2016-03-08, 20:01
Medlem
snillet_1s avatar
Det ballar ur på Sicilien. Zamparini kallar Iachini för "en idiot", och det verkar som att Ballardini får komma tillbaka. Det kommer att vara sjätte tränarskiftet för den här säsongen vad jag förstår. Både roligt, tragiskt och idiotiskt.

Citat:
Maurizio Zamparini called Palermo Coach Beppe Iachini “an idiot who has gone mad, now we’ll see if Davide Ballardini accepts a return.”

The club President spoke to Radio 24 show La Zanzara this evening and his comments suggest there’s no way back.

“I don’t know why he’s angry, that’s his problem. Now he wants to leave, the players and I are trying to stop him. This is one of those years. Guillermo Schelotto went to Boca, Iachini’s going too. All we need is my resignation and we’ve got a full house.

“Now I have to call Ballardini and see if he’ll accept a return. I am struggling here. (Sometime caretaker manager Fabio) Viviani? For the love of God no! What’s he got to do with anything?”

It has to be said, Zamparini’s technique for convincing Iachini to stay might need some work.

“He’s gone mad, he’s no longer Iachini. He refuses to dialogue with the club.

“Iachini won’t accept me telling him to put the team out better on the field. Can a President not talk about his own team? Have we lost our minds? Why do people always defend the Coaches?

“Iachini is an idiot. He’s making the team play badly and over the last 13 games the average is 0.7 points per match and he won’t even accept that we tell him ‘for ****sakes, try to play a bit better.’

“Iachini has a losing mentality and he doesn’t give a damn either. His contract is set to expire and he probably already has a deal with another club."

http://www.football-italia.net/80989/zamparini-iachini-has-gone-mad
Senast redigerad av snillet_1 2016-03-08 kl. 20:06.
Citera
2016-03-08, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Det ballar ur på Sicilien. Zamparini kallar Iachini för "en idiot", och det verkar som att Ballardini får komma tillbaka. Det kommer att vara sjätte tränarskiftet för den här säsongen vad jag förstår. Både roligt, tragiskt och idiotiskt.

http://www.football-italia.net/80989/zamparini-iachini-has-gone-mad
Fullständigt vansinne. Och hade det inte varit för de svaga bottenlagen sp hade Palermo straffats med en nedflyttning. Nu kan de trots allt klara sig kvar.

Många har höjt rösten för att minska antalet lag i Serie A. Jag har varit emot tanken. Men det blir allt svårare att argumentera emot....trist.
Citera
2016-03-08, 22:12
Bannlyst
Roma spelarna får åka hem till Rom och nöta avslut, maken till sämre avslut i gyllene lägen får man leta efter. En dålig dag på jobbet får jag hoppas. Fick seriöst ont i bröstet på Salahs fjärde missade friläge.
Citera
2016-03-08, 22:40
Medlem
Real Madrid mot Roma. Visst kanske inte lika stort som Bayern München mot Juventus. Men vafan i helvete när man ser den andra matchen, Wolfsburg mot Gent...

Nåväl det var inte hjärnornas kamp... Utan Zidane mot Spalletti... Så många bra spelare, så lite tanke...

Italien har fantastiskt många bra tränare. Men Spalletti ställde i vanlig ordning upp utan Totti. Zidane bänkade åtminstone inte C. Ronaldo... Utan han lät dem spela och Real Madrids överlägsna spelare vann matchen... Bra och meningslöst. C. Ronaldo och Rodriguez. 2-0 dvs sammanlagt 4-0... Då kom il Capitano in... Inte för att skrämma motståndaren utan för att visa att man gav upp... Fegt och fult.

Men visst är fotboll roligare med tanke. Det finns... fanns en anledning till att 1500 meter var kungadistansen inom friidrott. Coe, Ovett, Cram osv... atleter som med taktik och knep försökte utmanövrera motståndarna. Utnyttja sina styrkor och deras svagheter. Överraska. Det var fantastiska äventyr att se dessa mästare försöka vinna.

Sedan kom afrikaner som sprang fort från början till slut. Utan en tanke. Ingen hänsyn till motståndaren. Blev lika intressant som att se 100 meter, 200 m, 400 m, 800 m osv...

Inte olikt vad som hände inom cykling. Där det fanns personligheter. Fignon! Som var min personliga favorit. Lag som utnyttjades så jävla smart. Men sen kom cyklister som var bäst på allt... Meningslöst tokdopade... Utan personlighet eller tanke... Några få undantag, men vafan!

Fotboll är fortfarande ett undantag. För även om alltför många spelare sparkar hårt och springer fort och mycket, så finns det fortfarande tänkande spelare. Och tränare som kan skapa ett lag, har en taktik som de i bästa fall faktiskt kan anpassa till motståndaren. Njutbart.

