2016-03-08, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lille.Stockholm
1. Lögn
2. Lögn

Likely Democratic Voters 262. Margin of error 6.1%
The survey, in the field from Jan. 25 to March 3.

northpolesanta har dålig läsförståelse.
"The cell phone and landline telephone survey interviewed 838 Michigan adults." vilket vad som först refererades till i wikipedia-artikeln jag läste, och den publicerades den 7 Mars vilket var datumet de först angav. Nu har wikipediaförfattaren som gjorde misstaget blivit rättad och de har flyttat på dess datum och ändrat dess samplesize, så läsförståelsen är det inget fel på och misstaget var inte mitt utan den person som sammanfattade pollen och först publicerade den på Wikipedia är den som begick misstaget. Så ingen lögn här och ditt hånfulla sätt hade du nog inte haft i verkligheten, utan det är sannolikt någonting som ger ditt obefintliga ego och din obefintliga självkänsla en boost mitt i ditt i övrigt miserabla liv, som den omogna keyboardwarrior du är så antar jag att du behöver det i och för sig.
Senast redigerad av northpolesanta 2016-03-08 kl. 18:11.
Citera
2016-03-08, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Hillary Clinton föreslår att små gun shop owners ska stämmas om de säljer vapen till en person som sedan utför en massaker, ÄVEN om vapnet säljs legalt dvs personen klarar alla background checks och gun controls.

Detta är totalt orealistiskt och förmodligen också okonstitutionellt. Det vore som att stämma Volvo ifall en person är med i en bilolycka med sin Volvo och där utredningen visar på att det är personens egna fel som ledde till bilolyckan, inte något fel med bilen så att säga.

Säga vad man vill om vapen men amerikaner (både Demokrater och Republikaner) gillar dem. En extrem minoritet hos Demokraterna anser att man ska göra just det Hillary Clinton föreslår eller t.om förbjuda alla vapen. Majoriteten av befolkningen i USA vill ha hårdare bakgrundskontroller något som också Sanders föreslår men inget allmänt förbud av vapen alltså.

Problemet som USA har är att deras psykvård är urusel. Den är dyr, ineffektiv och skiter fullständigt i människors välbefinnande. I USA är det vinster som är viktigast och inte människor.
Jag tycker också att det är en konstig linje att vilja hålla försäljare ansvariga för vad konsumenten gör med produkten även om de följt alla lagar och regler vid försäljningen, och då ska det sägas att jag inte är någon förespråkare av vapen bland civilbefolkningen, annat än jaktvapen förstås.
Citera
2016-03-08, 21:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av northpolesanta
Men det var inte pajkastning, han ville bara inte bli avbruten.
Jag är av en annan uppfattning. Här är ett klipp där bara den sekvensen, "excuse me, I´m talking," är med. https://www.youtube.com/watch?v=hs4JbkWOMB8 Just nu har klippet setts av 250,000 människor. Folk har skrivit en massa kommentarer om det också.
Citera
2016-03-08, 21:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ivanthehoe
Jag är av en annan uppfattning. Här är ett klipp där bara den sekvensen, "excuse me, I´m talking," är med. https://www.youtube.com/watch?v=hs4JbkWOMB8 Just nu har klippet setts av 250,000 människor. Folk har skrivit en massa kommentarer om det också.
Ehm, vad var det för fel?
Hillary pratade klart. Sanders började svara och avbröt honom direkt?
Tycker att han var för artig.
Trump skulle inte tolerera sådant

Och varför åberopar du antalet som tittat/kommenterat?
De flesta kommentarerna riktar sig mot Hillary.
Senast redigerad av Lille.Stockholm 2016-03-08 kl. 21:28.
Citera
2016-03-08, 21:41
Bannlyst
Citat:

Jag skrev att jag tyckte det var lite pajkastning i det klippet. Sen var det en som inte tyckte det. Jag hade med antalet tittare för det visar att klippet har dragit till sig åskådare, och sålunda tyder det på att folk har intresserat sig för det.
Senast redigerad av Ivanthehoe 2016-03-08 kl. 21:47.
Citera
2016-03-09, 06:15
Bannlyst
Bernie Sanders vann Michigan medan Hillary Clinton vann Mississippi. http://www.usatoday.com/story/news/politics/elections/2016/03/08/michigan-primary-clinton-sanders-democrats/81489774/
Citera
2016-03-09, 08:24
Medlem
Citat:

Jag håller med om att han var för artig, men han är ju ofta det tyvärr. Han borde varit lite mer tydlig mot Hillary Clinton.
Citera
2016-03-09, 09:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ivanthehoe
Agree to disagree, han sa helt enkelt att han inte ville bli avbruten, det är hon som var oförskämd, han var artig, han sa till och med "excuse me".
Citera
2016-03-09, 11:28
Bannlyst
Citat:
Jag håller med om att han var för artig, men han är ju ofta det tyvärr. Han borde varit lite mer tydlig mot Hillary Clinton.
Sanders gjorde hans bästa bland svarta inatt. Han fick nämligen 30%, men han brukade få 10-15%.
Om det förblir så, får han en chans. Men han måste bli "elak". Han kritiserar korrupta politiker, PACs, banker, vilket är exakt vad Hillary en viktig del av
Citera
2016-03-09, 11:40
Medlem
Citat:
Sanders gjorde hans bästa bland svarta inatt. Han fick nämligen 30%, men han brukade få 10-15%.
Om det förblir så, får han en chans. Men han måste bli "elak". Han kritiserar korrupta politiker, PACs, banker, vilket är exakt vad Hillary en viktig del av
Ja 31% bland svarta i Michigan, och 11% bland svarta i Mississippi.
Citera
2016-03-09, 12:04
Bannlyst
Citat:
Ja 31% bland svarta i Michigan, och 11% bland svarta i Mississippi.
Oj, missade detta. Då är det nog kört för Sanders.
Citera
2016-03-09, 14:01
Medlem
Citat:
Oj, missade detta. Då är det nog kört för Sanders.
Hans svaga punkter är ju främst de odemokratiska superdelegaterna, och de äldre, de svarta och kvinnorna. Bland yngre fullständigt krossar han ju henne, ju yngre ju större kross är det. Bland vita män är han också väldigt populär. Det är ju bland de som får all sin information från CNN, Fox News, MSNBC och övrig Corporative Media som Clinton har sitt starka stöd. Bland de som är mer aktiva informationsinhämtare och har ett mer diversifierat informationsflöde(de yngre) så krossar han henne. Men framförallt är det som sagt på grund av superdelegaterna som han ligger långt efter, utan dem vore det mycket jämnare.
Senast redigerad av northpolesanta 2016-03-09 kl. 14:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in