Citat:
Ursprungligen postat av
Hogdal
Jag har inte bara rätt om dem, utan om de flesta swing states då latinogruppen är så pass stor i USA. Tom i en stat som NC skulle de kunna fälla avgörande, då gapet DEM/GOP senast var en handfull procentenheter och latinogruppen är 10%.
Nej, den är inte det. Den är liten. Inte bara är den liten - den röstar i mycket låg utsträckning. När du säger "stor" så syftar du på fyra delstater. Texas, New Mexico, Arizona och Kalifornien.
Alla dessa är säkra för respektive parti vilket gör hela den "stora" gruppen totalt irrelevant.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hogdal
Ingenstans har jag sagt att latinos är den enda gruppen, men Trump har säkrat ryggen högerut och måste in och hacka i andra segment, och då är latinogruppen viktig, i synnerhet i swing states som Florida och Colorado.
Det finns betydligt fler vita väljare på bordet där. Det finns betyldigt fler swing-states än så...
Citat:
Ursprungligen postat av
Hogdal
Vad jag syftar på när jag skriver latinos förbehåller jag mig rätten att själv avgöra, och självklart är det inte gruppen mexikaner som kommer avgöra valet i Florida.
Då kan du inte gärna ta upp Florida heller.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hogdal
Som upprepats nu tre gånger är andelen latinos i USA dels den snabbast växande minoriteten och dels är en etnisk grupps benägenhet att rösta inte statisk utan av allt att döma (Lex Obama 2008-2012) beroende av om en kandidat kommer från samma etniska grupp.
Snabbast växande på grund av medveten politik med det målet från båda partier. Det upphör.
Erfarenheten från 2012 gäller för latinos också. Lektionen var att de kom ut och röstade massivt mot Romneys "hårda" invandringspolitik. Trots att deras valdeltagande gick ner. Gick ner. Jag upprepar det. Så visst, det är inte statistiskt. Det kommer att gå när ytterligare i detta val.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hogdal
En väljargrupp på 8% (som förmodligen dessutom är och kan bli ännu större) är ju en enormt viktig grupp som skulle kunna avgöra ett flertal stater. Det är inte alls ovanligt att presidentval avgörs på marginalen, och att kunna lägga ett antal procentenheter i sin vågskål är en möjlighet ingen har råd att avstå ifrån.
Ah.. lugn nu. 8% är sett över hela landet. Och de fyra delstater jag räknade upp ovan är inte swing-states. "The gigantic hispanic vote in Maine" är fortfarande ett skämt det behöver du acceptera.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hogdal
Har jag läst Trumps stab rätt har de en plan för att spela ut gruppen svarta mot latinos vad det lider, då gruppen svarta redan kan anses förlorad och det finns en bra grogrund för att slå mynt av motsättningen mellan dem.
Vi får se. Jag tror som sagt att han kommer att få betydligt fler svarta väljare än Romney. Och betydelsen av det och enbart det nullifierar allt ditt prat om "hispanics".