2016-03-08, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Jag vill veta, efter hur lång tid efter en hängning i smalt snöre kan en person se död ut för en amatör, kortaste tiden.

Som jag skrev tidigare. Generellt sett flera minuter upp till över 5 minuter, men finns kända unika fall där knappt några rörelser observerats. Därmed finns väl inget mer vits för dig att ta till dig fakta.

Trist att debattera med dig när du uppenbarligen bara vill hitta stöd för din unika teori och inte ta till dig fakta.

Jag har material att dela med mig av, men känns meningslöst med din attityd.
2016-03-08, 21:52
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Som jag skrev tidigare. Generellt sett flera minuter upp till över 5 minuter, men finns kända unika fall där knappt några rörelser observerats. Därmed finns väl inget mer vits för dig att ta till dig fakta.

Trist att debattera med dig när du uppenbarligen bara vill hitta stöd för din unika teori och inte ta till dig fakta.

Jag har material att dela med mig av, men känns meningslöst med din attityd.
Jag behöver inte din expertis längre, tack. Jag har just fått lära mig att en nyhängd person kan tas för död av en amatör. (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad
2016-03-08, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KeithRichards
Både möjligheterna finns - hon kan ha förlorat medvetandet direkt, men hon kan ju även ha fått kämpa för sitt liv i snaran. Hemska tanke. Blodet under naglarna, kan väl tyda på det. Eller kan hon ha fått dessa skador innan vid en eventuell kamp?

På något vis har hon fått blod under nio av tio naglar. Finns det bättre förklaringar än kamp /krafsande mot snöret/halsen innan eller under hängningen?
2016-03-08, 21:54
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
På något vis har hon fått blid under 9 av tio naglar. Finns det bättre förklaringar än kamp /krafsande mot snöret/halsen innan eller under hängningen?
Nej, det finns det inte. Hon var vid medvetande när hängningen inleddes. Smärtan fick henne att försöka greppa om snöret.
2016-03-08, 21:56
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
På något vis har hon fått blod under nio av tio naglar. Finns det bättre förklaringar än kamp /krafsande mot snöret/halsen innan eller under hängningen?
Hon bör ha försökt värja sig vid själva överfallet, men jag vet inte vad som är mest troligt.
2016-03-08, 21:59
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Hon bör ha försökt värja sig vid själva överfallet, men jag vet inte vad som är mest troligt.
Och fått sitt eget blod under nio naglar? Hur värjer man sig genom att klösa sig?
2016-03-08, 22:02
Medlem
Citat:
Jag behöver inte din expertis längre, tack. Jag har just fått lära mig att en nyhängd person kan tas för död av en amatör. (FB) 17-åriga Lisa Holm försvann i Blomberg på Kinnekulle 2015-06-07 och hittades mördad

Citat:
Intressant. "In a recent triple public hanging in Iran which was videoed the two male prisoners seemed to go limp as soon as they were hoisted into the air and showed no signs of physical struggle". Stilla direkt i två fall av tre.

Ok.
No physical struggle. Vad menar de med det? Absolut helt stilla eller fanns där ändå vissa spastiska rörelser och andningsförsök men som man inte noterade eller fann värda att nämna som kamp?
Är filmen analyserad av forskare på ämnet?
2016-03-08, 22:04
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Och fått sitt eget blod under nio naglar? Hur värjer man sig genom att klösa sig?
Tänkte mig nog att hon skrapat fingertopparna mot Nerijus eller mot marken. Men jag har ingen erfarenhet av detta så jag hoppas att någon kriminalkunnig kan hjälpa oss.
2016-03-08, 22:04
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ok.
No physical struggle. Vad menar de med det? Absolut helt stilla eller fanns där ändå vissa spastiska rörelser och andningsförsök men som man inte noterade eller fann värda att nämna som kamp?
Är filmen analyserad av forskare på ämnet?
Uppenbarligen ansåg amatören som betraktade kropparna dem som livlösa, till synes döda. Rörelser beskrevs hos andra.
2016-03-08, 22:06
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Tänkte mig nog att hon skrapat fingertopparna mot Nerijus eller mot marken. Men jag har ingen erfarenhet av detta så jag hoppas att någon kriminalkunnig kan hjälpa oss.
Om hon klöste NB hade hon haft hans DNA under naglarna. Hon klöste inte heller jorden, hennes DNA fanns i blodet under naglarna.
2016-03-08, 22:09
Medlem
Citat:
Nej, det finns det inte. Hon var vid medvetande när hängningen inleddes. Smärtan fick henne att försöka greppa om snöret.

Ok. Du vet att hon var medveten nog länge för att aktivt krafsa mot snöret. Då faller mitt alternativ med nästintill inga rörelser bort.

Då är det återigen minst ett par minuter och uppemot sju minuter som gäller.
Senast redigerad av Prudent 2016-03-08 kl. 22:47.
2016-03-08, 22:09
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Om hon klöste NB hade hon haft hans DNA under naglarna. Hon klöste inte heller jorden, hennes DNA fanns i blodet under naglarna.
OK, jag har inte läst in mig på den biten. Men om du har rätt, är sannolikheten för att hon varit vid medvetande och därmed lidit, väldigt stor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in