2016-03-08, 09:49
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad i hela friden pratar du om? Försöker du bortförklara NBs äckliga sperma med att kvinnor brukar åka till sina mäns arbetsplatser för att runka av dem?

Javisst. Så klart att han fått lite draghjälp vid högtidliga tillfällen. Det säger hon ju själv.
Hon behövde inte ens "åka" någonstans. Det är inte ovanligt på något sätt med en påhälsning av frun på jobbet men det ligger naturligtvis långt bortom dina referensramar för du väl aldrig haft vare sig ett jobb eller en man.
Senast redigerad av Ydrik 2016-03-08 kl. 09:56.
2016-03-08, 09:49
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Jag påpekar att...

a) Hurtig har betydligt högre cred som brottmålsombud än Rönnbäck, därför får kombinationen av ombud-domstol en högre validitet, oavsett beslutet. BH är kunnig och driven, och vet (givetvis) att ett PT i HD kommer att kräva (i princip) resningsskäl. Att hitta dessa resningsskäl blir hans stora (enda) uppgift i sammanhanget.

b) Att be om PT är varje dömd persons rättighet

c) att ett ställningstagande för/emot ett PT kommer att klargöra varför man får det (eller inte, vilket är min gissning).

Du kan väl knappast bortse från att det uppstått en rejäl mytbildning, enbart den här tråden är ju exempel på detta?

Jag antar att för att få PT måste Hurtig lägga fram nya och trovärdiga bevis i fallet? Alltså måste eventuella ess i ärmen plockas fram nu och inte senare, inte sant.

Kan Hurtig och NB:s sak dra fördel av dokumentären Making a Murderer som just nu verkar genomsyra en hel värld med sin tes om wrongful conviction och planted evidence, eller är jag ute och cyklar?

Hela den här historien har mytiska drag av "skönheten och odjuret", intressant att se hur mycket sympati "odjuret" genererar, har svårt att sätta fingret på orsaken dock.
2016-03-08, 09:54
Medlem
XeniaOnatopps avatar
lrytas.lt via Google Translate: Den nya versionen av försvaret N. Bilevičiaus skratt Sverige (26)
Citat:
De säger att det är en död 17-årig upptäckt hängande friggebod, där flickan kunde hänga sig, och försökte att ta bort kroppen av slingan. "Detta förklarar varför L.Holm kläder dök N.Bilevičiaus DNA", - förklarade B.Hurtigas.

Enligt advokaten, dra flickan ner av misstag efter att ha tagit hennes byxor och kalsonger, så N.Bilevičiaus DNA finns i och på insidor L.Holm kläder.

"Förut var det pinsamt att prata om det.

Dessutom är alla ögon omedelbart riktas mot min klient - han skulle ha blivit huvudmisstänkt, "- sade advokaten, på frågan varför N.Bilevičius höll tidigare tyst om det faktum att den första hittades död L.Holm.

New N.Bilevičiaus och hans advokat version har lockat hån i Sverige.

Media och tester av tjänstemän Ironiskt nog som förmodligen före självmords L.Holm kastade sina tillhörigheter brutna telefon och avsiktligt pritaškė N.Bilevičiaus sperma och blod.
Har någon läst något liknande i svensk media?
2016-03-08, 10:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
Javisst. Så klart att han fått lite draghjälp vid högtidliga tillfällen. Det säger hon ju själv.
Hon behövde inte ens "åka" någonstans. Det är inte ovanligt på något sätt med en påhälsning av frun på jobbet men det ligger naturligtvis långt bortom dina referensramar för du väl aldrig haft vare sig ett jobb eller en man.
Är det vanligt i din värld att en fru beger sig till sin mans arbetsplats för att han behöver runkas av?

Det låter inte precis som normala sexuella "hushållsnära" tjänster direkt. Jag har aldrig hört talas om någon kvinna som beger sig till sin mans jobb för att utföra nåt sånt, vilken kvinna skulle ställa upp på det? En köpt prostituerad kanske, någons fru eller sambo ställer knappast upp på den "tjänsten".

