2016-03-08, 19:37
Bannlyst
Pappan är en blatte det har jag luskat fram vet vad han heter också men honom ska vi inte outa
Citera
2016-03-08, 19:39
Medlem
Ingen som sitter på skvaller om henne och varför detta kan ha hänt?

Fråga runt om ni känner folk i trakterna och få fram lite skvaller.
Citera
2016-03-08, 19:40
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
BOs pappa ska vara "engelsman" men jag antar att dom menar brittisk medborgare, han kan ju rimligtvis inte vara etnisk britt när mamman är så pass ljus. BO är ju väldigt mörk, således måste farsan vara av den svartmuskiga fenotypen... Så möjligt att motivet kan vara, som några spekulerat i, att hon misstagits för att vara muslim/arab och agerat västerländskt vilket har gjort GMs arga och gått till attack.

Finns många med mörka-drag som är svenskar sedan långtlångt bak i tiden. Det är en enorm högoddsare att det skulle vara någon typ av ISIS-polis..

Att mamman väljer att prata med Aftonladet är nog ett försök till att få slut på spekulationer som snabbt bekommer andras verklighet.

Låt tjejen vara hon har fått lida nog som det är.
Citera
2016-03-08, 19:41
Medlem
Törnrosas avatar
På 80-90 talet fanns ju uttrycket "knacka bög" som en del höll på med. Det kan inte vara något liknande fast det är invandrare som "knackar tjejer"?
Citera
2016-03-08, 19:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Finns många med mörka-drag som är svenskar sedan långtlångt bak i tiden. Det är en enorm högoddsare att det skulle vara någon typ av ISIS-polis..

Att mamman väljer att prata med Aftonladet är nog ett försök till att få slut på spekulationer som snabbt bekommer andras verklighet.

Mamman är ju inne och läser tråden här på flashback också annars hade hon ju inte nämnt om tråden för Aftonbladet .
Citera
2016-03-08, 19:44
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sibboratorn
Pappan är en blatte det har jag luskat fram vet vad han heter också men honom ska vi inte outa
Så bilden som länkades här för en stund sedan föreställer alltså inte pappan?

(FB) 16-åriga Sophie Fathers grovt misshandlad av 3 män i Kungsbacka.
Citera
Medlem
Borkasons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anzleon
Det här är min teori om vad som har hänt:

Flickan har blivit trakasserad och har missbedömt hotbilden. Istället för att omedelbart göra allt för att undvika gärningsmännen och alla former av kontakt har hon sagt något till dem, eller tittat mot dem på ett sätt som de uppfattat som otrevligt, och detta har varit tillräckligt för att väcka deras vrede.

De skyldiga är föräldrarna som till och med efter att deras dotter har blivit misshandlad tycker att det är viktigt att betona att förövarnas etnicitet är irrelevant i sammanhanget. Om man blir uppfostrad av sådana föräldrar har man ingen chans att agera korrekt därför att man tror att folk är folk. Dottern har fallit offer för föräldrarnas naivitet.

(Givetvis är förövarna än mer skyldiga än till exempel mamman men de har betett sig så omänskligt att det inte finns någon direkt anledning att diskutera det.)

Yepp. Hela landet fullkomligt dräller av fårskallar. Synd och skam på torra land.
Läxa likt förbannat inte lärd.
Mamman borde noggrant betänka sin eventuella skuld även i kommande brottsfall av dylik karaktär.
Citera
Medlem
scaleo97s avatar
Går enligt polisen rykten som kan vara sanna om att BO varit tsm med någon som GM inte tyckte om, eller bara var svartsjuk.
Citera
2016-03-08, 19:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Så bilden som länkades här för en stund sedan föreställer alltså inte pappan?

(FB) 16-åriga Sophie Fathers grovt misshandlad av 3 män i Kungsbacka.

Nä det är inte pappan vad jag fått fram iallafall
Citera
2016-03-08, 19:47
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
OK. Jag är skeptisk till ditt påstående faktiskt, men det är ju mindre viktigt vad pappan har för ursprung.

Eller?

Vilken betydelse skulle det ha?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty

Hur svårt kan det vara att låta bli att logga in på facebook eller andra sociala medier tills det lugnat ner sig om familjen nu är så beroende av, eller blir så påverkade av detta och vad andra tycker/tänker och spekulerar om. Det kan så klart vara så men då är det fråga om väldigt speciella personligheter skulle jag tro, förmodligen är det inte så. Menar det hade ju räckt om media lagt till att offret är svensk utan att publicera bild.
Citera
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Som heter Stephen?! Var hittade du annan info?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in