2016-03-11, 22:21
Medlem
Nya regler för badande införs på Aquanova

Citat:
Grupper med ensamkommande flyktingbarn har lämnats ensamma, utan ledare eller ansvarig vuxen, på äventyrsbadet Aquanova. Det sätter nu ledningen för badet stopp för och samtidigt är fler åtgärder på väg

Här hymlas det inte längre, har Borlänge fått nog?

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/nya-reger-for-badande-infors-pa-aquanova

till och med SVT som gjort nyheten.

En intressant chatthistorik finns också med både komunalpolitiker, anställda, samt svt.

Det har även skrivits i dalarnas tidning att 20 av 20 fall av ofredande under 2015 gjordes av nyanlända. http://www.dt.se/dalarna/borlange/nya-regler-infors-efter-20-fall-av-sexuella-ofredanden-pa-aqua-nova

http://www.svt.se/nyheter/live/chatt-om-ofredanden-i-simhall

Känns som det va rätt högt i tak här ändå?
Senast redigerad av beron 2016-03-11 kl. 22:24.
Citera
2016-03-11, 22:32
Medlem
Sam.Boyds avatar
Det är väl bra att man nu aktivt jobbar på att lösa problemet.
Citera
2016-03-11, 22:33
Moderator
blomvattnares avatar
Aktuella brott och kriminalfall --> Brott och brottsbekämpning
/Moderator
Citera
2016-03-12, 00:49
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beron
Nya regler för badande införs på Aquanova

Här hymlas det inte längre, har Borlänge fått nog?

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/dalarna/nya-reger-for-badande-infors-pa-aquanova

till och med SVT som gjort nyheten.

En intressant chatthistorik finns också med både komunalpolitiker, anställda, samt svt.

Det har även skrivits i dalarnas tidning att 20 av 20 fall av ofredande under 2015 gjordes av nyanlända. http://www.dt.se/dalarna/borlange/nya-regler-infors-efter-20-fall-av-sexuella-ofredanden-pa-aqua-nova

http://www.svt.se/nyheter/live/chatt-om-ofredanden-i-simhall

Känns som det va rätt högt i tak här ändå?

Ett badhus jag frekventerar i Västsverige har en speciell badvakt som håller efter alla nyanlända "fribadare". De huvudsakliga problemen handlar om att de åker fler än en person i rad i vattenruschbanan.

Vi har aldrig haft några övriga problem på det badhuset.

Våra huvudproblem handlar om att invandrarungar åker flera på rad i rutschbanan samt att vissa invandrarkvinnor inte duschar ordentligt innan de kliver i badet (bad-burka i dushen?) vilket skapar lite trubbel för oss astmatiker, men det är allt.
Citera
2016-03-12, 01:21
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Folk måste få klart för sig att det är klotets avskum som söker sig till världens socialkontor Sverige.

Bla bla bla, vi har haft problem med pedofiler på badhus sedan urminnes tider. Det enda som förändrats, är att vi numera är mer uppmärksamma emot dem.

Situationen som sådan är den samma. Det enda som förändrats är den demografiska statistiken kriong de som pedogiliserar på badhus. Ge det en rättvis statistisk undersökning, och du kommer snart att finna att de vita pedofiler som frekventerade badhus på 80->2000-talet fortfarande finns kvar, men numera frekventerar internet istället.
Citera
2016-03-12, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Ett badhus jag frekventerar i Västsverige har en speciell badvakt som håller efter alla nyanlända "fribadare". De huvudsakliga problemen handlar om att de åker fler än en person i rad i vattenruschbanan.

Vi har aldrig haft några övriga problem på det badhuset.

Våra huvudproblem handlar om att invandrarungar åker flera på rad i rutschbanan samt att vissa invandrarkvinnor inte duschar ordentligt innan de kliver i badet (bad-burka i dushen?) vilket skapar lite trubbel för oss astmatiker, men det är allt.

Jaha. Vad vill du ha sagt? Är du helt dum i huvudet? Bara för att ett problem inte existerar på ditt badhus innebär inte att det inte existerar på andra badhus.

Citat:
Bla bla bla, vi har haft problem med pedofiler på badhus sedan urminnes tider. Det enda som förändrats, är att vi numera är mer uppmärksamma emot dem.

