikanska Fox News ogillar honom. Vad jag sett på CNN så behandlas dock Donald bättre än SD i Sverige, möjligtvis med undantag för medias något mildare ton i Sverige gentemot SD sedan senhösten 2015.

Donald har nyligen gått ut och sagt att stora delar av den muslimska världen "hatar oss".

Vad kan SD lära sig av Donald Trumps kampanj? Vad är bra och vad är dåligt, vad kan föras över "hit" till Sverige?
Citera
2016-03-12, 03:23
Medlem
en1kronas avatar
Varför blev det inställt?
Citera
2016-03-12, 03:31
Medlem
shaktas avatar
Av samma anledning som vi har våra kära vänstervåldsverkare här i Sverige. Vänster+Muslimer är samma skrot och korn. Dom skriker, dom gapar och dom kan inte prata utan att använda nävarna. Och det komiska är att dom har inte en suck om varför dom gör det.
Citera
2016-03-12, 03:39
Medlem
Jagviosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shakta
Av samma anledning som vi har våra kära vänstervåldsverkare här i Sverige. Vänster+Muslimer är samma skrot och korn. Dom skriker, dom gapar och dom kan inte prata utan att använda nävarna. Och det komiska är att dom har inte en suck om varför dom gör det.

Jag undrar om Trump skulle våga ta emot en SD person och ha honom för upplärning / inspiration i sitt kampanjteam. Glöm inte att Trump känner en tydlig koppling till Sverige, han har om jag förstått det rätt ibland hävdat att han har svenskt ursprung (rätt eller fel låter jag vara osagt).
Citera
2016-03-12, 03:45
Medlem
Jagviosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en1krona
Varför blev det inställt?

nyhetsgoogla
trump chicago

Våldsvänstern fick en kortsiktig vinst, förhoppningsvis en långsiktig förlust.
Citera
2016-03-12, 03:54
Medlem
ser på CNN nu, det nästan dräglar ur munnarna om Trumps ansvar för detta "lillkaos", inte värre än när GAIS o ÖIS spelar.......

Trump sitter nu o tackar dom högra makterna för att pöbelvänstern gick i fällan, Trump rules, stora segrar väntar på tisdag.
Citera
2016-03-12, 05:12
Medlem
Jagviosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CalleDussin
ser på CNN nu, det nästan dräglar ur munnarna om Trumps ansvar för detta "lillkaos", inte värre än när GAIS o ÖIS spelar.......

Trump sitter nu o tackar dom högra makterna för att pöbelvänstern gick i fällan, Trump rules, stora segrar väntar på tisdag.

Det hela är ju en avvägning. Skall man släta över problemen i nutiden för en mer harmonisk nutid, eller skall man prata öppet om de problem som finns, få en lite mer kaotisk nutid, men på sikt undvika "helvetet".

Frankly, they hate us...
Citera
2016-03-12, 06:35
Medlem
Jagviosss avatar
Jag tittar på CNN...

Amerikansk våldsvänster, ser lika skabbig ut som den svenska, fast kanske lite mer bohemisk och lite mindre svarta kläder och halsdukar i ansiktet...

Våldsvänstern tar sig in på Trumps planerade valmöte, samt stör utanför. De provocerar och uppför sig illa.

CNN rapporterar om kalabalik, och hävdar (i princip) att båda sidor är lika goda kålsupare. Precis som så länge gjordes vid SD:s väljarmöten. Att den ena parten tagit sig dit enkom för att ställa till problem, talas det tyst om.

"Usch, de är så våldsamma de där Sverigedemokraterna / Trump-anhängarna" försöker media få sina tittare att tänka.

Man undrar hur kopplingarna mellan (vålds)vänstern i Sverige, och t.ex. Black Lives Matters och Southern Poverty Law Center ser ut.
Senast redigerad av Jagvioss 2016-03-12 kl. 06:52.
Citera
2016-03-12, 11:49
Moderator
-Info-s avatar
Den antidemokratiska våldsvänstern verkar tillämpa samma taktik oavsett vilket land som de verkar i. Ja, tydligen även i USA. Man känner igen mönstret från Sverige. Liksom deras tankegångar.

