Citat:
Ursprungligen postat av
Babianen
Men om du vet att kvinnor inte känner något + att det är äckligt att ha en man ovanpå sig hur kan det vara "gött"?
Då var det här med det stora världsomspännande kvinnliga konspirationen som alla kvinnor i världen är med på? Eller ja, dom flesta i alla fall. Något som jag verkligen tycker verkar rimligt
Den får handla om vad den vill, jag har inte överanalyserat serien utan tagit den att face value, underhållning, fiktion - på låtsas. Tv-serien är säkerligen skriven av bögar för bögar men Kim Cattrall har alltid gjorde mig lite konstig i byxorna, ända sen Big Trouble in Little China. Ha också i åtanke att det här var innan man kunde dra upp telefonen och få tillgång till all porr i världen. Tonårspojkar världen över har tittat på betydligt knepigare saker i hopp om att få se tuttar än SATC.
Citat:
2) Det är inga kvinnor som sitter och pratar om sex på ett postivt sätt. Det händer bara inte om man är vuxen.
Något som du vet eftersom du givetvis känner alla kvinnor i hela världen eftersom du vet hur dom fungerar.
Citat:
3) Det är ingen kvinna som är som i Sex And The City. Bögar är så.
Dramartized for TV. Om nu bögar är såna så är det säkert så. Jag tittade som sagt inte direkt på serien för ett få en verklighetstrogen skildring av kvinnor. Vill jag ha det så tittar jag inte på TV utan skaffar mig praktisk erfarenhet.
Citat:
Kvinnor är väldigt Svensson och väldigt tråkiga de är tvärtom mot det som du ser i serien.
Jag förväntar mig inte att svenska kvinnor ska vara som dramatiserade kvinnor i en tv-serie som utspelar sig i New York. Ja, svenska kvinnor är inte helt sällan aningens mer reserverade än sina utländska motsvarigheter. I alla fall enligt min ytterst ringa erfarenhet av utrikiska godsaker.
Citat:
Um, om man har ett normalt sex-liv då är det ungefär som porr minus kamera vinklarna och fejk-stönen?
Vem är du att säga vad ett "normalt" sexliv är?
Citat:
För mig låter det som att du har någon sorts självförtroende problem med att kvinnor inte vill ha sex med dig. Du kan trösta dig med att kvinnor inte vill ha sex med män överhuvudtaget.
Jag har inget problem med att några kvinnor inte vill ha sex med mig eftersom jag vet att det finns andra som både vill göra det och gör det. Varför skulle jag hänga upp mig på dom som inte vill när det är mer värt att ägna sig åt dom som faktiskt vill?
Citat:
1) Det är att köpa grisen i säcken som är upphetsande om man gillar sex. Tänk på bögar som cruisar.
Mmm, det är verkligen upphetsande att tänka på att den här tjejen kanske ligger som en död jävla fisk eller att hon bara iskallt förväntar sig att jag ska veta vad exakt hon gillar för att sedan bli sur eller förvånad när jag till slut helt enkelt gör det jag känner för att göra. Visserligen finns det ju alltid en chans att det är just det som hon råkar gilla men sånt hade ju varit kul att veta i förväg. Jorrå, jag tycker det är ett fantastiskt koncept.
Citat:
2) Vad skulle en vanlig kvinna få ut av att spontanknulla en man?
Jag vet inte, jag är inte en vanlig kvinna. Inte en ovanlig heller för den delen. Till skillnad från dig så uttalar jag mig inte gärna i så svepande termer som du gör.
Citat:
Men om du får en avsugning av en annan man och kommer är det inte äckligt ändå?
Jag skulle inte komma. Jag blir liksom inte ens det minsta upphetsad av tanken på en avsugning från en man.
Citat:
OK.
1) Håller du med om att bögar gillar att ha sex med män?
2) Du kan gå på Internet och få sex med 1 eller flera bögar samma dag. Men du kan sitta på Internet i flera år och aldrig få sex med en kvinna.
3) Om kvinnor uppfattade män som sexuellt attraktiva (på samma sätt som bögar gör) då skulle kvinnor bete sig som bögar.
4) Att kvinnor inte gör det bevisar att kvinnor inte uppfattar män som sexuellt attraktiva.
5) Om vi antar att det finns 2 perspektiv på män a) bög-perspektivet b) hetero-man perspektivet då kan vi genom att utesluta bög-perspektivet dra slutsatsen att kvinnor ser män på samma sätt som hetero-män ser män.
6) Vi kan titta på kuk sugning specifikt. Bögar älskar att suga kuk det finns gloryholes, du kan få avsugningar av män i parker och i bilar redan ikväll. Kan du få det av kvinnor? Nej. Så om kvinnor gillade att suga kuk då skulle de bete sig som bögar. Att kvinnor inte gör det (många kvinnor vägrar att suga kuk) visar att kvinnor uppfattar kuk sugning på samma sätt som hetero män uppfattar kuk sugning.
Och vart kan du gå för att få en avsugning av en kvinna redan ikväll? Hur snabbt kan du få sex med en okänd kvinna på Internet? Om det finns en massa kvinnor som älskar sex då är det bara att välja och vraka right?
Här visar du bara att du inte riktigt förstår hur osäkert det är för framför allt yngre tjejer att råka illa ut när dom följer med en okänd man hem. Jag är inte jätterädd för tjejer i den storleken jag brukar vilja ha att göra med, dom måste liksom i stort sett droga mig för att få övertaget. Medans för en tjej, vi kan säga att hon är i den storleken som jag brukar vilja ha att göra med, är det en risk att följa med en snubbe i min storlek hem. Jag är en rätt hygglig typ men både du och jag vet att så är inte riktigt fallet. Nu är ju dom flesta snubbar trots allt rätt hyggliga typer med tillräckligt många är inte det för att det ska vara en jävla risk.
Citat:
Jag tror att det är något som du hittar på.
Trevligt, jag lägger mig inte i andras tro - det är deras privatsak. Själv vet jag hur det ligger till.