Citat:
Ursprungligen postat av
A1HORNYLAD
Det du missar helt, är att det borde funnits tecken tidigare i hans liv som kunde tyda på att NB är sexualsadist. Att en sån sjuk läggning helt oförblommerat plötsligt skulle uppstå vid 35 års ålder är fullständigt osannolikt.
VAD vet du om hans tidigare liv? VAD vet du om vad han döljer?
Tror du att du vet något ingående om hans personlighet för att du hört Irina och godsägaren prata om honom?
DET är ungefär det enda vi vet och det betyder INGENTING alls.
Vi vet i princip inget mer om honom än vad den undermåliga personutredningen visar.
En fråga: Om du fick veta att det här mordet precis skett och detaljerna kring det med hängning, tejpning och naket kön och bröst och experter som uttalar det sig om det som ett mord med sexualsadistiskt motiv - utan att du visste något om vem som gjort det, inga detaljer om Nerijus eller annan, hur skulle du tänka då? Skulle du tänka att det måste vara nån jävla galen sexsadist som gjort nåt sånt vidrigt? Eller, skulle du börja tänka att det nog är nåt annat, nån konspiration eller nåt liknande? Jag vet vad jag skulle tänka i alla fall.
Det är också helt fel att säga "att det borde funnits tecken i hans tidigare liv", dels för att vi inte vet ett skit om hans tidigare liv men framförallt också för att det vanligaste i såna här fall det är att anhöriga och omgivningen inte vet ett SKIT om gärningsmannens sexsadist-läggning för att de blir experter på att dölja det skamliga. Det finns sexsadist-mördare som är seriemördare som mördat under många år utan att nån anhörig, vän eller arbetskamrat haft den blekaste. Så sjukt är det och verkar vara just sexsadister som är såna dubbelnaturer. Bra på att spela "vanlig", men till slut gör drifterna att bomben briserar.
Det kan också vara nåt som upplevs som väldigt stressande som kan utlösa det första mordet, den första iscensättningen av den brutala fantasin. Vem vet vad som Nerijus upplevde som mest stressande? Kanske ett kärlekslöst äktenskap där han kände sig fångad, där han inte ens tände på frun? Kanske att modern snart skulle komma på besök? Jag anar en dysfunktionell familj där. Kanske han oroade sig för att brodern snart skulle åka hem till Litauen? Brodern var ju bra att ha där, han var proffsig i sitt jobb, gjorde t.o.m bra saker som Nerijus sen fick beröm för.