Citat:
Vänsterorganisationen moveon.org var en av organisatörerna bakom gårdagens protest i Chicago. De ser det inställda mötet som en seger. Sannolikheten är stor att andra nu kommer att se och lära av det som skett. Vi kan få se fler sammandrabbningar framöver, större samlingar av vänsterdemonstranter.

http://www.expressen.se/kronikorer/mats-larsson/trump-har-lekt-med-elden--kan-bli-varre/

Möten ska angripas och störas. Precis som här i Sverige.
Citera
2016-03-13, 17:43
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagvioss
Då Donald via bästa våldsvänstermaner fått sitt valmöte i Chicago inställt för några timmar sedan, tänkte jag att det kunde vara intressant att diskutera etablissemang och medias hantering av Donald och jämföra detta med situationen för SD i Sverige. Även politiska strategier samt politiska val skulle kunna vara intressant att diskutera.

Donald har slagit an en tråd hos det amerikanska folket. Precis som SD suger han även traditionella arbetarväljare från deras traditionella parti - SAP och Demokraterna.

Donald ogillas av etablissemanget, även konservativa och republikanska Fox News ogillar honom. Vad jag sett på CNN så behandlas dock Donald bättre än SD i Sverige, möjligtvis med undantag för medias något mildare ton i Sverige gentemot SD sedan senhösten 2015.

Donald har nyligen gått ut och sagt att stora delar av den muslimska världen "hatar oss".

Vad kan SD lära sig av Donald Trumps kampanj? Vad är bra och vad är dåligt, vad kan föras över "hit" till Sverige?

Du är ute och cyklar! CNN är den mest hatiska av alla USA:s nyhetssidor mot Donald Trump. Sedan har vi MSNBC, ABC, osv. Och de som ogillar Trump minst är Fox News, trots att även de ogillar Trump kraftigt.

De som stödjer Trump främst är folk inom conservative talk radio. Folk som Rush Limbough, Michael Savage och Mark Levin betraktar nog Trump som frälsaren. Glenn Beck är kanske det enda undantaget.
Citera
2016-03-15, 03:36
Medlem
Jagviosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Du är ute och cyklar! CNN är den mest hatiska av alla USA:s nyhetssidor mot Donald Trump. Sedan har vi MSNBC, ABC, osv. Och de som ogillar Trump minst är Fox News, trots att även de ogillar Trump kraftigt.

De som stödjer Trump främst är folk inom conservative talk radio. Folk som Rush Limbough, Michael Savage och Mark Levin betraktar nog Trump som frälsaren. Glenn Beck är kanske det enda undantaget.

Du har helt rätt i att CNN är hatiska mot Trump. Jag skrev dock att CNN behandlar Trump bättre än vad media behandlar SD i Sverige, i alla fall som läget var före senhösten 2015.

Men visst hatar CNN Sverige. Att de i en lång intervju precis innan senaste Dem. townhall meeting lät killen som försökte komma upp på Trums scen verkligen lägga ut sina åsikter i bästa sändningstid gjorde mig spyfärdig. I princip en inhemsk politisk terrorist som får komma till tals helt fritt och nästan oemotsagd.
Citera
2016-03-15, 09:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Den antidemokratiska våldsvänstern verkar tillämpa samma taktik oavsett vilket land som de verkar i. Ja, tydligen även i USA. Man känner igen mönstret från Sverige. Liksom deras tankegångar.

Möten ska angripas och störas. Precis som här i Sverige.
Och precis som i Sverige kommer det att få motsatt effekt. Vänstern verkar inte ha uppdaterat sina strategier sedan 60-talet. De tror att det är en naturlag att ju mer frenetiskt man motarbetar något man tycker är dåligt desto mer krymper det. Det kanske funkade när man demonstrerade mot Vietnamkriget men det här är ett helt annat sammanhang. Här är motståndaren någon som lever på ett narrativ om att det finns ett PK-etablissemang (media, vänsterpolitiker) och en massa dumma får (väljare) som lyder det etablissemanget blint. Så när etablissemanget och fårskocken lägger all sin vakna tid på att motarbeta Trump eller Åkesson så spelar de med i motståndarens narrativ och han kan sedan säga vad var det jag sa. Och de kan inte sluta, det går på reflex, det är som att säga åt någon som blir kittlad att vara stilla och inte skratta. S.k. populister har hittat en knapp som gör motståndarna till gratis valarbetare.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in