"Hormonstyrda kvinnor" - som du skrev i ett tidigare inlägg, vad fan menar du med det? Är kvinnor en egen art som enbart styrs av sina hormoner?
Senast redigerad av xerxesx 2016-03-08 kl. 10:13.
2016-03-08, 10:13
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
lrytas.lt via Google Translate: Den nya versionen av försvaret N. Bilevičiaus skratt Sverige (26)

Nej, bara här på FB.
2016-03-08, 10:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Du kan väl knappast bortse från att det uppstått en rejäl mytbildning, enbart den här tråden är ju exempel på detta?
Där lägger jag in veto - för detta köper jag rakt inte. Det är en väldigt marginell grupp som engagerar sig i alternativa teorier och det kan rakt inte kallas "rejäl mytbildning" då det inte får fäste hos gemene man. Det syns via kommentarerna, folk som läser i tråden och snarare skakar i huvudet och för övrigt IRL är detta rakt inte ett fenomen när fallet har diskuterats.
Några få som gapar högt skapar inga myter. Speciellt inte om det är fakta som saknar relevans.
Senast redigerad av develi 2016-03-08 kl. 10:31.
2016-03-08, 10:20
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xerxesx
/.../ Irina vill väl bara ha ett normalt fungerande sexliv som i de flesta förhållanden.
Nerijus tänder tydligen inte vid normalt sex. /.../

Nej det stämmer. Han tänder inte vid normalt sex om du med "normalt" sex utgår från dina egna förutsättningar.
Kom igen när du själv jobbat dig fysiskt utmattad 6 dagar i veckan och beskriv sedan vad som menas med "normalt" sexliv.
2016-03-08, 10:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp

Nej, googlar man på "Lisa Holm hängning självmord" är det ditt inlägg i alternativtråden som kommer upp, inget annat om det.
2016-03-08, 10:24
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Nej, googlar man på "Lisa Holm hängning självmord" är det ditt inlägg i alternativtråden som kommer upp, inget annat om det.
Lite har tidningen hittat på själv, jag har inte hånat advokat Hurtig, eller påstått att han skulle hånas.
2016-03-08, 10:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
Din kommentar saknar fullständig relevans. Det framkommer ingenting om Irina som översexuell och hon beskriver att hennes man är nästintill impotent.
Jo då, jag har både jobb ända sen tonåren och likaså relation men inte i den tomteklass du tycks befinna dig.

Du påstod att hon befunnit sig i runkrummet - NB uppger att han alldeles självständigt suttit där och runkat. Han beskrev i TR att det förut fanns bord och stolar på platsen vid fönstret där han satt.

Du behöver inte försköna eller omskriva det han uppenbart står för själv. Han har tillstått att han klarat sig galant på egen hand s.a.s.
Senast redigerad av develi 2016-03-08 kl. 10:29.
2016-03-08, 10:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Där lägger jag in veto - för detta köper jag rakt inte. Det är en väldigt marginell grupp som engagerar sig i alternativa teorier och det kan rakt inte kallas "rejäl mytbildning" då det inte får fäste hos gemene man. Det syns via kommentarerna, folk som läser i tråden och snarare skakar i huvudet och för övrigt IRL är detta rakt inte ett fenomen när fallet har diskuterats.
Några få som gapar högt skapar inga myter. Speciellt inte om det inte är fakta som är relevant.
Här måste jag säga att jag helt instämmer i det du skriver.
Ute "i samhället" finns ingen mytbildning eller tvivel i fallet, är bara några högljudda skribenter här som skapar egna myter och tvivel. Jag har själv inte hört en enda människa ha några tvivel om att Nerijus är mördaren eller att något i förundersökning eller domar skulle vara fel.
2016-03-08, 10:32
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Här måste jag säga att jag helt instämmer i det du skriver.
Ute "i samhället" finns ingen mytbildning eller tvivel i fallet, är bara några högljudda skribenter här som skapar egna myter och tvivel. Jag har själv inte hört en enda människa ha några tvivel om att Nerijus är mördaren eller att något i förundersökning eller domar skulle vara fel.

Jag håller med i sak men FB är en del av samhället och på varje konsprationsteoretiker som faktiskt skriver härinne går det säkert ett hundratal "därute".

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in