Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Varför skulle det tilltala mig? Jag säger att domstolarna inte anser det var sadistiskt eller medförde lidande. Det har inget att göra med vad jag tror hände.
Men du säger alltså att Lisa var sannolikt medvetslös eller död vid tejpningen. Efter hur lång tid kan en amatör tro att en person som hänger i ett snöre runt halsen är död?
Ska det nu börjas igen med det om lidandet och sadismen.
Jag hävdar än en gång tvärtemot dig att domstolarna på det bestämdaste hade uppfattningen
att ett svårt lidande var för handen och likaså att mordet var sadistiskt till karaktären.
Det är ju självklart att man tyckte. En flicka som brutalt tas av daga skulle inte hinna
lida nånting. Jo, visst du. Och sättet på det gjordes, där återfinns sadismen. Upphängning,
igentejpande av allt i ansiktet utom ett öga. Och till sadismen kan det sexuella fogas genom
hur det hanterades med offrets klädesplagg; ner med två par byxor och trosor och få
könet blottat på så vis samt upp med tröja/kofta och bh så att brösten blev fria.
Lagmannen
Anna-Karin Lundberg efter tingsrättsdomen:
-
– Det här är en ung flicka, i princip ett barn, som blir överfallen av en vuxen man. Situationen måste varit oerhört skräckfylld för henne innan hon avlidit.
Skräckfylld innebär inte att det är kul, det innebär ett LIDANDE så nu vet du det.
https://brottsplatssverige.se/dag-faller-domen-lisa-holm-fallet/
Samma lagman igen vid samma tillfälle:
– I det här fallet finns det försvårande omständigheter, det handlar om en 17-årig flicka, nästan ett barn. Hon har överfallits och utsatts för ett rått och hänsynslös beteende. Hon måste ha känt en förfärlig ångest innan hon avled.
Förfärlig ångest är upplysningsvis heller inget man blir munter av direkt, det
innebär samma där:
L I D A N D E.
http://sla.se/skovde/2015/11/17/inga-spar-efter-annan-garningsman?refresh=true
Denna uppfattning lagmannen som varit med och dömt i första rättegången ger uttryck
för återspeglar sig givetvis i domskälen. Hon står knappast och säger en sak till media
och sen talar domen ett helt annat språk.
Det gäller bara att
verkligen förstå vad som står skrivet.