Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
Nej jag glömde bort att användandet av soldater i mellanöstern och diplomati med bland annat Ryssland inte är politik vad dumt av mig.
En icke-fientlig inställning till Putin. Vad var frågan sa du?
Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
Du är väl fullt medveten om att det som står på hans sida är i stora drag en massa svammel som inte förklarar hur han skall lyckas göra USA bättre?
Du kan inte motivera det du skriver. Därav försöker du inte ens.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
Han säger att ingen skall vara sjuk och att han vill ta efter det kanadensiska/europeiska sjukvårdssystemet men samtidigt så vill han sänka skatterna.
Lögn.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
Hur skall han få det att gå ihop utan att sätta sjukhusen i ekonomiska problem?
Har man marginaler på 90% så kan man nog minska dem ska du se.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
Nej han säger att han skall fixa det men han säger inte hur han skall gå till väga eller hur han skall agera om de andra nationerna inte gör som han vill.
Vad menar du med
hur? Ett avtal består av text. Text kan man ta fram antingen genom att skriva för hand eller skriva in det på en dator och sedan skriva ut. Ett avtal skrivs sedan på, med namnteckning och datum, av involverade parter.
En sak du inte har förstått är att USA har en mycket stark förhandlingsposition. Detta för att USA är en enorm marknad. Du har påstått att Kina lika väl kan byta kundbas till Nordkorea i stället för USA. Du är en pajas.
Tanken är att man utnyttjar sin starka förhandlingsposition till max. Förstår du?
Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
Återigen så har många av oss i denna tråd, både de som ser upp till Trump samt vi som inte gör det och det är att jänkarna och dixikraterna kommer att få betala för muren via sin egna plånbok för han kommer omöjligt att kunna få Mexiko att frivilligt betala för muren oavsett hur mycket han skriker om att de skall göra det.
Vilka är dixiekraterna exakt?
Det finns en enda supermakt i världen. Enligt dig är det Mexiko. Är du läskunnig. Läs som sagt invandringsokumentet - där står ett axplock av åtgärder för att få Mexiko att betala.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
Så nej, det är inte en förklaring på hur muren skall finansieras utan det är bara något han säger för att få folk att rösta på honom.
Du har inte kompetens att bedöma. Nu har jag hjälpt dig. Var så god att tacka mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ondahamstern
Jag visste inte att du enbart skrapade på ytan när det kommer till de politiska frågorna, men visst fortsätt du och hänvisa till hans hemsida som inte säger något så fort man faktiskt börjar ifrågasätta hur han skall få igenom allt osv.
Snälla du.... du behöver gå in på "Positions" i menyn.
Herregud... detta är nivån pajasarna i tråden ligger på.