Situationen som sådan är den samma. Det enda som förändrats är den demografiska statistiken kriong de som pedogiliserar på badhus. Ge det en rättvis statistisk undersökning, och du kommer snart att finna att de vita pedofiler som frekventerade badhus på 80->2000-talet fortfarande finns kvar, men numera frekventerar internet istället.

Löjligt. Kvalificerat bullshit. Anledningen till att det uppmärksammas nu är givetvis för att det sker i en mycket större utsträckning än vad det tidigare har gjort, eller du kanske kan länka till en "rättvis statistisk undersökning" som styrker det du säger? Nej, jag trodde inte det heller.
Citera
2016-03-12, 02:32
Medlem
Jag tror att simhallarna är rätt hårt pressade, de har inte råd att vara politiskt korrekta för konsekvenserna är för brutala. Antingen ser de mellan fingrarna på sextrakasserierna och förlorar en stor del av sina kunder eller så gör det någonting åt sextrakasserierna varav åtgärder som att porta nyanlända när det är för uppenbart att det kommer bli problem blir möjligt fungerande lösningar.

Det behöver iförsig inte handla om sextrakasserier utan kan vara allmänt stök och gap också som stör de vanliga gästerna.

Men poängen är att simhallarna är helt enkelt illa ute. De förlorar nog väldigt mycket på det här problemet med att badgästerna, unga tjejer och kvinnor, inte får bada i lugn och ro.

Liknande åtgärder kommer vi få se från pubar, restauranger, dansklubbar, färjor och så vidare. Alla som har många kunder som kan välja andra aktiviteter / platser i stället om problemen blir för stora.
Senast redigerad av endumbonde 2016-03-12 kl. 02:35.
Citera
2016-03-12, 03:24
Medlem
Citat:

Läste du artiklarna jag länka? ...20 fall under 2015 och samtliga gjorda av "nysvenskar" svårt att blunda för att våra svenska söner INTE tafsar på badhus.

Fanns en artikel där 5 personer berättade om sin upplevelse också, också skriven av dalarnas tidning (dt) ...sitter illa till nu på mobilen och kan inte länka. men lättgooglat.
Senast redigerad av beron 2016-03-12 kl. 03:29.
Citera
2016-03-12, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Jag tror att simhallarna är rätt hårt pressade, de har inte råd att vara politiskt korrekta för konsekvenserna är för brutala. Antingen ser de mellan fingrarna på sextrakasserierna och förlorar en stor del av sina kunder eller så gör det någonting åt sextrakasserierna varav åtgärder som att porta nyanlända när det är för uppenbart att det kommer bli problem blir möjligt fungerande lösningar.

Det behöver iförsig inte handla om sextrakasserier utan kan vara allmänt stök och gap också som stör de vanliga gästerna.

Men poängen är att simhallarna är helt enkelt illa ute. De förlorar nog väldigt mycket på det här problemet med att badgästerna, unga tjejer och kvinnor, inte får bada i lugn och ro.

Liknande åtgärder kommer vi få se från pubar, restauranger, dansklubbar, färjor och så vidare. Alla som har många kunder som kan välja andra aktiviteter / platser i stället om problemen blir för stora.

Mycket riktigt...detta är nåt som stör svensson nåt fruktansvärt...Vi svenskar har i ryggmärgen att vi inte ska sticka ut eller härja.
Citera
2016-03-12, 03:40
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Läste du artiklarna jag länka?

Nej, det enda jag bryr mig om i diskussionsforum är användarnas egna slutsatser från saker och ting.

Citat:
...20 fall under 2015 och samtliga gjorda av "nysvenskar" svårt att blunda för att våra svenska söner INTE tafsar på badhus.

Nysvenskproblemet är markant, men inte oövervinnerligt.
En god badvaktsnärvaro samt en god tillgång på normala medborgargardister (dvs jag, och min "bråkar du här så Dör du"-blick) eliminerar dessa problem rakt av i samtliga badhus jag frekventerar.

Citera
2016-03-12, 07:55
Medlem
johanness avatar
vänligen notera att den här tråden inte ligger i medier och journalistik, och att diskussioner om medier och journalistik är off topic.
/mod
Citera
2016-03-12, 10:31
Medlem
Bra att badhus/Äventyrs anläggningar agerar. De vet själva att om de inte portar nyanlända eller drar en gräns så blir deras enda kunder kvar på badhusen nyanlända och invandrare.

De tappar ju och förlorar alla sina tidigare kunder på grund utav Löfvens flyktingpolitik.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in