2016-03-11, 19:16
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Ja riktkursen satt till 850 kr säger det mesta. Har dock svårt att förstå Zorb när han hoppar in och ut ur aktien på detta sättet då han knappt kan tjäna några riktiga pengar.
Har för mig att han skrev nära 40% i hans senaste swing-trade. Jäkligt skickligt fångat på 350:- nivån som var kortvarig. Vi får hoppas det blir en fin uppgång efter denna beräkning också.

Många fina %%% mot börsens trista utveckling i år. Jag ser hans intåg som en rekyl uppåt nästa vecka hellre än neråt.
2016-03-11, 19:18
Medlem
Citat:
Swedishbulls.com rekommenderar Stay in Cash. Betyder det att ligga lågt och stanna i aktien eller att inte lägga några pengar på aktien i fråga och stanna likvid?

Stay in cash är som det låter...var likvid...och köp inte aktien..
2016-03-11, 19:19
Medlem
Citat:
Ja riktkursen satt till 850 kr säger det mesta. Har dock svårt att förstå Zorb när han hoppar in och ut ur aktien på detta sättet då han knappt kan tjäna några riktiga pengar.
Varför skulle han inte kunna tjäna pengar? Det är ju, som så ofta när det kommer till aktier, en fråga om hur mycket du går in med. Förra swingen lyckades han (vi, om jag som följare får räknas in) rätt bra med. Jag litar på hans omdöme den här gången också, även om jag personligen inte har gått in och ur lika mycket som honom den här gången.
Citat:
Swedishbulls.com rekommenderar Stay in Cash. Betyder det att ligga lågt och stanna i aktien eller att inte lägga några pengar på aktien i fråga och stanna likvid?
Likvid.
2016-03-11, 19:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoeL431
Har för mig att han skrev nära 40% i hans senaste swing-trade. Jäkligt skickligt fångat på 350:- nivån som var kortvarig. Vi får hoppas det blir en fin uppgång efter denna beräkning också.

Många fina %%% mot börsens trista utveckling i år. Jag ser hans intåg som en rekyl uppåt nästa vecka hellre än neråt.

Zorb är en riktigt börsfegis. Han säljer av så fort det börjar rista lite, räcker med att en bris drar över.

Kan inte förstå hur han kan gå med vinst när han drar sig in i sitt skal så fort det minsta lilla orosmoln drar över. Mitt råd till Zorb är att stay long!
2016-03-11, 19:26
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Tja, hur tänkte du nu? Om du säljer högt förlorar du inte på nedgången och har då mer cash att köpa fler aktier för som sen ger högre värde vid stigning. Make no sense.

PS:
RiktkursEN är ej 850kr, riktkursERNA är 200kr, 350kr(DFC), 450kr, 600kr och 850kr. Att då påstå att riktkursen är 850kr är väldigt naivt och oförståeligt, rimligare blir väl då:
200+350+450+600+850 = 2450kr
2450/5 = 490kr vilket blir snittet som marknaden får gå efter.
2016-03-11, 19:45
Medlem
Köp under 400 sälj 450. Funkat ett tag nu
2016-03-11, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egon123

Ja..funkar kortsiktigt men rätt vad det är så sitter du på aktier som inte går att sälja för ditt GAV är för högt.

Finns säkert många som köpte in sig runt eller strax över 600 kr när kursen skenade runt dec 2016 och var uppe runt 660 och då trodde de gjort ett kap när kursen sviktade nedåt.

Nu sitter de på dyra aktier och vill inte sälja av utan väntar på kursuppgången som inte tycks komma inom närtid,

Tålamod är guldregeln i aktiehandel...gäller Fing B också!!
2016-03-11, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egon123

Om man använder den här triggers mall, och föra in info under ett par veckor, kan man bilda egen uppfattning och stå emot den stor blankning attack som har pågått ett par månader. Det kommer att sluta under den närmaste tiden tror jag. Skulle inte överaska mig om vi träffar 1000 under året, ( med 5:1 split = 200)

Positive and Negative Triggers

http://goo.gl/fVFSHU

Positiva Triggers: ÖVERSIKT
1.) Smartphone Lanseringer med fingerprint sensor

2.) Smartcards with FPC sensors under 2016

3.) MÅNGA MÖJLIGA OMRÅDEN EFTER SMARTA KORT för FPC sensors

4.) Gapet mellan marknadsledaren FPC och konkurrenterna kommer utökas

5.) JL/ presentations/Interviews- positive och självsäker

6.) Köp Rek

7.) Otippade positiva PM om smartphone lansering med FPC sensor- Händer ganska ofta nuförtiden

8.) Index fonder börjar köper FPC-

9.) Positive TA/Market analysis Market indicators from other companies FPC works with (Crucial Tec, SMIC etc.

10.) Blankare kan varit tvungit att köpa tillbaka FPC aktier snart- driva upp kursen

11.) Insiders Köper

12.) Det går väldigt bra för FPC Smartphones- ökar Försäljning

13.) FPC kan komma i Samsung !

14.) Delårsrapport januari-mars 2016 -28 april 2016

15.) Aktierköp +5:1 split 2016

16.) Utdelning 2017

17.) PE tal- positivt om den blir accepterad

18.) Positivt/objektivt Media

Negative Triggers - Översikt
1. Blankning Attacker-

2. Negativa artiklar i Press-

3. World Markets orolig

4. Otippade- konkurrentar ta stor order

5. Otippade Sälj av stora aktieägare-

6. Sälj/ Avvakta Rek:

7. Negative TA /Market analysis

8. Att Timing är perfekta till att orsaka en stor dipp- att alla eller de flesta ovannämnda faktorer inträffa samtidigt- av en slump (LOL)
2016-03-11, 22:31
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VeriteHeaton
Om man använder den här triggers mall, och föra in info under ett par veckor, kan man bilda egen uppfattning och stå emot den stor blankning attack som har pågått ett par månader. Det kommer att sluta under den närmaste tiden tror jag.
Tycker detta har sagts sen december. Så blir det lugnt nån vecka och så tror man blankarna är borta för att sedan veckan efter attackera med full kraft.
2016-03-11, 22:35
Medlem
Enok1Halvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Tja, hur tänkte du nu? Om du säljer högt förlorar du inte på nedgången och har då mer cash att köpa fler aktier för som sen ger högre värde vid stigning. Make no sense.

PS:
RiktkursEN är ej 850kr, riktkursERNA är 200kr, 350kr(DFC), 450kr, 600kr och 850kr. Att då påstå att riktkursen är 850kr är väldigt naivt och oförståeligt, rimligare blir väl då:
200+350+450+600+850 = 2450kr
2450/5 = 490kr vilket blir snittet som marknaden får gå efter.

Zorb skulle bli mer trovärdigt NÄR du säger när du går ur,, den har sällan hörts från dig eller så kommer den i efterhand
Kan du köra den nästa gång innan du skriver att du går in igen,,,OK?
2016-03-11, 23:02
Medlem
Kirk.Douglass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enok1Halvar
Zorb skulle bli mer trovärdigt NÄR du säger när du går ur,, den har sällan hörts från dig eller så kommer den i efterhand
Kan du köra den nästa gång innan du skriver att du går in igen,,,OK?
Zorb skrev faktiskt när han gick in senast, så mörkläggning kan man inte anklaga hon för.
2016-03-11, 23:02
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Tycker detta har sagts sen december. Så blir det lugnt nån vecka och så tror man blankarna är borta för att sedan veckan efter attackera med full kraft.

Sedan skyller alla varenda nedgång på blankare. Själv skyller jag på judar. Min judiska vän skyller på antisemiter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in