Rätt nöjd att pricka in rörelsen idag som nybörjare
+13% so far idag. Tror det kommer att falla mer men ska försöka att sälja OMX Bear x15 innan stängning.
Håller du i en stoploss på max 1% kapitalet så har du tjänat in 13 förlust trades. Om det är vad du menar med 13% annars kommer börsen ta allt du tjänat av dig. There are old traders. And there are bold traders. But there are no old bold traders. Håll i stoplossen.
Håller du i en stoploss på max 1% kapitalet så har du tjänat in 13 förlust trades. Om det är vad du menar med 13% annars kommer börsen ta allt du tjänat av dig. There are old traders. And there are bold traders. But there are no old bold traders. Håll i stoplossen.
Tack för tipset. Det är ju lätt att bli överambitiös om det går bra (har märkt det redan )
Tradear med småpengar på IG, men från att ha legat 4000+ efter enkla trades i DAX:en till att ligga back 4000 efter dess störtdyk från 10000 nivån känns ju sådär Ingen bra tradingdag helt enkelt med en extremt volatil marknad.
Lite trist egentligen men sålde av en del av mina korta OMX nu vid 1395. Måste vara korrekt att säkra hem en riktigt bra dagsvinst, även om jag egentligen tror vi skall ner 10% kommande veckorna.
Sitter ändå kvar med en liten dos kort olja och korta OMX över natten.
F-n vad sjuk man är egentligen.. sitter och retar mig på att jag inte tajmade bättre. Men gjorde ju för f-n massor av bra trades. Ändå är man inte nöjd för att man inte köpte billigare och sålde dyrare än man gjorde. Kanske är en bra egenskap att aldrig vara nöjd i och för sig..
t ex: Köpte bear omx x15 ava för 0,86 och sålde på 0,96. Köpte för 0,93 och sålde på 0,98. Köpte på 1,06 och sålde på 1,20. "Tänk om" man sålt allt på 1.30 istället.. men det är ju feltänk, såklart.
Senast redigerad av Burkgurka 2016-03-10 kl. 17:17.
Trada dax som en Gud fram till 1650. Då la internet av. Körde utan SL. In på mobil. Tog typ nån minut. Ner typ från 15 till 50 tkr. Fick för mig att hålla. Slutade som alltid i komplett katastrof. Var upp 175 tkr i dax fram tills dess. Minus 75 pga datastruler o sen tilta jag bort allt utom typ 35 tkr av vinsten. Fy fan!
Gjorde 650 avslut på 5 timmar varav 590 i dax, och detta trots datastrulet. Fan! Om jag minns rätt hamnade jag fel sida pga felklick, det stack 15 punkter fel håll, sen trada jag olja parallellt o hamna fel i fokus. Sen kom jag åt strömkabeln på datorn så koppla in auto på reservnätet som inte va igång. O så blev det tilt. Fan. Borde tjänat 500 tkr. Det var sjukt lätt tradat med grym rörelse.
Senast redigerad av VLCD 2016-03-10 kl. 17:57.