Citat:
Ursprungligen postat av
intemittnamn
Men hej. Det här är inget nytt utan har varit så länge. Och ja det innebär att äldre utnyttjar yngre för att utföra och/eller erkänna brott. Och så har det varit länge. Grattis till en ny pusselbit i din allmänbildning.
I just detta fall har jag lärt mig tre nya tankesätt som jag nu får förhålla mig till.
Det är en intressant resa att notera i detta fall där en 14-åring får mörda en 15-åring och vad jag kan förstå så har han stöd av sin far samt att "samhället" kommer att agera helt utan någon allvarlig konsekvens för den unge hedersmördaren.
De tre tankesätten som är relevanta i detta fall att använda i framtiden när vi talar om mord ifrån folk som lever i klanstruktur är följande.
Empiriskräckens tankesätt:
Vareviga gång dessa klanmänniskor mördar eller våldtar så ställer sig hela PK-eliten och mångkulturvurmarna sig upp och unisont hävdar individ.
De förnekar vad tusentals med års erfarenheter säger om klanfolks förhållningssätt till "utbölingar" samt deras förhållningssätt till lojalitet mot statsmakten.
Klanfolk agerar som en organism och absolut inte utanför klanens normer och praxis.
Självklart är detta "hedersmord" sanktionerat av klanen/ familjen oavsett vad mångkulturvurmarna säger.
Att vi in absurdum förnekar vad empiri säger i alla dessa fall av sanktionerade klanmord är ju skrämmande men tyvärr en norm hos mångkulturvurmarna.
Man vågar inte rakt och rent ut säga att vi har importerat ett klantänk i Sverige och man förnekar in i absurdum att klansystemet fungerar precis som det har gjort i tusentals med år.
Emperiskräck och förnekelse.
De dubbla måttstockarnas tankesätt:
Vi har i mångt och mycket levererat frikort till klanfolken att begå brott för den svenska straffskalan som biter på svenska svenskar är ett skämt i klanfolkets "straffsyn".
Vi ger signal efter signal att man kan begå mer eller mindre de grövsta brotten i Sverige och är man bara ett "barn" så är du straffri."Barn" som vi alla håller på att lära sig kan vara en Irakisk bilreparatör på 45 år så blir det tyvärr ett synsätt att vi har dubbla naiva måttstockar när konsekvenser skall delas ut. Ett för svensken samt ett för nysvensken.
Orwells dubbeltänk:
Vi måste lära oss att hålla två motstridiga tankar i huvudet angående förhållningssättet gentemot svenskar och nysvenskar.
Där det är helt uppenbart att man avser inte straffa eller agera med kraft i ärenden såsom hedersmord, giftemål med barn, månggifte, omskärelse av kvinnor osv, osv så är det helt okej och rätt men inte för den ursvenska populationen.
Det är bara att hålla dessa motstridiga synsätt och relativisera och skylla allt på den felaktiga svenska kulturen, normer, lagar och praxis när konflikter uppstår.
Nu börjar jag efter flera stunders funderande och tänkande förstå hur mångkultur skall fungera och vi har bara att förhålla oss till dessa olika tankesätt som våra PK-ister, journalister, politiker, batikhäxor och övriga mångkulturvurmare med full kraft nu inför i systemet Sverige.
Det här skall bli intressant att se under denna sommar när några hundra tusen nysvenskar skall testa systemet.