Om Juventus haft ett par världsklass-spelare till så hade de varit där jag vill ha ett lag. Juventus men lägg till Pirlo som regista, Baggio som trequartista, och Luca Toni som prima punta. Tänk att de spelade i Brescia!

Igår dog Gino Corioni. Ägde Brescia från 1992 till 2014. En fantastisk storhetstid. För helvete Hagi, Baggio, Guardioloa osv... Vilka jävla spelare... I Brescia!. Jag som gillar gamla hjältar tycker om att Caracciolo fortfarande levererar i Brescia.

Alla de stora utrycker sin sorg såklart. En kul detalj i Baggios kontrakt med Brescia var att om Mazzone fick sparken så kunde han sluta... Mi piace, ömsesidigt personligt förtroende mellan tränare och lagets stora kapten... Men Mazzone var en underbar tränare...

Han fick frågan om hur han hade gjort om han hade haft Totti och Baggio i sitt lag. Och han började dilla om att man gillar olika maträtter, men att de kanske inte är så goda att blanda. Jag som gillar mycket smak, och gillar smaker som kan krocka, hade naturligtvis spelat båda samtidigt. Har man briljans ska det utnyttjas.

Och om jag ska hårdra det så saknas detta i dagens Calcio. Jag vill ha yngre kaptener som man bygger laget kring. Maldini,Totti, Nesta, Del Piero, Zanetti osv... Att våga. Jag gillade därför när Montolivo blev kapten för Fiorentina. Hatade när han svek dem. Men återigen gillade tanken att han kanske kunde ge Milan lite glans. Han var bättre i Fiorentina, men har inte varit så dålig som de flesta tyckare anser i Milan. Han gör det bra, men de förväntar sig att han ska vara en annan spelare...
Citera
2016-03-10, 00:16
Bannlyst
Det krävs ännu en renovering i Milan. Innan har de bara varit fuskbygge trots nästan en miljad spenderad enligt mig. In med en ny tränare som kan bygga lag. In med Sirigu, Maxwell, Pastore och Aurier. (lån på dom två sista) In gärna med Witzel och två mittbackar. Bort med gammalt dökött.
Senast redigerad av rettningiledet 2016-03-10 kl. 00:19.
Citera
2016-03-10, 00:22
Bannlyst
Har Buffon sagt något om när han ska kasta in handskarna?
Citera
2016-03-10, 01:19
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rettningiledet
Det krävs ännu en renovering i Milan. Innan har de bara varit fuskbygge trots nästan en miljad spenderad enligt mig. In med en ny tränare som kan bygga lag. In med Sirigu, Maxwell, Pastore och Aurier. (lån på dom två sista) In gärna med Witzel och två mittbackar. Bort med gammalt dökött.

Man har ju dock redan bytt så mycket spelare att där inte finns många som kan gå under epitetet "gammalt dökött".
Citera
2016-03-10, 01:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av rettningiledet
Har Buffon sagt något om när han ska kasta in handskarna?
Han fyllde nyss 38, det dröjer nog några år. Både Van der Sar och Dino Zoff slutade det året de fyllde 41, inte otänkbart att det blir något liknande för Gigi.
Citera
2016-03-10, 17:25
Medlem
snillet_1s avatar
Apropå Milan så är det oroväckande mycket tränarrykten kring dem. Sparkar de Mihajlovic i sommar hade jag nog gett upp hoppet ifall jag var Milan-anhängare. Man kan inte gärna begära mer än 5-6:e plats med den truppen.

---

Zamparini valde att ge sig ner i källaren, gå längst in mot husgaveln och rota i några gamla dammiga lådor och dra fram Walter Novellino... Var fan kom han ifrån liksom.
Citera
2016-03-10, 17:49
Medlem
tjenaretjenares avatar
Viasats expert Bosse Petersson: "Dagens Inter är tråkigt."
Citera
2016-03-10, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Han fyllde nyss 38, det dröjer nog några år. Både Van der Sar och Dino Zoff slutade det året de fyllde 41, inte otänkbart att det blir något liknande för Gigi.
Och han håller riktigt hög klass och motivation. Lyckas hålla fokus och motivera laget inför en regnig match på Bentegodi, men kan också höja sig inför de stora matcherna. Blir tufft borta mot Bayern München.

Han har stundtals haft ett något stökigt privatliv, men som fotbollsspelare är han ett föredöme...
Citera
2016-03-10, 19:17
Medlem
Calogeros avatar
Blir spännande att se vem som tar över tronen efter Buffon (i Gli Azzurri). Donnarumma och Perin känns väl närmast i dagsläget? Pratades ju mycket om Scuffet och Leali för något år sedan, men ingen av dem har lyft. Än. Sportiello är också ett alternativ även om jag tycker att Milans och Genoas målvakter känns mycket mer spännande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in