Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
Googlar jag på frasen "utrikesdiplomatisk politik" så får jag inget resultat som matchar det. Så det är inte en fråga.
Nej jag glömde bort att användandet av soldater i mellanöstern och diplomati med bland annat Ryssland inte är politik vad dumt av mig.
Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
Skattepolitik? Det var ca. ett halvår sedan han lade ut ett dokument om det på sin hemsida.
Du är väl fullt medveten om att det som står på hans sida är i stora drag en massa svammel som inte förklarar hur han skall lyckas göra USA bättre?
Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
Gällande Obamacare så finns det nu något på hans hemsida om det.
Han säger att ingen skall vara sjuk och att han vill ta efter det kanadensiska/europeiska sjukvårdssystemet men samtidigt så vill han sänka skatterna.
Hur skall han få det att gå ihop utan att sätta sjukhusen i ekonomiska problem?
Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
GällandeHandelspolitiken är nog det han pratat mest om. Nya, bättre handelsavtal, stimulera produktion i USA.
Nej han säger att han skall fixa det men han säger inte hur han skall gå till väga eller hur han skall agera om de andra nationerna inte gör som han vill.
Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
Det står ju att Mexiko ska betala?
Återigen så har många av oss i denna tråd, både de som ser upp till Trump samt vi som inte gör det och det är att jänkarna och dixikraterna kommer att få betala för muren via sin egna plånbok för han kommer omöjligt att kunna få Mexiko att frivilligt betala för muren oavsett hur mycket han skriker om att de skall göra det.
Däremot så kan han få dem att betala genom importskatter osv men det tar längre tid och om han sätter för höga skatter så kan det slå bakut där Mexiko tjänar mer på att importera från andra länder än USA.
Så nej, det är inte en förklaring på hur muren skall finansieras utan det är bara något han säger för att få folk att rösta på honom.
Citat:
Ursprungligen postat av
experten10
Varenda grej du "frågar" om finns det svar på. Är du för lat för att läsa? Vad är problemet?
Jag visste inte att du enbart skrapade på ytan när det kommer till de politiska frågorna, men visst fortsätt du och hänvisa till hans hemsida som inte säger något så fort man faktiskt börjar ifrågasätta hur han skall få igenom allt osv.