Citat:
Ursprungligen postat av
Prodelin
Varför ljuger du? Du kan ju kolla på denna intervju för 28 år sen, han har exakt samma uppfattning som nu.
https://www.youtube.com/watch?v=SEPs17_AkTI
Jag delar hans åsikter i det klippet, i synnerhet skulle EU behöva tänka mer i dessa banor.
Och likväl har han ändrat sig i den viktigaste frågan i modern tid inom amerikansk utrikespolitik, nämligen Irak-kriget. Han har dessutom försökt släta över att han var positiv till det i början.
Obama har inte ändrat sig i den frågan.
Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
Det är just det, med Kasich. Han har galnare idéer än de idéer som planterats i Rubio vad gäller utrikespolitiken.
Kasich påminner en hel del om George W. Bush 2004.
Vad är lockelsen där? Vad tilltalar med det? Någon utöver Savoy som har några tankar?
Nej, Rubio/Cruz är ett snäpp galnare än Kasich när det väl gäller, som jag skrev ovan angående Iran-avtalet. Trump/Kasich vill förhandla om, Rubio/Cruz vill riva upp utan något nytt avtal. Alla fyra dumma i huvudet men Trump/Kasich mindre så i denna fråga.
Sedan verkar Trump avsevärt mer konstruktiv än de andra när det gäller relationen med Ryssland, och det välkomnar jag. OM jag kan lita på vad han säger, vilket jag inte vet förrän han blir president.
Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
Han ljuger inte direkt. Möjligen för sig själv. Han tar det hela bakvänt - han gillar inte Trump. Alltså konstuerar han skälen till det i efterhand. Liberalt tänkande.
Nu hittar du på
Fakta: Jag hade helst sett John Kerry som nästa president och jag avskyr Clinton, vilket jag också har skrivit flera gånger här. Jag är övertygad om att hon skulle hitta på fanskap utrikespolitiskt och därmed bli en Tony Blair som förstör sitt partis utrikespolitik. Apropå detta: Jag skiter fullständigt i amerikansk (eller brittisk) inrikespolitik så länge det inte påverkar oss nämnvärt.
Eftersom jag inte tror på Sanders och inte heller tror att hans politik passar USA samt att det är osannolikt att han blir kandidaten, så ser jag alltså helst att det blir en republikansk president. Cruz känns fanatisk och oärlig på samma gång, Rubio är en köpt nickedocka och Clintons motsvarighet på republikanernas sida. Återstår Kasich eller Trump. Jag är otroligt skeptisk till att Trump kommer uppfylla förväntningarna, även om det absolut finns en öppning till extremt konstruktiv och pragmatisk politik om Christie får en framträdande roll också.
Därför ser jag Kasich som bästa kompromissen, plus att han känns kyligare än de andra och "kylig" är bra att vara på världens mäktigaste jobb.
Är inte nödvändigtvis liberal, snarare ideologilös pragmatisk teknokrat, men det sammanfaller ibland. Obama har löst upp väldigt viktiga knutar som USA har dragits med, som Iran, Kuba och illegala mexikaner som tidigare utnyttjats medvetet för att pressa löner för vanliga amerikaner.
Jag vet inte riktigt vad Trump ska göra som smäller högre.