2016-03-10, 03:32
Bannlyst
Hände en sak som jag var tvungen ringa 112 för, utan att gå in på för många detaljer kan jag kortfattat säga att ja det är något dem bör skicka direkt ambulans och polis till. De sa det är tyvärr inga lediga bilar i tjänst och att man får tyvärr vänta, och att bilen/bilarna är på beställning, att det kan alltså dröja 1-2 timmar sa hon i telefonen.

Min fråga då, hur kommer det sig att det kan vara så "obemannat" ? Borde det inte finnas tillräckligt med bilar att köra ut till alla som behöver denna akuta hjälp? När liv / något viktigt står på spel hinner man ju alltså inte vänta 1-2 timmar. Men kanske finns nån förklaring,

vad tycker ni?
Citera
2016-03-10, 03:34
Bannlyst
Det är viktigare att lägga resurser på de nya lyx svenskarna.
Citera
2016-03-10, 03:50
Medlem
Om du har lite koll på nyheterna så borde du veta att ambulansen lider av nedskärningar, dåligt betalt, kassa arbetsförhållanden osv. Polisen är upptagen med invandrarbrott.

För övrigt så tror (och hoppas jag) att vad DU anser som livsviktigt kanske någon på 112 ansåg som mindre viktigt?
Citera
2016-03-10, 03:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bootypleaser
Det är viktigare att lägga resurser på de nya lyx svenskarna.

Det kan man tro
onT: Ett liv borta pågrund av obemannad ambulans/polis är ett för mycket, och detta är viktigt ändå, förstår inte, men kanske det är svårt trots allt.
Citera
2016-03-10, 03:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av E1
Om du har lite koll på nyheterna så borde du veta att ambulansen lider av nedskärningar, dåligt betalt, kassa arbetsförhållanden osv. Polisen är upptagen med invandrarbrott.

För övrigt så tror (och hoppas jag) att vad DU anser som livsviktigt kanske någon på 112 ansåg som mindre viktigt?

Spelade ingen roll hur viktigt det visade sig vara, de sa tydligt "inga bilar ute i tjänst"
Citera
2016-03-10, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fundersamgrabb
Spelade ingen roll hur viktigt det visade sig vara, de sa tydligt "inga bilar ute i tjänst"

Tror (och hoppas) fortfarande att de gjort en annan bedömning än vad du gjort.
Om någon var döende så skulle du inte få svaret att det inte finns några resurser som kan dyka upp förrän om två timmar? Vad ringde du in om? Du har fått en käftsmäll och blivit bestulen?
Citera
2016-03-10, 04:14
Medlem
Citat:
... tyvärr inga lediga bilar i tjänst och att man får tyvärr vänta, och att bilen/bilarna är på beställning, att det kan alltså dröja 1-2 timmar sa hon i telefonen.

Min fråga då, hur kommer det sig att det kan vara så "obemannat" ? Borde det inte finnas tillräckligt med bilar att köra ut till alla som behöver denna akuta hjälp? När liv / något viktigt står på spel hinner man ju alltså inte vänta 1-2 timmar. Men kanske finns nån förklaring,

Förut vet jag att det fanns krav på inställelsetid. Om inte den uppfylldes var det allvarligt och det skulle granskas och åtgärdas. Detta var många år sedan och med alla nedskärningar så har de säkerligen skurit ner på kraven.

Kanske att någon lokal tidning är intresserad av att göra en nyhet kring detta? Men då måste du nog ta på dig en offerkofta och se sårad ut på bild.

Kombinerar man ovanstående ambulansbrist med artikeln i AB, om hur ensamkommande varje månad skall få en "halv årslön" att skicka till sin familj, så verkar det som regeringen valt att skicka dessa pengar med ambulans?

http://unvis.it/www.aftonbladet.se/senastenytt/ttnyheter/inrikes/article22393707.ab
Citera
2016-03-10, 04:16
Avstängd
Citat:
Hände en sak som jag var tvungen ringa 112 för, utan att gå in på för många detaljer kan jag kortfattat säga att ja det är något dem bör skicka direkt ambulans och polis till. De sa det är tyvärr inga lediga bilar i tjänst och att man får tyvärr vänta, och att bilen/bilarna är på beställning, att det kan alltså dröja 1-2 timmar sa hon i telefonen.

vad tycker ni?

Ät det här något du behöver ambulans och polis till?

Dina inlägg:

"la ner och fick ett temporärt hugg i bröstet o tryck, är 18
tog ekg och blodprov 1 dag sen allt visade sig vara bra..har även brännande känsla
är så rädd att de hjärtattack på g.."

"utan att ha sura uppstötningar?

och så har jag lite hjärtklappning

Novaluzid något att ta?"

Tro tusan att dom inte skickar någon bil. Du har haft samma typ av inlägg i flera dagar, varför söker du inte till VC eller akutmottagningen?

Sen bör du se över dina sömnvanor.....
Citera
2016-03-10, 04:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Ät det här något du behöver ambulans och polis till?

Dina inlägg:

"la ner och fick ett temporärt hugg i bröstet o tryck, är 18
tog ekg och blodprov 1 dag sen allt visade sig vara bra..har även brännande känsla
är så rädd att de hjärtattack på g.."

"utan att ha sura uppstötningar?

och så har jag lite hjärtklappning

Novaluzid något att ta?"

Tro tusan att dom inte skickar någon bil. Du har haft samma typ av inlägg i flera dagar, varför söker du inte till VC eller akutmottagningen?

Nej, handlar inte om det.
Dessutom har jag redan besökt akuten.
Citera
2016-03-10, 08:59
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:

vad tycker ni?
Självklart borde det finnas polis, ambulans och brandkår så att de alltid räcker. Tyvärr finns inte det och då måste larmen prioriteras.

Ta gärna en titt på den här bilden som cirkulerade ett tag.
Citera
2016-03-10, 09:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pappersvargen
Självklart borde det finnas polis, ambulans och brandkår så att de alltid räcker. Tyvärr finns inte det och då måste larmen prioriteras.

Ta gärna en titt på den här bilden som cirkulerade ett tag.

Sjukt att sånt inte ska finnas tillgänligt.
Citera
2016-03-10, 09:09
Medlem
Så här var det ju för några år sedan också. En kompis blev alkoholförgiftad. Han låg och skakade, var okontaktbar och kall som fan och tung andning. Tog säkert 1,5 h för ambulansen att komma och då hade han precis vaknat till.

Om en 16-17 åring ringer in och uppger dett då ska dom fan vara snabba att komma dit. Men som någon tidigare skrev dom kanske gjorde en annan bedömning.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in